Ga naar inhoud

Geluidje dat ik niet (her)ken


Suuzan_

Aanbevolen berichten

Mijn rammelaar maakt steeds meer een bepaald geluid. Ik heb al proberen te googelen wat het kan betekenen want ik wil natuurlijk graag weten of het geluid impliceert dat hij hulp nodig heeft/pijn heeft o.i.d. Ik kan het geluid alleen niet goed beschrijven, het is heel kort en klinkt alsof een televisie heel eventjes stoort.

 

Ik heb het geprobeerd te filmen, en dat is gelukt, maar het is ontzettend kort en aangezien mijn konijn niet in beeld is (ik richtte de microfoon naar hem toe) zou niet eens opvallen dat het een geluid is dat een konijn maakt.

 

Iemand bekend met dit geluid?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb echt niks van je filmpje gehoord. Lijkt het een beetje op zoemen, vaak na elkaar? Dat is hormonaal gedrag. Nu ja, ik weet niet precies welk geluid omdat ik het niet heb gehoord. Doet hij nog andere Dongen dan normaal? Of is hij gewoon zijn lieve zelf? Zit hij stil in een hoekje? Gaat hij heel luid knarsetanden? Die dingen zijn wel symptomen dat hij pijn heeft. Nou, ik weet het niet. Sorry.

aangepast door Punky🐰
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden zei Punky🐰:

Ik heb echt niks van je filmpje gehoord. Lijkt het een beetje op zoemen, vaak na elkaar? Dat is hormonaal gedrag. Nu ja, ik weet niet precies welk geluid omdat ik het niet heb gehoord. Doet hij nog andere Dongen dan normaal? Of is hij gewoon zijn lieve zelf? Zit hij stil in een hoekje? Gaat hij heel luid knarsetanden? Die dingen zijn wel symptomen dat hij pijn heeft. Nou, ik weet het niet. Sorry.

Hhahahah het is inderdaad heel moeilijk te horen. Het is echt een tikje in het filmpje, dat geluid veroorzaakt hij dus. Maar het klinkt ontzettend alsof het filmpje gewoon even stoort ofzo. Voor zover als ik kan zien is hij gewoon verder zijn lieve zelf! Bedankt voor je reactie!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden zei Pablo&Lola:

Ik kan het wel horen, maar ik herken het niet. Heb je enig idee hoe hij het geluid maakt? En zijn er specifieke momenten waarop hij het doet?

Nee, het lijkt uit zn bek te komen, en niet bijvoorbeeld uit zn neus of buik o.i.d. verder doet hij het voor zover ik merk niet op specifieke momenten en is hij verder volledig zichzelf 🤷‍♀️

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het altijd zo kort? Ik zit nu bij de konijnen te werken, het is hier heel stil en de konijntjes liggen te chillen. Ik hoor mijn voedster vaak wat met haar tanden knarsen, soms heel kort, dan klinkt het zoals dit. Soms wat langer, dan hoor je duidelijk dat het tandenknarsen is. 

Geen zorgen lieve mensen, ze heeft geen pijn en gedraagt zich normaal. Ze doet het ook altijd als we haar aaien. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het geluid lijkt heel sterk op het geluid dat onze Franse Hangoor soms maakt.

 

Als hij soms rustig ergens ligt, begint hij een paar keer achter elkaar een gelijkaardig geluid te maken, waarbij hij ook lichtjes "schokt". Dat is dan een 5 tot 10tal keer achter elkaar. Het lijkt op een soort "hikken". Hij lijkt er zelf helemaal geen last van te hebben, want terwijl het gebeurt ligt hij ook vaak zichzelf te wassen (zo lui als hij is, al liggend).

 

De eerste keer was ik helemaal in paniek, omdat we hem toen nog maar een paar dagen hadden en het leek op een aanval van iets ofzo (wist ik veel 😅)... Ik had het nadien ook een keer opgenomen (dat filmpje heb ik helaas gewist, anders kon je het vergelijken) en aan de dierenarts getoond. Zij wist me te vertellen dat ze dit de laatste tijd wel vaker zag bij konijnen, maar dat het helemaal niet erg was.  Wellicht zou het een allergische reactie op iets kunnen zijn of een stofje dat hij in zijn neusje zou hebben gekregen, maar niets waar we ons zorgen om moesten maken. We zijn intussen al een paar keer van hooi en vulling van het toilet gewisseld, maar dat heeft allemaal geen effect. 

 

Hij doet dit alleszins nog steeds een keer om de paar dagen (duurt telkens maar een paar seconden), maar voor de rest is hij helemaal normaal en gezond: eet goed, keutelt, binkt, flopt, probeert zich (tevergeefs) een weg door keramische tegels te graven, komt om aandacht (wellicht gewoon om eten) vragen, ... Kortom, alles wat we van hem gewend zijn 😊 .

 

De boodschap van onze dierenarts was toen duidelijk: zolang je niets anders aan hem merkt en hij tijdens die "hikaanval" ook gewoon alert blijft of blijft doen wat ie bezig was en het ook maar telkens van korte duur is, is er geen reden tot onbezorgdheid. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .