Ga naar inhoud

Last van een herfst dip?


Pebbles&bambam

Aanbevolen berichten

Kan een konijn, net als een mens, moeten wennen aan de wisseling van de seizoenen 🍂🍁🌧️

 

Ik merk dat Bam Bam tijdens deze koudere natte dagen een stuk kalmer is. 

Zijn eetlust en eetpatroon, keutels, gewicht, drinkpatroon is allemaal nog hetzelfde. Wel is hij nu volledig volgroeid, 1,5 jaar oud en echt "konijntje" af terwijl Pebbles nog wel dat speelse en baldadige in zich heeft. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit wel verschil in activiteit in de verschillende seizoenen. Maar om te zeggen dat ze een herfstdip hebben? Nee, dat niet.

 

In het voorjaar zijn ze het meest actief, ik merk ook dat mijn konijnen in het voorjaar het meeste graven.  In de zomer wisselt het gedrag wat meer aan de hand van de temperaturen, van lui op warme dagen, tot lekker actief op de dagen dat het wat koeler is. In de herfst zit je vaak wat meer met gezondheidskwaaltjes omdat het kouder word, nat is, en ze een wintervacht aanmaken. Toch merk ik op het moment niet dat mijn konijnen echt kalmer of rustiger zijn. Op hele regenachtige dagen zitten ze meer in de schuilhokken en beschutte plekjes, dat wel.

En in een ander topic ging het over lighouding, ik merk dat ze nu vaker de bunnyloaf houding aannemen, in plaats van de bunnyflop en dan languit liggen. Ook liggen ze nu meer bij en tegen elkaar aan dan in de zomer. In de zomer liggen ze vaak bil aan hoofd, of bil aan bil, wel bij elkaar dus, maar niet vol tegen of op elkaar. En nu het wat kouder word liggen ze echt tegen en op elkaar.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een aardige domper voor mij maar een groot plezier voor de konijnen is dat we thuis in quarantaine zitten sinds gisteren. 

Hierdoor heb ik ze vandaag goed in de gaten kunnen houden. 

 

Het klopt inderdaad dat ze veel als een bolletje liggen. Bam Bam wel meer als Pebbles, zij is echt een Duracell batterijtje. Misschien dat het toch te maken heeft dat het wat kouder word en ze veel liggen om warm te blijven en energie te besparen. 

 

Toevallig kregen we vandaag de herinnering van de dierenarts voor de halfjaarlijkse controle en vaccinaties dus dan laat ik Bam Bam extra goed nakijken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .