Spring naar bijdragen
Semmiexbrownie

Moeten mijn konijnen eigen toilet?

Recommended Posts

Ik heb nu een konijn en ik krijg er nog een bij. Mijn konijn is zindelijk en plast en poept in zijn toilet. Als ik er nog een konijntje bij krijg, moet ik dan voor haar ook nog een eigen toilet kopen? Of kunnen ze samen met een? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op zich kunnen ze samen in 1 toilet, lijkt me. Zelf heb ik twee konijnen en twee toiletten, maar dat is omdat ze ongeveer 4 m2 ruimte hebben en ik graag aan beide kanten van de ren een toilet zet (zodat er altijd een wc vlakbij is, om ongelukjes te voorkomen). Als je het bij 1 toilet houdt, zou ik wel zorgen dat die groot genoeg is, zodat ze er samen ruim in kunnen zitten. Een kattenbak bijvoorbeeld.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het ligt er ook wel aan hoe groot dat toilet is. Als het zo'n klein hoektoilet is, passen ze daar niet met 2 tegelijk op. Dan is het wel aan te raden om of een groter toilet aan te schaffen, of nog een toilet erbij te plaatsen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier per koppel 2 toiletjes, dus voor elk konijn één. Hoewel ze in de praktijk gewoon in beide bakken keutelen hoor. Het is niet zo dat de één alleen in de ene bak keutelt, en de ander alleen in de andere. Mijn rennen zijn 8 vierkante meter, dus dan is 2 bakken ook wel nodig. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 11-10-2020 at 15:02 zei Ripley:

Het ligt er ook wel aan hoe groot dat toilet is. Als het zo'n klein hoektoilet is, passen ze daar niet met 2 tegelijk op. Dan is het wel aan te raden om of een groter toilet aan te schaffen, of nog een toilet erbij te plaatsen.

Op jou profielfoto lijkt het me dat ze met twee in een hoektoilet zitten hoor. Hoogstwaarschijnlijk deugnieterij! 😉😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Punky🐰:

Op jou profielfoto lijkt het me dat ze met twee in een hoektoilet zitten hoor. Hoogstwaarschijnlijk deugnieterij! 😉😉

Haha, je hebt gelijk. Het is alleen een oude foto, zelfs van voor ze van mij waren.

De ervaring leert dat ze te snel over de rand heen plassen met dit model, zeker met 2 konijnen tegelijk. Ze hebben hier nu een grote kattenbak zeg maar, zonder kap erop.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites