Ga naar inhoud

Blindedarmkeutels blijven liggen


Suuzan_

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

 

Twee weken terug ben ik met mijn NHD van 2 jaar twee dagen achter elkaar bij de dierenarts geweest omdat hij lusteloos was, geen hooi wilde eten en niet naar ons toe wilde komen als we hem aanhaalden. Hij heeft beide dagen twee injecties gekregen: 1 tegen pijn en ontsteking en 1 om zijn darmstelsel op gang te krijgen/houden. Na de tweede dag begon hij weer hooi te eten en sindsdien gedraagt hij zich weer volledig zoals wij hem gewend zijn. Behalve dat het me nu een dag of 3 opvalt dat hij zijn blindedarmkeutels laat liggen. Hij pakt ze wel zoals hij zou moeten direct uit zijn anus, dan zie ik hem ook wel kauwen maar tijdens het kauwen valt het grootste deel op de grond en dat laat hij vervolgens liggen. Ik geef hem al wat minder brokken, maar hij kreeg al niet eens zo veel in verband met de problemen van 2 weken geleden. Hij mag voor zijn gewicht maximaal 40 gram hebben, hij krijgt nu rond de 15, maximaal 20 zodat hij zo veel mogelijk hooi blijft eten. 

 

Zijn er nog tips die ik zou kunnen toepassen? Of raden jullie aan om weer terug te gaan naar de dierenarts? Hij oogt volledig gezond zoals ik hem gewend ben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijgt hij op dit moment nog medicijnen? Het kan zijn dat de keutels door medicijngebruik een tijdje raar smaken. Dan laten ze ze ook liggen. 

 

Heeft hij geen overgewicht of problemen met gewrichten, waardoor hij er niet goed bij kan? 

 

Hij weegt denk ik rond de 2 kg, gezien het ras en de hoeveelheid brokken? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Evee:

Krijgt hij op dit moment nog medicijnen? Het kan zijn dat de keutels door medicijngebruik een tijdje raar smaken. Dan laten ze ze ook liggen. 

 

Heeft hij geen overgewicht of problemen met gewrichten, waardoor hij er niet goed bij kan? 

 

Hij weegt denk ik rond de 2 kg, gezien het ras en de hoeveelheid brokken? 

Nee, op dit moment krijgt hij geen medicijnen. Zeker geen overgewicht, hij is zolang als ik hem heb inderdaad al 2 kg en dat was hij twee weken geleden ook nog. Problemen met gewrichten weet ik zo niet, hoe zou ik dat kunnen zien eventueel?

 

Geen mogelijkheid dat de keutels nog steeds wat raar smaken na de vier injecties in een korte periode? Hij is zeker een heel kieskeurig konijn.

aangepast door Suuzan_
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .