Ga naar inhoud

Heb jij een bunnycam?

Cameratoezicht op je konijnen  

83 leden hebben gestemd

1. 1. Heb jij een bunnycam?

• Ja
      13
    • Nee
      61
    • Nog niet, maar die komt er nog wel!
      9

Aanbevolen berichten

Een bunnycam is een camera in het verblijf van de konijnen, zodat je ze, als je niet thuis bent of er geen zicht op hebt, toch stiekem kan bespieden. Dat kan altijd zijn, of alleen op de momenten dat het handig is om ze te kunnen bekijken zonder ze te storen in hun gedrag met jouw aanwezigheid. Dat kan bijvoorbeeld bij ziekte of een koppeling handig zijn. 

En als je er één (of meer hebt) ben ik gelijk ook wel benieuwd van welk merk / wat voor een camera je hebt!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb geen permanente camera bij de konijnen hangen, maar heb een losse camera die er wel regelmatig hangt. Ik heb geen stroom in de konijnenrennen, en de camera moet dus na een maand ongeveer weer opnieuw opgeladen worden. En in de praktijk gebruiken we de camera ook wel op andere plekken rondom huis. 

Volgend jaar gaat de tuin op de schop, dan komt er wel vaste stroom bij de konijnen en ben ik van plan wel permanent een camera te hangen. Ik vind het vooral leuk om hun gedrag in de vroege ochtenden terug te zien, wanneer ik nog slaap, maar de konijnen toch het meest actief zijn! Verder is het heel handig als een konijn niet fit is, of als je een pas gekoppeld stel hebt. Als ik naar buiten loop veranderd hun gedragOf in de zin van stress (als er bijvoorbeeld één regelmatig medicijnen moet), of omdat ze eigenlijk altijd wel gaan schooien om vers gras en kruiden uit de tuin als ze mij zien 😂 Op camerabeeld zie je dus wel hun normale gedrag, zonder dat je daar als baasje verandering in brengt. Wel zo handig. 

De camera's die wij hebben zijn van Arlo. Niet goedkoop, maar ik vind ze erg praktisch en prettig in gebruik, de app werkt goed, je kan als je eenmaal de basis hebt het makkelijk uitbreiden met extra camera's. Er zijn er op batterij (wel dure batterijen!) maar ook op stroom. Die kun je er permanent aan houden, aan de stroom (dat hebben wij bij onze voordeur bijvoorbeeld), of opladen en dan los ophangen of neerzetten op de plek naar keuze (wat ik dus bij de konijnen doe). Ze nemen op bij beweging, dus je hoeft ook niet uren aan beeldmateriaal door te spitten. Maar als je benieuwd bent kun je ook altijd even live kijken. En dat vind ik toch wel handig. Nadeel is wel dat met de nieuwe arlo's er een abonnement aan gekoppeld moet worden en dat is best duur.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb er nog geen, maar ik ben er wel voor aan het sparen. Het lijkt me vooral handig als er eentje niet goed eet en je dan even poolshoogte kan nemen als je op je werk bent. Het maakt het misschien wat makkelijker om goed in te schatten hoe snel je naar de DA moet. Daarnaast lijkt het me ook leuk om beelden te kunnen bekijken en dingen te zien die je niet ziet als je erbij bent.

Ben ook van plan om voor arlo te gaan, maar dan een specifiek voor binnenshuis die permanent aan de stroom moet. Zoiets als een babyfoon.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja ik heb er een van Foscam, die staat binnen achter het raam op de ren gericht. Over een paar maanden ga ik verhuizen en dan misschien eens kijken naar een die buiten kan hangen. Hoewel ik nu al maanden thuiswerk en het nauwelijks meer gebruik.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb 'm niet permanent in gebruik, maar ik heb een Foscam die ik vooral gebruik als er iets is. Afgelopen zomer heeft ie ook een paar weken bij mijn groep gehangen waardoor ik mijn halfwilde konijnen ook eens wat meer zag 😛 dat was wel heel leuk om te zien. Verder heb ik op zich niet zo heel erg de behoefte 'gewoon' te kijken, dus in de praktijk hangt ie vooral bij wat moeilijkere koppelingen of konijnen die niet gezond zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als mijn konijnen buiten zouden zitten, zou ik het denk ik erg leuk vinden. Maar ze zitten binnen, dus zie ik ze een groot deel van de dag vanuit mijn ooghoek. Op zich ben ik wel benieuwd naar hun gedrag in de vroege ochtend, als ik nog slaap. Maar ik kan me bijna niet voorstellen dat dat enorm verschilt van wat ik inmiddels al van ze heb gezien.

En buitenshuis is het denk ik wel gezond dat ik even níet met m'n konijnen bezig ben, want dat ben ik al zo veel! Ze even loslaten en vertrouwen dat ze het ook zonder mij wel even redden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 maanden later...

Ik wil een deel van mijn zorgbonus (jippie, die krijg ik!) gaan besteden aan een goede bunnycam. Ik zit te denken aan een camera van Arlo, maar eigenlijk wil ik er eentje die gewoon aan de stroom kan. Accu's opladen ben ik niet erg goed in en ik vind het ook gedoe dat je die om de zoveel tijd moet vervangen. Arlo heeft er daar maar één van, of hun babyfoon maar daar zitten nogal veel functies op waar ik niks aan heb. 

Is er iemand die er ook eentje met een kabel heeft die daar tevreden over is?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb er sinds kort 1. Van Reolink en bevalt prima tot nu toe. Hij werkt op een accu en moet 'm gemiddeld 1 keer per week opladen. Je haalt 'm er makkelijk op en af met een magneet. 

Hij werkt op WiFi dus kan ze constant in de gaten houden. Omdat de ren te ver weg is van het huis moest m'n man wel 1 of andere WiFi versterker in de garage plaatsen (of zoiets, heb er geen verstand van 🙂 ) 

Kan ook terug kijken wat ze de hele nacht uitgespookt hebben en het beeld 's nachts is prima en duidelijk te zien.

IMG_0241.PNG

Link naar bericht
Delen op andere sites

Sinds Vlekje ziek is geweest is er een bunnycam gekomen. Dat gebeurde niet veel later toen ik nee had gestemd op de poll. Ik dacht wat moet je nou met een bunnycam, dat slaat toch nergens op. Nou ik kan niet meer zonder zeker niet meer zo'n kwakkelend konijntje als Vlekje. Het was heerlijk toen ze ziek was dat ik niet meer mijn bed uit hoefde om te kijken of er nog beweging was en of het eten op was gegaan. Nu is het vooral om te kijken wat ze uitspookt.

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
35 minuten geleden zei Newby1981:

Ik heb er sinds kort 1. Van Reolink en bevalt prima tot nu toe. Hij werkt op een accu en moet 'm gemiddeld 1 keer per week opladen. Je haalt 'm er makkelijk op en af met een magneet. 

Hij werkt op WiFi dus kan ze constant in de gaten houden. Omdat de ren te ver weg is van het huis moest m'n man wel 1 of andere WiFi versterker in de garage plaatsen (of zoiets, heb er geen verstand van 🙂 ) 

Kan ook terug kijken wat ze de hele nacht uitgespookt hebben en het beeld 's nachts is prima en duidelijk te zien.

IMG_0241.PNG

Ah, daar zou ik ook nog eens naar kunnen kijken!

31 minuten geleden zei Evee:

Je zou ook naar een Ezviz kunnen kijken, die zijn er met draad & zonder betaald abonnement. 

En deze ga ik ook bekijken. Ik zag dat je met Arlo ook zonder abonnement kan nemen, maar dan heb je minder functies waar je gebruik van kan maken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb net een xiaomi besteld. Zo te zien goedkoop en goed. Ben ook erg blij met mijn goedkope maar super goede telefoon van dat merk, dus ik hoop dat dat ook voor hun andere producten geldt. 

Reden is trouwens die kleine houdini. Mocht ze een keer ontsnappen waar we niet bij zijn, dan wil ik weten hoe dan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hij is al binnen! Leuk joh! Ik heb hem maar gewoon zo ingesteld dat ik kan spieken wanneer ik wil. Alles opnemen lijkt me voor nu wat overdreven. Wel handig dat we nu bij kabaal vroeg in de morgen gewoon vanuit bed kunnen kijken of Kiki nog wel in de ren zit 👍

Link naar bericht
Delen op andere sites

Jaaa leuk @Eefje! Mijne is ook binnen! Heerlijk om vanuit bed ff te kunnen checken of alles oke is ;). En het is leuk om terug te kijken wat ze 's nachts uitspoken... Ik dacht dat ze hartstikke druk zouden zijn, maar ze liggen de halve nacht gewoon op hun poppenbedje te chillen en af en toe gaan ze ff piesen. Slome duikelaars 😂

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .