Ga naar inhoud

Schoonmaken van sore hocks


KimLamb

Aanbevolen berichten

Ik heb eerder deze week gepost over het naar binnenhalen van mijn konijn met ontstoken achterpoten/sore hocks.

Hij zit nu op een laag zachte bodembedekking en een fleece deken en lijkt het redelijk naar zijn zin te hebben (ondanks dat ie wel duidelijk nog pijn heeft) Overhitting lijkt ook niet van sprake!

 

Vanochtend heb ik even naar zijn wonden gekeken, die zien er een stuk minder agressief uit! Maar wel zit er een kortstje op het midden dat bestaat uit vuil, of het poep of nog aarde van buiten is weet ik niet.

 

Ik ben een beetje bang om dit er af te halen, omdat ik dan misschien de wond weer helemaal open maak.

De dierenarts is van het weekend dicht... Maar ik heb gelezen dat je het er af kan weken met wat water dat gekookt heeft (wel afgekoeld natuurlijk)

 

Heeft iemand hier ervaring mee? kan ik dat gewoon doen? of beter met rust laten tot maandag en de dierenarts laten kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof dat ik regelmatig lees dat fleece juist weer niet goed zou zijn voor zere hakjes, maar zeker weten doe ik het niet. Wellicht heeft iemand anders hier nog iets over te zeggen. 

Ik denk niet dat ik zo snel die wond open zou maken. Je konijn krijgt nu antibiotica toch? Is het echt vuiligheid of is het een wondkorstje? Zeker nu in het weekend kan je niets als je het door het open te maken erger maakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fleece deken idd niet doen! Het is wel zacht, maar bij contact met de huid gaat het "branden". Ik heb ooit een client gehad die op een fleece deken sliep (met het idee lekker zacht en warm) en die had serieuze brandplekken op haar huid vanwege het schuren over die fleece deken. Ik zou dan eerder voor katoenen handdoeken gaan, dat is vaak beter. Of gewoon op hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips! Ik zal hem gewoon op hooi zetten vandaag! Ik hoorde dat zaagsel ook niet echt goed was dus ik was voor dekens gegaan.

 

Hij krijgt oraal antibiotica en pijnstillers.

Het korstje is bruin en er zit wel iets van hooi in, maar het zou ook een wondkorstje kunnen zijn. Als ik hem oppak om er naar te kijken krijgt hij wel wat stress dus wil ik niet te vaak doen, maar ik zou een foto kunnen maken.

aangepast door KimLamb
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .