Ga naar inhoud

Konijn hinkt..


KonijnStar

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Wij hebben ons hok op een tafel staan buiten zodat de honden er niet steeds tegen aan springen. Nu wou ik mijn konijn hooi en een stukje broccoli geven, dus ik had hem het hooi gegeven. Ik pakte het stukje broccoli en hij keek zegmaar met zijn hoofdje over de rand van het hok naar beneden (want het voer ligt onder het hok). Dit doet hij altijd maar nu verloor hij zijn evenwicht en viel hij uit het hok.😖

Hij kwam gewoon op zijn pootjes terecht, ik kon hem gelijk pakken en zette hem terug. Natuurlijk was hij even geschrokken maar hij ging gewoon gelijk verder met bedelen om broccoli. Toen heb ik hem natuurlijk gecontroleerd en gekeken of er niks aan de hand was, en dat leek het geval. Maar nu (een dag later) zie ik dat hij toch wel hinkt met een van zijn achterpootjes. Deze houd hij heel erg opzij in plaats van onder zijn lichaam. Verder heeft hij nog gewoon super goede eetlust enzo.

 

Ik voel me echt zo enorm dom en schuldig dat ik niet gewoon goed heb opgelet dat hij er niet over heen gaat hangen en ik had het deurtje tussendoor gewoon dicht moeten doen😭

Maar als jullie het zo horen qua zijn pootje is het dan ernstig denken jullie? Natuurlijk kunnen jullie niet oordelen vanaf een schermpje dat begrijp ik. Maar zou het kunnen zijn dat het gewoon even gevoelig is en na een paar dagen wel weer over gaat of zou het kunnen dat het echt gebroken is ofzo? Als het ernstig is ga ik natuurlijk naar de dierenarts.

 

Groetjes😞

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zelf wel naar de dierenarts gaan hier voor, ook al is het weekend. Hinken geeft toch aan dat er wel echt pijn is, en konijnen zijn goed in dat te verbergen. Met een gebroken poot of flinke kneuzing wil je ze niet dagen laten lopen voor je naar een dierenarts gaat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen pas? Ik zou toch echt zorgen dat je vandaag terecht kan. Je loopt zelf toch ook niet 3 dagen rond met een botbreuk voor je naar de dokter gaat? Als je niet oppast gaat het nog verkeerd genezen of ontsteken. Ik zou echt aandringen op een afspraak vandaag hoor! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .