Ga naar inhoud

Konijnen verblijf gezocht

mammafelina
 Delen

Aanbevolen berichten

Het konijnen verblijf dat ik afgelopen voorjaar voor Fluffy en Pip gekocht heb blijkt in de praktijk vooral onhandig en van slechte kwaliteit.

Nu zoek ik een overdekte ren die groot genoeg is voor mijn koppel en die ook nog makkelijk schoon te maken is.

Hij hoeft niet persé heel hoog te zijn, maar dan moet het dak wel open kunnen zodat ik er met schoonmaken toch goed bij kan.

Maximale afmetingen zijn 3x1.50 meter.

Ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer, zouden jullie mee willen kijken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei mammafelina:

Het konijnen verblijf dat ik afgelopen voorjaar voor Fluffy en Pip gekocht heb blijkt in de praktijk vooral onhandig en van slechte kwaliteit.

Nu zoek ik een overdekte ren die groot genoeg is voor mijn koppel en die ook nog makkelijk schoon te maken is.

Hij hoeft niet persé heel hoog te zijn, maar dan moet het dak wel open kunnen zodat ik er met schoonmaken toch goed bij kan.

Maximale afmetingen zijn 3x1.50 meter.

Ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer, zouden jullie mee willen kijken?

Zou je er niet een zelf kunnen maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden zei Evee:

Zoek je iets nieuws of tweedehands? En wat is het budget ongeveer?

Nieuw of tweedehands maakt me eigenlijk niet uit.

Qua budget heb ik eigenlijk nog helemaal niet echt iets in gedachten.

Ik wilde vooral eerst kijken welke opties er zijn en dan daarna kijken wat binnen mijn budget valt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nieuw wil heb je bijv. ottenpetcages. Niet goedkoop, wel heel netjes en goede kwaliteit. Kijk vooral ook bij de kattenverblijven op hun site! Maar daar betaal je wel behoorlijk wat voor. Als je hout wil en maatwerk, kom je bijv. uit bij methorst dierverblijven. Ook duur, maar ook heel netjes voor jou op maat en naar wens gemaakt. 

Als je zoekt via google op kattenren of op volière kom je ook heel wat opties tegen, zowel de budget varianten als de duurdere varianten, maar let wel op dat het gaas roofdier-proof is. Dat is namelijk bij de goedkopere modellen meestal niet zo, helaas. 

Voor tweedehands is het maar net de vraag wat je tegenkomt op marktplaats enz. Daar kun je goed geluk mee hebben, maar het kan ook tegenvallen (altijd dus eerst gaan kijken voor je koopt, is de tip!). 

Zelf heb ik losse voliere panelen gekocht en er zelf rennen van gemaakt, voor een dubbele ren, (dus 2 rennen aan elkaar vast, van elk 8 vierkante meter , 16 vierkante meter in totaal) inclusief dak, was ik iets van 1000 euro kwijt. Maar de winkel waar ik ze gekocht heb verkoopt ze niet meer, dus daarin kan ik geen tips geven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei Punky🐰:

En met duidelijke instructies? Waar een wil is is een weg.

Dan hoop ik niet de IKEA instructies. Die waren bij mij nooit correct 😅

Maar als je inderdaad een beetje handig bent, zou je het zelf kunnen proberen. Als je hout koopt, kun je het al heel simpel op maat laten zagen. Het gaas zal wel een ander verhaal zijn. 

Er zullen hier wel zat mensen zijn die het eventueel prima uit kunnen leggen over hoe je dat het beste aan kunt pakken. 🙂

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En als je zelfbouw heel simpel houd?

Een aantal vierkante of rechthoekige frames maken, bij voorkeur een handige breedte voor de rol gaas die je hebt. Dat scheelt een hoop knipwerk.  Eventueel kun je je hout op maat bestellen of laten zagen in de bouwmarkt.  Je niet het gaas tegen de frames of gebruikt krammetjes om het vast te zetten. 

En die frames zet je dan of vast aan elkaar, of aan palen die je in de grond zet. Gaas aan de binnenkant om knaagschade te voorkomen.

En zo bouw je dan dus vakje voor vakje zelf je ren.

Een dak kan ook op dezelfde manier van gaaspanelen, als je geen hoge ren hebt gebruik je daar scharnieren voor, zodat je het op kan klappen. 

Een deurtje is inderdaad wat lastiger, maar niet meer dan een deurkozijn, de gaasdeur, scharnieren en een sluiting. Goed nameten met de waterpas als alles op z'n plek staat. En als dat het enige is waarbij je hulp nodig hebt, kun je vast iemand vinden die daarbij wil helpen. 

Beitsen en de ren plaatsen op bestrating helpt tegen vocht. 

aangepast door Evee
glaspanelen was autocorrect, moest gaaspanelen zijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Evee:

En als je zelfbouw heel simpel houd?

Een aantal vierkante of rechthoekige frames maken, bij voorkeur een handige breedte voor de rol gaas die je hebt. Dat scheelt een hoop knipwerk.  Eventueel kun je je hout op maat bestellen of laten zagen in de bouwmarkt.  Je niet het gaas tegen de frames of gebruikt krammetjes om het vast te zetten. 

En die frames zet je dan of vast aan elkaar, of aan palen die je in de grond zet. Gaas aan de binnenkant om knaagschade te voorkomen.

En zo bouw je dan dus vakje voor vakje zelf je ren.

Een dak kan ook op dezelfde manier van glaspanelen, als je geen hoge ren hebt gebruik je daar scharnieren voor, zodat je het op kan klappen. 

Een deurtje is inderdaad wat lastiger, maar niet meer dan een deurkozijn, de gaasdeur, scharnieren en een sluiting. Goed nameten met de waterpas als alles op z'n plek staat. En als dat het enige is waarbij je hulp nodig hebt, kun je vast iemand vinden die daarbij wil helpen. 

Beitsen en de ren plaatsen op bestrating helpt tegen vocht. 

Dit moet misschien wel lukken. Met die deur wil manlief dan mogelijk wel helpen.

Ik moet alleen eerst even afwachten hoe de gezondheid van Fluffy zich ontwikkeld. Tot nu toe gaat al mijn geld in dierenarts kosten zitten, geeft natuurlijk niet, maar ik kan helaas niet alles tegelijk 😏

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .