Ga naar inhoud

8 week en dan al geslachtsrijp?


Luna en Sven

Aanbevolen berichten

Ik zit met een dilemma....

vorige week kocht ik 2 konijnen ( ouders zijn niet hetzelfde). Ze werden verkocht met 8 week werd mij verteld, toen ik later via sms een bericht stuurde (met geboorte datum/ altijd leuk om verjaardag te vieren). kreeg ik met antwoord 20 augustus. Komt erop neer dat ze nu 8 weken zijn. 

Ik heb gekozen voor een ram en een voedster (was de enigste vrouwtje dat over was). Dacht dat ze nog even 2 weken samen konden spelen voordat ik ze uit elkaar moet halen totdat Sven kan worden geholpen (kan bij onze dierenarts pas met 3 maand omdat de narcose veiliger is). Luna laat ik later helpen ivm verhoogd risico op kanker van baarmoeder. Maar wat zag ik vanochtend... Sven zat op Luna... ik heb ze nu uit elkaar gehaald, wat ik ontzettend zielig vind. Maar is dit nu de juiste keuze? Kunnen ze met 8 week al vruchtbaar zijn? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die kans is heel klein, maar niet elke verkoper is even betrouwbaar dus of de geboortedatum klopt is soms gissen. Daarnaast kun je met dit soort dingen niet voorzichtig genoeg zijn. Niet meer samen laten dus.

 

Je zou kunnen kijken of Sven al ingedaalde balletjes heeft, als de balletjes er zitten dan werken ze ook en is hij dus zeker vruchtbaar. Voedsters worden later vruchtbaar, dus de kans dat er nu al wat mis is gegaan is klein, tenzij de geboortedatum er twee maanden naast zit. Maar nogmaals, zoek het risico echt niet op.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .