Ga naar inhoud

Konijn nu naar binnen halen vanwege gezondheid


KimLamb

Aanbevolen berichten

Hoi!

Vandaag ben ik met mijn konijn naar de dierenarts  geweest, hij heeft wonden op zijn voetzolen. Ik heb antibiotica en pijnstillers gekregen, maar ook het advies dat hij voor de rest van zijn leven een zachte, droge ondergrond moet hebben.

 

Hij is op dit moment buiten en we hebben al gezorgd dat hij alleen op het gras kan komen, maar dat is natuurlijk niet droog. Ik wil hem graag naar binnen halen zodat hij zacht en droog kan zitten, maar heb ook gehoord dat hij dan kan overhitten omdat hij al (bijna) een wintervacht heeft. 

 

Heeft iemand van jullie advies hierover?

 

Ik weet dat een konijn alleen niet goed is, graag advies over het naar binnen halen. Als het beter gaat ga ik op zoek naar een maatje voor hem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de thermostaat niet op 30 graden hebt staan zie ik het probleem niet zo eerlijk gezegd. Ik zou alleen niet al te lang meer wachten, dat dan weer wel. 
 

Eventueel alternatief zou een ruimte kunnen zijn zonder verwarming/waar de verwarming uit staat. Een studeerkamer of bijkeuken of garage of zo. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei JacinthaBrehler:

Als je de thermostaat niet op 30 graden hebt staan zie ik het probleem niet zo eerlijk gezegd. Ik zou alleen niet al te lang meer wachten, dat dan weer wel. 
 

Eventueel alternatief zou een ruimte kunnen zijn zonder verwarming/waar de verwarming uit staat. Een studeerkamer of bijkeuken of garage of zo. 

We hebben best een oud huis en de zolder is dus al vrij koud. En daar kan zeker de verwarming uit! Hij zat buiten vanwege de allergie van mijn vader, vandaar dat ik m graag op mijn slaapkamer wil wegzetten zodat hij er niet hoeft te komen! 

 

Ja ik wil het graag voor het weekend geregeld hebben!

 Bedankt 😊 stelt me al wat gerust. Wil natuurlijk niet dat hij bovenop de pijn het ook nog super warm heeft!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je op je slaapkamer de verwarming niet aan hebt staan dan is het geen probleem. Hij zal hooguit opeens enorm gaan verharen. 
 

Op mijn kamer is het op dit moment 14 graden. En dat is een woning uit 1986. Niet heel oud dus. Prima temperatuur als overgang voor een konijn. Buiten is het op dit moment ‘s nachts wel koud, maar overdag ook rond de 10-15 graden. Niet te hoog stoken en dan komt het wel goed. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei JacinthaBrehler:

Als je op je slaapkamer de verwarming niet aan hebt staan dan is het geen probleem. Hij zal hooguit opeens enorm gaan verharen. 
 

Op mijn kamer is het op dit moment 14 graden. En dat is een woning uit 1986. Niet heel oud dus. Prima temperatuur als overgang voor een konijn. Buiten is het op dit moment ‘s nachts wel koud, maar overdag ook rond de 10-15 graden. Niet te hoog stoken en dan komt het wel goed. 

Super! dan moet dat goed komen 😊 dan is het nu ervoor zorgen dat er een goed verblijf voor hem komt! Ik zal ook kijken of ik iets van een ruimtethermometer kan ophangen om in de gaten te houden dat het niet te warm wordt.

 

We gaan wel over 2 maanden verhuizen, naar een nieuwer huis, dus hopen dat het daar dan ook niet te warm is zonder verwarming aan en het vele veranderen van omgeving niet te stressvol voor hem is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De standaard konijnenrennetjes zijn te laag en te slap. Daar springen ze overheen en gaan ze mee aan de wandel, die tillen ze zo op.

Grootplezier.nl heeft stevige rennen die er iets minder grof eruit zien. Ik heb de zware konijnenren met 8 panelen. Er zit ook een deurtje in zodat je zelf makkelijk naar binnen stapt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van buiten naar binnen is nu minder heftig dan andersom. Kies het warmste moment van de dag uit, zodat je de minste temperatuur overgang hebt, en dus de minste kans op een weerstand dip. 

 

En pas op dat hij ook niet direct op / bij verwarming zit, de eerste 2 weken moet hij zijn jas nog gaan uittrekken. Dus dan even rustig aan doen. Bijv. huisvesten op een slaapkamer is dan vaak een handigere keuze dan de woonkamer in zo een geval. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .