Ga naar inhoud

Konijn bonding en nieuw konijn


x_blvck

Aanbevolen berichten

Hai allemaal ! 
 

Ik ben echt intens gelukkig want na drie kwartjaar heb ik met me konijntje eindelijks echt een band ! Ze springt sindskort op de bank en komt bij me ze laat het ook eindelijks toe dat ik haar mag optillen om haar te borstelen ze laat me haar meer aaien en komt gek genoeg ook bij mij in de douche haha.

 

maar waar ik een beetje bang voor ben is als k een vriendinnentje voor hem haal laat ik hem koppelen maar ik ben heel bang dat ik dan weer hellemaal opnieuw moet beginnen met die band krijgen omdat die dan +- een week weg is iemand hier ervaring verder mee ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb daar ook veel schrik voor als ik hem ga laten koppelen. Maar al die lieve mensen hier hebben me daarvan overtuigd dat dat niet zo gaat zijn. Je konijn wordt veel gelukkiger als ie een maatje krijgt. Dan heeft die niet 1 maatje maar 2 maatjes. Die gaat jou niet minder leuk vinden omdat die ook iemand anders leuk vindt. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zelfs nog helpen ook.

Als je een maatje zoekt die mensgericht is dan heb je straks 2 konijnen op de bank. 

Als 1 van mijn konijnen ziet dat de ander geaaid wordt komen ze ook aanrennen.

Ipv dat ik eerst 1 konijn moest aaien liggen er nu 2 voor mijn voeten. 😄

aangepast door Mira11
  • Vind ik leuk 1
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een maatje zorgt er niet voor dat het konijn jou niet meer ziet staan hoor, gelukkig niet! De opgebouwde band blijft gewoon bestaan.

 

Soms heb je wel eventjes dat ze wat afstandelijker zijn na stressmomenten, een beetje meer afwachtend in hun houding naar jou toe,  maar dat kan ook al na een dierenartsbezoek, een kam beurt of het geven van medicijnen zijn. En dat kan ook bij een koppeling zo zijn, dat is ook best spannend en stressvol voor de meeste konijnen. Maar als dat dan weer voorbij is, als de rust weer terug is, dan zie je dat ze na een paar dagen weer gewoon het vertrouwen terug hebben in je 🙂

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen waren de eerste periode na de koppeling wat minder aanhankelijk naar mij toe dan daarvoor. Omdat ik dat jammer vond, besloot ik ze 's ochtends en 's avonds op mijn schoot te voeren (voedster op schoot, rammetje naast me). Sindsdien is mijn voedster weer net zo aanhankelijk als vanouds, ze heeft positieve associaties bij me en springt uit zichzelf op schoot, ook als ik geen voer bij me heb, en blijft langdurig bij me liggen.

 

Het rammetje lijkt wel definitief minder aanhankelijk te zijn. Voor de koppeling lag hij nog weleens een tijdje op mijn bovenbeen te soezen als ik bij hem op de grond kwam zitten, maar na de koppeling is hij terughoudender geworden, al mag ik hem nog steeds aaien. Ook is hij altijd duidelijk naar zijn vriendinnetje op zoek als zij een tijdje bij me op schoot ligt. Dan loopt hij onrustig om me heen en kijkt omhoog naar haar, en gaat bij mijn voeten op haar zitten wachten.

 

Konijnen zonder maatje zijn wat eenzamer, en staan daardoor extra open voor contact met hun baasje, zo lijkt het. Maar als je eenmaal een goede band hebt opgebouwd, is het dus zeker mogelijk dat die standhoudt, zoals bij mijn voedster.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .