Ga naar inhoud

Pinkel méga dol op biks


Maudt

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Pinkel is nog volop in de groei. Hij is nu zo’n 3 maanden en weegt 2kg. Ik weeg hem elke week en er zit elke week ongeveer een stijging in van ca. 80/100 gram. Dit is eigenlijk niet mijn vraag maar wilde het toch even delen 😅. Omdat Pinkel 2kg weegt krijgt hij 45 gram biks. Maar hij is werkelijk waar echt verzot op biks. Hij wordt helemaal wild en zal en moet de biks te pakken krijgen. Zie de foto om te zien wat voor een moeite hij doet om aan biks te komen. Hij staat tegen je aan als het ware te bedelen haha. Heeft hij dan honger of vindt hij het gewoon super lekker? Zijn keutels zijn nu mooi rond en droog. Ik ben bang als ik hem meer biks geef dat hij minder hooi gaat eten. Wat denken jullie of wat is jullie advies? 
 

Groetjes Pinkel en Maudt

F3D415D2-7B9E-422E-8185-8187D176E46B.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is normaal gedrag dus daar zou ik me geen zorgen om maken. Eerder als ze het niet doen xD maar heb je er wel rekening mee gehouden dat je de hoeveelheid biks bij een konijn in de groei op het volwassen gewicht af moet stemmen en niet op het huidige? Zo te lezen groeit hij goed maar kijk hier wel even goed naar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Dollie:

Dit is normaal gedrag dus daar zou ik me geen zorgen om maken. Eerder als ze het niet doen xD maar heb je er wel rekening mee gehouden dat je de hoeveelheid biks bij een konijn in de groei op het volwassen gewicht af moet stemmen en niet op het huidige? Zo te lezen groeit hij goed maar kijk hier wel even goed naar. 

Ja klopt, alleen vind ik het heel moeilijk om in te schatten hoeveel hij zal gan wegen 😅. Ik geef hem soms wel wat meer zo rond de 60 gram biks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat snap ik, maar hij weegt met drie maanden 2 kg dus dan weet je in elk geval al dat dat niet z'n volwassen gewicht gaat worden en dat voor 2 kg voeren te weinig is. Ik vermoed dat hij rond de 4 - 4,5 kg uit gaat komen als hij nu met 3 maanden 2 kg weegt en goed op gewicht is. Afhankelijk van wat voor biks je geeft zou ik 60 gram dus wel als minimum aanhouden (en dan altijd, niet af en toe) als het een gewone biks is zelfs nog wat meer. Bij Science Selective, Care plus, Cuni Complete etc. kun je wat minder aanhouden, dan is rond de 15 gram per kg prima, anders 20-25 gram per kg.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Dollie:

Dat snap ik, maar hij weegt met drie maanden 2 kg dus dan weet je in elk geval al dat dat niet z'n volwassen gewicht gaat worden en dat voor 2 kg voeren te weinig is. Ik vermoed dat hij rond de 4 - 4,5 kg uit gaat komen als hij nu met 3 maanden 2 kg weegt en goed op gewicht is. Afhankelijk van wat voor biks je geeft zou ik 60 gram dus wel als minimum aanhouden (en dan altijd, niet af en toe) als het een gewone biks is zelfs nog wat meer. Bij Science Selective, Care plus, Cuni Complete etc. kun je wat minder aanhouden, dan is rond de 15 gram per kg prima, anders 20-25 gram per kg.

Dankjewel voor je reactie en advies. Ik gebruik Selective biks. Dan ga ik hem nu structureel 60gram biks geven! 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-11-2020 at 17:41 zei Kenijn:

Even heel erg off-topic: ik vind die Pinkel van jou echt zo'n beauty! Hij ziet er mooi en slank en fit uit, met zo'n prachtig silhouet en die lange oren.

Dankjewel voor je reactie! 1,5 week geleden opende ik dit topic en woog Pinkel 2kg. Nu weegt hij al 2250gram 😅. Hij zal dus nog wel een stuk groter worden. Met genoeg beweging zal hij mooi slank en fit blijven 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .