Ga naar inhoud

Konijn eet geen brokjes en drinkt niet meer na castratie


Colin.

Aanbevolen berichten

Zolang hij iets eet, is het goed, dan blijven de darmen op gang. Ik merk ook vaak dat ze voorkeur geven aan vers  groenvoer na de operatie, de brokjes komen later weer. Dat is dus wel normaal. Goed dat je pijnsillers mee gekregen hebt, want vaak is pijn de reden dat ze niet (goed) eten. 

 

 

Hier staat veel informatie over zorg na castratie:

 

Castratie en sterilisatie bij konijnen
https://www.bunnybunch.nl/informatie/castratie-en-sterilisatie-bij-konijnen

 

Zorg voor en na een operatie
https://www.bunnybunch.nl/informatie/zorg-voor-na-operatie-konijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook weleens meegemaakt dat mijn voedster een tijdje niet meer dronk. Toen nam ik een heel klein stukje banaan, prakte dat fijn in een lepel en goot een beetje water erbij in de lepel. Als ik m'n voedster de lepel voorhield, dronk ze al het bananenwater op. Banaan is natuurlijk niet gezond, maar veel konijnen vinden het zalig, en als je een heel klein stukje gebruikt, kan dat net genoeg zijn om het water lekkerder te maken en hem over te halen om te drinken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is misschien wel een goeie van de banaan.

Ik ben vandaag langs de dierenarts geweest en het bleek dat hij haakjes aan zijn kiezen had dus die zijn er af gehaalt.

Ik heb ook nog extra pijnstilling mee gekregen en medicatie om zijn darmen op gang te helpen.

Maar verder drinkt hij nogsteeds niet, dus ga het met de banaan proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft afgelopen nacht een klein beetje uit zijn fles gedronken, maar verder helemaal niets.

Ik heb het ook nog geprobeert met een spuitje maar dat lukte ook niet.

Hij heeft wel vandaag een heel bakje brokjes op, dus dat is wel positief.

Heeft iemand tips hoe ik water met een spuitje kan geven? Ik heb het geprobeert maar liet het gewoon uit zijn bek lopen.

Hij ziet er verder nogsteeds gezond uit en vertoond gelukkig nog geen tekenen van uitdroging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-10-2020 at 00:49 zei Colin.:

Ja de pijnstilling heb ik meegekregen.

Ik heb hem om 8 uur nog een winterpeen gegeven. Deze is nu op dus hij eet wel, alleen geen brokjes. Ik vind het alleen raar dat hij nogsteeds niet gedronken heeft.

als ik jou was zou ik een bezoek aan de dierenarts doen voor de zekerheid 

maar het kan ook zijn dat jou konijn buikpijn heeft 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal de hooithee ook nog is proberen en anders idd weer de dierenarts bellen.

 

Eten gaat nu wel goed, heb om 21:00 zijn bakje weer bijgevult met brokjes en dat is nu al bijna op. Je zou dan toch denken dat hij dan ook zou moeten gaan drinken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .