Spring naar bijdragen
Myriam Wijntjes

1 vrouwtjes muis blijft vechten

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en gaan zoeken omdat ik ergens niet uitkom. Misschien kan 1 van jullie mij helpen.

Vorige week hebben wij 3 muisjes aangeschaft. Qllemqal vrouwtjes. Nu bleef een muis een ander muisje mqar aanvallen. Die kon het huisje niet meer uit. Toen hebben we de dominante eruit gehaald en gaan kijken wat de andere 2 met elkaar doen. Of dat rustiger zou worden. Dat bleek wel, maar nu zit toch de andere weer achter de underdog aan zeg maar. 

Het zijn echt vrouwtjes. Heeft dit tijd nodig?? Is ons hok te groot zodat er meer veroverd moet worden?? Is jullie ervaring dat dit beter gaat worden?? Wie kan mij helpen. Ik vind dit zo zielig...

Groetjes myriam

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lastig. Kan het zijn dat er een muis zwakker is door ziekte? Hoe groot is het verblijf? Dat kan niet snel te groot zijn hoor, groter is juist beter. 

Ik heb vroeger een groep mannetjes muizen gehad, maar daar nauwelijks relatieproblemen bij gehad. Alleen als er echt één ziek werd. Ik had ook een groot verblijf, veel schuilplekjes, veel sloop, klim en knaagmogelijkheden er in zodat ze veel te doen hadden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is idd heel sneu. Zijn ze altijd bij elkaar geweest of die ene underdog muis er later bij gekomen? Je zou misschien contact op kunnen nemen met een knaagdierenopvang. Die hebben meestal veel ervaring met muizen. 

Op You Tube heb je ook filmpjes over muizen. CreekValleyCritters is een hele leuke. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites