Ga naar inhoud

Hoelang doorgaan met dwangvoeren


Pomme

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

Tijdje geleden dat ik hier ben geweest maar heb een vraagje. 

Hebben nu 3 jaar een stel konijnen. Mannetje en vrouwtje. 

Maandag vonden we het vrouwtje languit in het hok buiten, alsof ze al dood was. Uiteindelijk toen ik er pakte zag ik toch nog wat leven dus snel naar dierenarts geraced. 

Die stelde vast dat haar darmen stillagen. Dus na 2 injecties, en een doosje cisaral en novacam en een zakje critical care naar huis. 

 

S'avonds begon ze de critical care van het lepeltje af te likken. Dus dacht hey dats vooruitgang, geen dwangvoeren meer. Helaas was dat van korte duur. Gister ochtend  lag ze zijn er weer voor pampus bij en zijn ze allebei nog even opgenomen bij de dierenarts, daar gedwangvoerd en weer 2 injecties erbij en er leek zowaar weer leven in te zitten, echter was dit s'avonds weer over. 

 

Met de medicijnen merk ik geen verschil dus weer dierenarts gebeld. 

 

Ik zou graag willen weten, hoe lang kan zoiets duren, en moet ik niet navragen of ze beter onderzocht kan worden want blijkbaar heeft dit geen effect? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Pomme:

Ze heeft vanmiddag goed gegeten

Alleen lijkt de pijnstiller nu uitgewerkt te zijn want ze ligt nu weer te knarsen op haar zij

Konijnen hebben vaker pijnstilling nodig dan sommige andere dieren omdat het eerder uitgewerkt is. Hoeveel tijd zit ertussen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klopt inderdaad dat konijnen 2x daags een hoge dosis orale pijnstilling krijgen. Er moet minimaal 8 uur tussen zitten, heb ik me laten vertellen. Ik dacht dat de injecties langer werken dan orale pijnstilling, maar misschien dat iemand anders dat zeker weet.

 

@Pomme Als ik je profielfoto zie vraag ik me af, is het rechter konijn op de foto de voedster?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .