Spring naar bijdragen
Suuzan_

Kalmer na koppeling?

Recommended Posts

Hey hallo,

Mijn konijntje is gekoppeld (koppelvakantie) en nu huppelen er dus eindelijk 2 rond hier. Gisteren hebben we ze opgehaald en ze leven eigenlijk al alsof ze nooit anders gedaan hebben, ze lijken op een aantal dingetjes na al volledig gewend aan elkaar. Wel vallen me een aantal dingetjes op, en ik was dus nieuwsgierig of dat met de koppeling te maken kan hebben.

1. Mijn rammetje (die ik dus al had) lijkt ontzettend kalm sinds de koppeling. Ik twijfel of dit alleen maar zo lijkt omdat zijn nieuwe vriendinnetje redelijk druk is, maar kan het zijn dat hij iets meer "rust" in zich heeft nu hij een maatje heeft? Of misschien is hij gewoon even helemaal kapot van de koppeling? Mevrouw heeft hier dus geen last van. Maar hij ligt veel te liggen en lijkt ook ietwat traag van begrip.

2. Beide eten nog wel minder hooi dan ik zou willen zien. In de opvang kregen ze geloof ik hooi op de grond, terwijl ik het ze in een ruif aanbied. Voor de nieuwe dame kan ik begrijpen dat ze dit (nog) niet begrijpt, maar mijn rammetje kan dit toch niet zo snel vergeten zijn? Of is het vooral omdat hun ritme door de war is gehaald?

3. Zelfde geldt eigenlijk voor water. Er wordt zeker gedronken, maar eigenlijk alleen uit een bakje terwijl mijn ram voordat we hem op koppelvakantie brachten een halve fles leegkreeg van zijn drinkfles?

Of kunnen punt 2 en 3 nog komen door stress? Biks gaan er bij allebei wel gewoon in en ik zie ze beide drinken, dus ze zijn zeker niet volledig gestopt met eten en drinken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De koppeling kan best alles een beetje in de war schoppen. Konijnen drinken meestal liever uit een bakje. Dat is natuurlijker voor ze en daar hoeven ze minder moeite voor te doen. 

Veel konijnen eten meer hooi als het makkelijk aangeboden wordt. Ik vind het niet zo vreemd dat zijn voorkeur nu is van de grond hooi eten. Hij kiest voor de makkelijkste weg. 

Hij kan zeker niet zijn van de koppeling. Als ze samen zijn en het klikt goed voelen ze zich ook veiliger. Hoe gaat het nu met je ram? Is hij weer goed actief?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Mira11:

De koppeling kan best alles een beetje in de war schoppen. Konijnen drinken meestal liever uit een bakje. Dat is natuurlijker voor ze en daar hoeven ze minder moeite voor te doen. 

Veel konijnen eten meer hooi als het makkelijk aangeboden wordt. Ik vind het niet zo vreemd dat zijn voorkeur nu is van de grond hooi eten. Hij kiest voor de makkelijkste weg. 

Hij kan zeker niet zijn van de koppeling. Als ze samen zijn en het klikt goed voelen ze zich ook veiliger. Hoe gaat het nu met je ram? Is hij weer goed actief?

Hij is inderdaad wat meer zichzelf na een paar dagen, en valt terug in zijn ritme dat ik van hem gewend ben ('s ochtends direct veel hooi eten als ik het ververs, vrolijk uit het hok komen huppelen zodra ik het open zet, etc..) Gelukkig (voor mij) neemt hij de nieuwe voedster mee in dat ritme!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites