Spring naar bijdragen
Larss

Vogel mogelijke draainek?

Recommended Posts

Ik kan nu even geen foto invoegen, waarom geen idee maar als jullie er behoefte aan hebben probeer ik het nog een keer. Maar er is hoogstwaarschijnlijk een roofvogel bij onze buitenvoliere langs geweest, en nu is er 1 vogel (japanse nachtegaal) die een soort "pinguinnek" heeft, het lijkt wel alsof de nek langer is geworden en hij hem niet echt meer goed op kan tillen, vliegen kan die nog een heel klein beetje. Toen ben ik gaan googlen en kwam ik op een mogelijke draainek uit door een trauma wat hij opgelopen zou kunnen hebben. Ik weet er eigenlijk geen raad mee, enige tips? Hij eet wel en is de 1e nacht al doorgekomen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hulp en of tips zou heel erg op prijs worden gesteld!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Naar de dierenarts gaan lijkt me een vereiste in deze situatie. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geen andere oplossingen? Heb gelezen dat het eventueel door de stress kan komen.. maar het ziet er gebroken uit, kan een vogel uberhaubt wel levend blijven met een gebroken nek?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geen idee maar je vogel zal echt wel veel pijn hebben. Dan is de dierenarts het minste wat je kunt doen in dit geval.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als het er gebroken uitziet, wat doe je dan op een forum in plaats van bij de dierenarts 🤦‍♀️

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als het niet hoeft gaan we er niet heen, het kan namelijk ook door de stress komen, en een bezoekje aan de dierenarts maakt dat niet heel veel beter toch?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je weet helemaal niet of het wel door stress komt. Dat kan je helemaal niet beoordelen daarom moet je zo snel mogelijk naar een dierenarts! Ja dat kost geld en tijd maar je bent verantwoordelijke voor je vogel. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites