Spring naar bijdragen

gezocht, deze kerstverlichting!

Recommended Posts

Heel offtopic, ik weet het! Maar ik zoek echt al een tijdje naar zo een kerstverlichting ding!

Een kerst kandelaar trappetje? Geen idee hoe je het noemt! Zo een ding wat je voor het raam kan zetten, wat je vaak bij bejaardenhuizen ziet 🤣

kerst-kandelaar-afmeting-h31-x-b38-cm.jp

Ik heb al bij budget winkels en de kringloop gezocht, maar helaas nog zonder succes. Heeft er toevallig iemand zo iets staan waar hij/zij voor een klein bedrag vanaf wil? 

Mijn vader gaat half volgend  jaar met pensioen en zei altijd dat dit iets was voor na je pensioen, als je "achter de geraniums"  gaat zitten zeg maar. Nou wil ik dus graag als hij met pensioen gaat zo een ding geven 🤣

Ik kan er op internet wel wat vinden, maar dan betaal je al snel 20-30 euro. Op zich een optie, maar omdat het meer een geintje is, mag het gerust ook tweede hands zijn en wat minder kosten. Meerdere mag ook!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb even voor je gezocht, en op marktplaats staat er een voor 5 euro in Velp met mogelijkheid voor verzenden. Ik had gezocht op elektrische kandelaar. 

Ik vroeg me eigenlijk af waar dit vandaan kwam. Is het een link naar adventkaarsen (maar dan zou je er 4 verwachten) of naar de menorah van het Joodse Hanukkah (maar die heeft 8 kaarsen)? Ik vroeg me dit al langer af, maar nu eindelijk de tijd genomen on het op te zoeken.

Blijkbaar is het in de jaren 30 ontworpen in Zweden door een man die bij Philips werkte. Die hadden net de eerste elektrische kerstboomverlichting in de vorm van kaarsen op de markt gebracht, maar veel mensen waren niet tevreden omdat het te weinig licht gaf, dus stuurden ze de verlichting terug. Philips zat met een overschot kaarsvormige lampjes, en toen heeft die Zweedse ontwerper deze standaard bedacht. 

Het is dus niet ontstaan uit iets religieus, maar ik denk dat veel mensen er wel de adventkaarsen in herkennen en dat het daarom hier zo populair is (bij de oudere generaties vooral).

• Vind ik leuk 1
  • Haha 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei DaniëlleV:

Vorig jaar hadden ze die bij action, voor 5 euro ofzo. 

Daar was ik gisteren, maar helaas waren ze bij de action waar ik was al uitverkocht, daar waren heel veel lege schappen. Bij de kringloop hadden ze veel oudbollige kerstspullen, maar niet dit haha. Ja eentje met een soort half kerststalletje er onder, maar dat was ook niet helemaal wat ik zocht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gelukkig zijn Groningers blijkbaar niet zo dol op dit soort verlichting dus er lag nog een heel schap vol 😁 was op zoek naar kerstverlichting voor buiten en opeens dacht ik heeeeeeeeeey die komen me bekend voor hahaha

• Bedankt 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei happy211:

Oeps ik zie nu een typfoutje in mijn bericht, een menorah heeft 7 kaarsen, de chanoekia heeft 9 armen en dat is de kandelaar die gebruikt wordt bij Hanukkah. Excuses. 

Het zij je vergeven! 🙂  Met "ongeveer 8" had je altijd goed gezeten....

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei lolalisa:

Oh mijn god. Misschien heeft mijn moeder nog zo'n één! Ik ga het meteen even vragen voor je.

Hoeft niet hoor, het is al geregeld namelijk 😄 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Evee locked this topic
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .