Ga naar inhoud

Konijn agressief tegen één persoon


Oryctolagus Cuniculus

Aanbevolen berichten

Beste bunnybunchers,

 

Ons konijn, voedster (bijna 1jr), is boos op mijn moeder als ze op bezoek is. Zij heeft een keer op het konijn gepast en dat ging moeizaam.

 

Wij kunnen alles bij het konijn doen, ze doet ons niks. Maar als zij binnenloopt dan gaat het konijn meteen in de aanval, ze valt haar benen en pantoffels aan en bijt door haar broek heen.

Ons laat ze gelukkig met rust. Nu heb ik de broek van mijn moeder aangetrokken, en wat blijkt, ze valt mij ineens aan. Doe ik mijn eigen broek weer aan, dan gebeurt het niet. 

 

Mijn moeder valt ze aan ongeacht welke broek ze aan heeft. 1. Ligt dit aan de geur? en 2. Hoe leren we haar dit af?

 

 

aangepast door Oryctolagus Cuniculus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu nog je moeder jouw broek aan laten trekken en je experiment is compleet. En het hele experiment bij jullie thuis ook doen natuurlijk, het moet wel wetenschappelijk verantwoord zijn. Alle gekheid op een stokje: zou het kunnen zijn dat ze je moeder uit het territorium wat ze als van haar (en jullie) is gaan beschouwen wil hebben? Zeker als konijn een niet-prettige herinnering heeft aan je moeder en je moeder aan haar "vorm" (sorry Mevrouw Moeder, is niet negatief bedoeld, hoor) en geur onthoudt en dus herkent dan zou het kunnen verklaren waarom ze jou ook aanvalt als je je moeders broek aan hebt toch? 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geur is voor konijnen erg belangrijk en ze kunnen erg scherp ruiken. 

Wat betreft je moeder zou ik ervoor zorgen dat deze situatie zich niet kan herhalen. Probeer het ten alle tijden te voorkomen dat je voedster bijt. Nu werkt het voor je konijn en blijft ze het herhalen. Je konijn in haar ren laten en als je moeder binnenkomt je konijn belonen met wat lekkers. Ervoor zorgen dat je konijn een fijne associatie krijgt met je moeder. Haar dan zo ver mogelijk bij haar vandaan laten en dit heel langzaam opbouwen. 

Je hebt er wel veel geduld voor nodig.

Is je voedster gecastreerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .