Ga naar inhoud

Op welk voer overstappen na HopeFarms Hobby First?


LilyMarshall

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Hele tijd niet op het forum geweest maar ik zit nu toch ergens mee.

Ik voerde mijn konijnen altijd de HopeFarms SuperTrio en daar was ik heel erg tevreden over. Die ging uit de productie helaas en ik ben eigenlijk zonder na te denken overgestapt op de HobbyFirst, die er voor in de plaats kwam. Sinds ik daar op over ben zijn beide konijnen ongewenst wat afgevallen (kwam ik bij de halfjaarlijkse controle bij de dierenarts achter) en ik vind dat ze érg veel keutelen. Kortom, ik ben er niet helemaal tevreden over en zou eigenlijk wel over willen op iets anders, maar wat? De obvious choice zoals Science Selective of juist iets anders?

Kan iemand iets aanraden? Alvast bedankt! 😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef al jaren science selective en heb nog nooit problemen gehad. Dus voor  het gemiddelde konijn is het gewoon goed voer.

 

Ik lees op het forum vaker mensen die Trovet geven bij konijnen met tandproblemen, dus als jouw konijnen daar last van hebben kun je daar ook nog naar kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook altijd heel tevreden geweest over science selective. Ze vinden het hier ook erg lekker. Vanwege gevoelige darmen van een van mijn konijnen ben ik onlangs overgestapt naar de graanvrije variant, ben ik ook heel tevreden over. Ik vind die graanvrije variant zelf wel heel fijn, omdat dat voor mijn gevoel net iets natuurlijker is. Al het andere graanvrije voer vinden ze bij mij niet lekker en laten ze liggen, dus ben blij dat science selective het nu ook heeft. Beaphar is ook wel fijn en ruikt wat sterker. Nadeel daarvan vind ik zelf dan wel de kleurstoffen die gebruikt worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De supreme selective is inderdaad een prima brok, regelmatig in de aanbieding bij verschillende winkels, bijna overal wel te krijgen, bijna elk konijn lust het graag. Het is in best wat verschillend formaat verpakkingen te koop, wat ook handig is omdat je dan het juiste formaat voor jouw konijnen kan kiezen (kies bijv. geen 10 kg zak als je daar een half jaar of langer mee doet, maar kies voor het formaat dat je in een maand of 2-3 opmaakt). Dus wat dat betreft zou je daar zeker geen verkeerde keuze mee maken. Maar er zijn meer goede konijnenbrokken. De beaphar care+, burgess excel, en er zijn diverse graanvrije broksoorten die goed zijn. En dan heb je ook nog indoor brokken, senior brokken enz. Genoeg keuze denk ik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf geef ik Selective house rabbit omdat mijn konijnen binnen wonen. Gezond en ze vinden het heerlijk. 

Daarvoor kregen ze Beaphar care+. Daar aten ze ook heerlijk van en het is een harde brok. Nadeel is idd de kleurstoffen en vanwege een konijn met calciumarm dieet gekozen voor Selective.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .