Ga naar inhoud

Spook heeft vieze onderkant.


Gast

Aanbevolen berichten

  • Reacties 136
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

@JacinthaBrehler, wat verschrikkelijk!! Krijg het zelf even moeilijk. Ben op dat vlak heel emotioneel. Ik wens je enorm veel sterkte toe. Zoek troost bij Kliko, als je hem ziet, zie je het verschil tussen een konijnwaardig leven en een niet konijnwaardig leven. Je hebt de juiste keuze gemaakt, ook al was die heel moeilijk. Je komt door deze moeilijke periode heen. Verwen haar nog, geef haar nog liefde, vertal alles tegen haar en kliko wat er staat te gebeuren. Het is en blijft je beste vriendin. Er komt een ander voedstertje in je hart, maar naast Spook, niet in de plaats van Spook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat verdrietig Jacintha. Ik heb echt met jullie te doen. Je schrijft altijd zo liefdevol over je lieve Spook en Kliko.

 

Heel moeilijk besluit. Maar zo te lezen is er geen kans meer op verbetering en een fijn verder leven voor Spook. Zoals Iris al schreef leven konijnen in het nu, en als het nu dan al pijnlijk en vervelend is en er alleen maar meer ellende en pijn zal komen dan is dit misschien nog het enige wat je voor haar kan doen... 

 

Veel sterkte dit weekend en maandag. Hopelijk kunnen Spook, Kliko en jij dit weekend nog klein beetje genieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal. 
 

Ik wil haar, als ze overleden is, weer even mee naar huis nemen zodat Kliko afscheid kan nemen. En ik wil een afdruk van haar pootjes maken zodat ik over een poosje een tattoo daarvan kan laten maken. Daarna breng ik haar terug naar de dierenarts om te laten cremeren. 
 

Vanmiddag heb ik ook het asiel een mail gestuurd of ik voor volgende week woensdag een afspraak kan maken met Kliko voor speeddate met een nieuwe voedster en of ze ook aan koppelvakantie doen. Even afwachten nog wat ik voor reactie terug krijg. Het voelt heel dubbel om nu al op zoek te zijn naar een nieuw maatje voor hem terwijl Spook er nog is, maar ik wil ook niet te lang wachten. Ik wil hem zo snel mogelijk een nieuwe vriendin geven, zodat hij niet te lang eenzaam is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei JacinthaBrehler:

Bedankt allemaal. 
 

Ik wil haar, als ze overleden is, weer even mee naar huis nemen zodat Kliko afscheid kan nemen. En ik wil een afdruk van haar pootjes maken zodat ik over een poosje een tattoo daarvan kan laten maken. Daarna breng ik haar terug naar de dierenarts om te laten cremeren. 
 

Vanmiddag heb ik ook het asiel een mail gestuurd of ik voor volgende week woensdag een afspraak kan maken met Kliko voor speeddate met een nieuwe voedster en of ze ook aan koppelvakantie doen. Even afwachten nog wat ik voor reactie terug krijg. Het voelt heel dubbel om nu al op zoek te zijn naar een nieuw maatje voor hem terwijl Spook er nog is, maar ik wil ook niet te lang wachten. Ik wil hem zo snel mogelijk een nieuwe vriendin geven, zodat hij niet te lang eenzaam is. 

Het lijkt me idd een goed idee dat Kliko afscheid kan nemen. En jij ook zonder dat er een dierenarts op je lip mee staat te kijken. Een mooi idee van de tattoo. 

aangepast door Mira11
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Eefje:

Wil je kliko niet meenemen? Of veroorzaakt hij alleen maar stress? Frits had erg veel steun aan Betsy in zijn laatste momenten bij de dierenarts, dus misschien is dat een overweging waard.

Ik heb geen idee. Misschien inderdaad het overwegen waard ja. Kliko is op zich wel een redelijk stabiel konijn. Geen enorme held met mensen en aanraken, net als Spook, maar wel een stuk stoerder en stabieler. Hij komt uit zichzelf naar je toe voor een aai over z’n bol, ‘helpt’ met schoonmaken, gaat gerust bovenop je staan als je op de grond ligt om de trap weer aan het hok vast te maken (die moet er vanaf bij de grote schoonmaak anders kan ik het hok niet verschuiven zonder dat de trap blijft hangen achter de tegels). Of knaagt aan je haar als je met je hoofd te dicht bij het schuilhuisje zit en hij zit net op het dak 🤣. Dat heb ik Spook nooit zien doen. Dus mja, misschien wel een goed idee om hem mee te nemen. Bedankt voor de overweging. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff... Wat een moeilijk besluit. Maar wel een goed besluit als je weet dat het niet meer konijnwaardig is.

 

Mij is altijd verteld door het crematorium, dat een pootafdruk van een konijn niet lukt, omdat er veel haar op groeien. Ze hebben afgelopen april het bij Messi nog geprobeert. Ze zijn er een kwartier mee bezig geweest. Maar helaas niet gelukt.

 

Heel veel sterkte maandag en de komende dagen/weken/maanden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal morgen even kijken, ligt ergens in een kast, ik kan er wel een foto van maken. Het was niet heel mooi ofzo. Slim marketingtrucje van zo'n crematorium om een uur na inslapen te bellen om me dat nog te verkopen 🤔. Het zijn gipsafdrukjes.

aangepast door Eefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterkte Jacintha, een heel moedig besluit! Goed dat je een aantal dagen de tijd neemt om haar te verwennen. Spook weet natuurlijk niet wat haar te wachten staat, maar voor je eigen verwerkingsproces is het heel goed om op een positieve manier afscheid te nemen.

Ik heb ook pootafdrukjes, maar die zijn echt niet mooi, je ziet eigenlijk alleen de nageltjes heel duidelijk. Ik zou je aanraden om als ze is overleden dan ook wat foto's van haar voetjes te (laten) maken. Dit zou kunnen helpen als houvast om vanuit daar een "pootafdruk" te tekenen die meer lijkt op een konijnenvoetje.

Geniet nog even goed van haar!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei JacinthaBrehler:

Bedankt allemaal. 
 

Ik wil haar, als ze overleden is, weer even mee naar huis nemen zodat Kliko afscheid kan nemen. En ik wil een afdruk van haar pootjes maken zodat ik over een poosje een tattoo daarvan kan laten maken. Daarna breng ik haar terug naar de dierenarts om te laten cremeren. 
 

Vanmiddag heb ik ook het asiel een mail gestuurd of ik voor volgende week woensdag een afspraak kan maken met Kliko voor speeddate met een nieuwe voedster en of ze ook aan koppelvakantie doen. Even afwachten nog wat ik voor reactie terug krijg. Het voelt heel dubbel om nu al op zoek te zijn naar een nieuw maatje voor hem terwijl Spook er nog is, maar ik wil ook niet te lang wachten. Ik wil hem zo snel mogelijk een nieuwe vriendin geven, zodat hij niet te lang eenzaam is. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .