Spring naar bijdragen
Suuzan_

Originele konijnennaam gezocht

Recommended Posts

Hey hallo!

Mijn rammetje Pim van 2 jaar is momenteel op koppelvakantie! Ik was al een tijdlang aan het nadenken over een naam voor het nieuwe voedstertje, maar ben daar zoo slecht in. Niks voelt goed genoeg! Ik hoopte op wat hulp. De konijnenopvang heeft mij net een foto door geappt van Pim die het heel goed kan vinden met een mooi volledig wit meisje, dus ik vind dat het nu echt tijd is om een knoop door te hakken qua naam, aangezien ik niet enthousiast ben over de naam die ze in de opvang heeft..

Ik hoopte dus hier op het forum wat inspiratie te vinden! Ik ben al heel veel namenwebsites af gestruind, en niks geschikts tegengekomen (of misschien over het hoofd gezien..)

Zoals misschien ook al opvalt aan de naam "Pim" heb ik liever niet een "standaard konijnennaam" zoals Snuf, Witje, Stampertje, etc. Wel vind ik het leuk als het een klein beetje matcht met Pim, maar dat vind ik niet super belangrijk. Dat t zo extreem matcht met Pim vind ik ook net niet weer leuk, zoals Puck, Pip, etc. Ik ben lastig. 🙈

Misschien vind ik hier wat hulp? We mogen het gelukkige stel morgen op komen halen! (Yay!)IMG-20201015-WA0005.thumb.jpg.f046afb7f408d748c10d37f1dcd27b86.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat leuk dat je rammetje een maatje krijgt! Ze zien er echt leuk samen uit. Een naam die een beetje past bij Pim heb ik bedacht Pumba. Maar als ik het konijn zie denk ik aan Snowy of Snow-white😅 Moelijk hé namen bedenken. En op een of ander manier denk ik aan Saartje🙈

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Konijnen123:

Wat leuk dat je rammetje een maatje krijgt! Ze zien er echt leuk samen uit. Een naam die een beetje past bij Pim heb ik bedacht Pumba. Maar als ik het konijn zie denk ik aan Snowy of Snow-white😅 Moelijk hé namen bedenken. En op een of ander manier denk ik aan Saartje🙈

Hahahaha jaaa verschrikkelijk hoor, ik ben ook zo'n persoon die dan écht geen knoop door kan hakken.. wat dat betreft zou ik misschien maar beter de naam uit de opvang moeten behouden. 😂 Bedankt voor je input! Ik denk zelf ook heel erg aan iets wat te maken heeft met de kleur van haar vacht, maar daar ben ik normaal gesproken écht niet voor.. moeilijk! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Evee:

Had ik al gezien Inderdaad!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei IreneM:

Kim? Pim en Kim? 😁

Hahahhaa wel heel leuk, maar ik ken ook een Kim in t echt.. 😫

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben van de ouderwetse Nederlandse namen. Mijn eerste konijntjes heetten Frits en Wilma, mijn huidige betsy en Gijs. Ik google 'ouderwetse Nederlandse namen' en zoek net zolang in de lijsten tot ik denk: dat is m! Gijs bleek alleen niet origineel te zijn, maar ach, het past wel bij hem.

Op mijn lijstje staan nog Huub, Guido, Johan, Tilly, Annie en Ans. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat leuk dat Pim een vriendinnetje heeft! Lastig hè namen bedenken? Mijn voedster heeft 3 dagen zonder naam gezeten. 😄

Ineens had ik de naam Liz. Ik vind dat het ook echt moet passen. 

Ik gooi er ook nog wat namen in:

Rosa

Mus

Matilda

Wiep 

Eva

Sien

Loulou

Lisa

Aagje

Amber

Lily

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een geheel wit konijn? "Blackie" natuurlijk! 😜🤣

Verder hou ik net als @Eefjevan ouderwetse namen, maar dan net anders: Lidewij, Hadewich, Hedwig, Machteld, Soetkin.

Als het echt bij haar kleur moet passen: Blanche? 

Verder misschien nog Kiki, Bibi, Maartje, Saartje, Noortje?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb ze gewoon de namen die ze in de konijnenopvang gekregen hadden laten houden. Niet altijd de naam die ik zelf zou kiezen, maar je went er aan, je groeit er in. Alleen bij Joris heb ik zelf de naam gekozen. Verder heb ik een Brenda, Charlie en Harold.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zijn Pim en zijn vriendinnetje weer thuis? Welke naam is het geworden of ben je er nog niet uit?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pim en Paulientje, Pim en P(l)ientje, Pim en Paola, Pim en Pollewop, Pim en Prutske, Pim en Peetje, Pim en Pasha, Pim en Prisca, Pim en Pascalle, Pim en Pollie/Polly...vast allemaal al langsgekomen, maar allee...my 2 cents

O, ik vind Bijela (Bie-jel-la) ook mooi, dat is het woord voor "wit" in de Balkantalen. 

bewerkt door JokeC
aanvulling

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wipneus en Pim (jeugdsentiment 🤣 De kabouters dan, niet de dj's!). 

bewerkt door Okki

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh schattig samen zo...

ik geef mijn beesten ook altijd echte mensen namen.. 

paar tips

luna

indy

sophie

emma

laura

Ben benieuwd naar de gekozen naam.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites