Spring naar bijdragen
Evee

Insecten eten

Recommended Posts

Ik denk dat ik het wel zou eten. Met krekelpoeder, dus die beestjes zijn niet meer herkenbaar als krekel. Dan krijg ik het wel weg, denk ik. Een krekel of meelworm in een beslagje en dan gefrituurd zou ik ook wel eten. Mijn man heeft een keer een toastje met kaas en meelwormen gegeten. Hij vond het niet bijzonder smaken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb ook er eens meelwormen op, het is niet echt bijzonder inderdaad. Niet vies, gewoon een neutrale smaak. 

Krekels heb ik niet geprobeerd, die poten en vleugels vond ik toch te vies eruit zien. Maar als het niet herkenbaar meer is zou ik het wel eten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Denk dat de gemiddelde Nederlander wel echt een drempel over moet om dit te proberen. Inclusief mijzelf, dus ik hoef t niet 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk denk ergens dat het voor de mensen die vast houden aan vlees / dierlijk eten, wel iets van de toekomst zal zijn. Kweekvlees en/of insecten. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat het eten van insecten helemaal geen gek idee is. Gelatine vindt toch ook geen enkele vleeseter een probleem? Of wat te denken van collageen? Wat ik me afvraag, zouden mensen wel lezen dat er krekel in zit, of alleen high proteïne zien staan en denken, shiny verpakking... aanbieding, meenemen! Oke, er staat een krekel op, maar wie is die meteen opgevallen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Rode kleurstof in voedingsmiddelen komt ook al vaak van een bepaald soort luizen, dus iedereen heeft wel eens insecten gegeten, denk ik zo.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Van de schildluis inderdaad. Het valt niet te voorkomen dat er bij dat proces ook geplette schildluizen in de stof die ze afscheiden terecht komen. Los daarvan zitten er ook altijd wat insecten in tomatenpuree en appelmoes e.d. Er is geen fabriek die tomaat voor tomaat controleert, dus ook daar is het niet te voorkomen dat er een klein percentage aan insecten in terecht komt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Veel rode kleurstof is al vervangen door een plantaardige variant waarschijnlijk om dat die gewoon goedkoper is. In de roze koeken van de ah zit al een alternatief in. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites