Ga naar inhoud

Languit liggen


Sterrelotje

Aanbevolen berichten

Liggen jullie konijnen veel languit?

het valt mij op dat onze konijnen dat niet meer doen. Ze zitten altijd als twee ronde bolletjes tegen elkaar. In de zomer lagen ze wel languit in het gras in de ren en toen het mannetje na de operatie binnen was, lag hij languit in het binnenhok. Ik vroeg me nu af of ze (koude) stenen soms niet prettig vinden om op te liggen? Het hok staat op tegels en de buitenruimte ook (is ons terras). Of is het prima als ze niet liggen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijntje heeft dat de laatste tijd ook vaker ! Bij mij thuis is de vrrwarming kapot dus binnen ook vrij koud Ik denk mischien dat ze het dan wat kouder hebben en zo wat meer warmte vast houden ik leg nu vaak fles met warm water bij haar en dan gaat ze er lekker bij liggen.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Punkje ligt enorm veel languit. Ik denk dat ze als een bolletje zitten, zoals hierboven al gezegd is, veel warmer hebben. Zijn het buitenkonijnen? Dan kan het probleem wel daar liggen. Leg genoeg sto in het nachthok en eventueel een snugglesafe misschien dat ze het dan wel vaker gaan doen. En dan nog, dat is dat toch niet erg? Als ze dat niet meer doen? Ze zijn ook te tevreden als ze in een bolletje liggen. Maatje , het heeft niks te maken met medische zaken ofzo.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat @Okki zegt. Ik merk hetzelfde bij mij konijn. Toen ik haar vorige week even binnen had staan door haar gezondheid lang ze opeens wel weer languit. Nu ze weer buiten staat, wel in een schuurtje doet ze dat niet. Al hoewel toen ik net binnen kwam wel, maar dan ligt ze ook goed te slapen. 

Als ze in een bolletje zitten, verbergen ze hun pootjes ook onder zich. Dat maakt het ook warmer denk ik. Als ze gewoon genoeg bodembedekking in het hok hebben, zoals stro, is er niks aan de hand. Als ze het echt koud hebben zouden ze daar gewoon in kunnen liggen.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jullie reacties! Het is inderdaad niet erg, maar ik vroeg me af of het niet kwam doordat ze het minder naar hun zin hadden 😅 maar het zal de kou wel

zijn dan ja. En ze kiezen er zelf voor om liever buiten dan in hun hok te zitten, dus blijkbaar trekken ze het dan prima als bolletje 😉

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

hier zitten ze in de winter meer als een bunnyloaf, en in de zomer liggen ze vaker helemaal languit. Ik vermoed dat het inderdaad met de lichaamswarmte & buitentemperatuur te maken heeft. Ze geven vaak wel de voorkeur aan lekker buiten liggen, zeker overdag, maar kiezen dan voor een warmtebesparende houding. 

 

Ik merk het hier ook wel aan de andere huisdieren hoor, dat het winter begint te worden. De katten zoeken de plekjes bij de verwarming op en de hond ligt ook vaker in mandjes en in winter-houdingen. In de zomer ligt onze hond ook languit, terwijl ze in de winter een rolletje maakt, en bij echte kou zelfs nog haar staartje over haar neus doet om lekker warm te blijven. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .