Ga naar inhoud

Ratten suprise

Rudij
 Delen

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden zei Mira11:

Ratten houden erg van hangmatten. Die zijn ook zelf te maken. Mijn ratten lieten ze qua knagen wel met rust. Ik gebruikte dan wel antiknaag kettinkjes om ze op te hangen.

Een Sputnik is leuk voor ze. 

Een snackbal is ook een leuke uitdaging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Mira11:

Ratten houden erg van hangmatten. Die zijn ook zelf te maken. Mijn ratten lieten ze qua knagen wel met rust. Ik gebruikte dan wel antiknaag kettinkjes om ze op te hangen.

Een Sputnik is leuk voor ze. 

Een snackbal is ook een leuke uitdaging.

Een hangmat heb ik al maar de andere nog niet 

Heb je ook nog een idee voor een surprise waar ze aan kunnen knagen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor ratten kun je heel wat huis tuin en keuken spulletjes gebruiken om avonturenparcousjes te maken, dat deed ik vroeger voor mijn muizen ook. Ik bewaarde bijv. altijd de theedoosjes, wc rolletjes, keukenrolletjes enz. en daar maakte ik tunnels, slingers, doolhoven en kastelen van. In de theedoosjes kun je bijvoorbeeld hooi, wc papier of bedding stoppen, en dan wat lekkers er in stoppen. In combinatie met veilige touwsoorten kun je heel wat dingen knutselen. 

Er is ook een bepaalde soort hobby-klei (was dat de DAS klei?) die veilig is om huisjes en andere dingen mee te maken voor muizen, hamsters en ratten, dat is ook erg leuk om te doen, en dat gaat langer mee. 

Koop een kokosnoot in de supermarkt, en maak er zelf gaten in! Aardig klusje, maar van die kokosnoot kun je ook een leuk speeltje of huisje maken.

Als je wat wil kopen, kijk ook eens op de papegaaien afdeling! Veel van die speeltjes zijn ook veilig voor muizen en ratten, zoals touwen met blokken hout er aan en dat soort dingen. Maar of je dat met een budget van 5 euro red ligt er aan wat je precies zoekt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .