Ga naar inhoud

konijn eet en drinkt niet meer


Fluffy o

Aanbevolen berichten

Ons hangoor dwerg konijn fluffy van 5 jaar eet en drinkt niet meer

 

sinds vorige week eet een drinkt ons konijntje haast niet meer.

We hebben dwangvoeding gegeven en toen kwamen keutels weer op gang.

we zijn naar de dierenarts geweest en het gebit is helemaal in orde ook geen gasbuik etc.

2 injecties gehad om de eetlust weer op gang te krijgen.

de dierenarts gaf aan dat dit ook met de leeftijd te maken kan hebben.

 

Wat raar is is dat Fluffy wel uit de hand wat eet. een verse kruiden eet hij prima.

We weten niet zo goed meer wat we moeten doen.

hij is erg mager aan het worden, is nog wel levendig.

 

Heeft iemand een idee wat we kunnen doen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zal ik toch een konijnkundige dierenarts gaan zoeken. 5 jaar is nog helemaal niet oud voor een dwergje, ze kunnen namelijk makkelijk 10 jaar worden. Hoe heeft de dierenarts het gebit nagekeken? Onder narcose? Alleen onder narcose kunnen ze het hele gebit goed nakijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik dacht ook 5 is nog niet zo oud. Hij is wel een uit de kluiten gewassen dwerg 🙂 gebit niet onder narcosse maar gewoon gekeken.

Het ijkt niet of hij ergens pijn heeft. vergat ik te zeggen bv een knabbelstaafje wat je op kan hangen eet hij ook.

Hij niest soms ook.

Hij krijgt altijd zijn inentingen.

 

aangepast door Fluffy o
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Fluffy o:

ik ga morgen opzoek naar een dierenarts die het gebit kan bekijken

 

Dat lijkt me zoiezo een goed idee een andere dierenarts. 

Als een konijn niet goed eet en drinkt kunnen er verschillende dingen aan de hand zijn. Niet alleen het gebit of een gasbuikje. Ik zou zeker vragen of de nieuwe dierenarts Fluffy even helemaal goed na kan kijken. Als er zo niets gevonden wordt kunnen ze verder onderzoek doen. Bijvoorbeeld een röntgenfoto, urine onderzoek enz. 

Ik zou er ook even bij vermelden dat Fluffy soms niest. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat super dat je nu een goede diagnose hebt! En dat je nu weet naar welke dierenarts je niet meer moet gaan en naar welke wel 😉. Succes morgen, natuurlijk komt het goed! 

Haken kunnen wel terugkomen, dus het is belangrijk om de voeding even goed onder de loep te nemen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je veel verschillende soorten hooi geprobeerd? 

Bij haakjes kun je qua brokjes het beste trovet voeren, daar hebben veel konijnen met haken baat bij. Het is te krijgen bij de dierenarts, of online bij dierenapotheken. 

Wat voer je nu op een dag? Brokjes, groenten, extraatjes en hoeveel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .