Ga naar inhoud

Goud hamster niet geïnteresseerd in eten, help!

FemkeW

Aanbevolen berichten

Hoi!

een week geleden hem ik een goud hamstertje gekocht, Hamilton. 

ik heb haar zo veel mogelijk met rust gelaten maar gisteren werd ik ongeduldig (dom, ik weet het) en heb ik haar geprobeerd te pakken, nu is ze dus weer bij stap 1, bang voor me. 
hamilton is niet geïnteresseerd in eten, geen een lekkernijtje vind ze interessant genoeg en ze eet maar weinig, ze is dus nog niks komen eten van mijn hand. 

Ik heb alle stapjes gevolgd, handen gewassen, hand in kooi, snoepjes in hand in kooi, wc papier met mijn geur in kooi etc 

ze heeft nog nooit gebeten (goed teken) of ‘geschreeuwd’ etc, maar ze rent constant weg en komt maar weinig kijken als ze wakker is. 

hoe kan ik het het beste aanpakken vanaf nu? Ze is bang en eten helpt niet bij het tam maken, zelfs geen yoghurt snoepjes/zonnebloem pitjes etc. 
volgens de dierenwinkel was ze 12 weken oud, nu 13 dus...

alle tips zijn welkom! 
femke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt haar pas een week en dat is nog niet zo lang. Ik verwacht dat je wat meer geduld zou moeten hebben. Dat ze niet bijt of schreeuwt is idd positief. 🙂

Er zijn You Tube filmpjes die gaan over het tam maken van hamsters. Marika's Knaagdierenwereld heeft veel informatieve filmpjes. Zij is de eigenaresse van een online dierenwinkel en prijst zonder dit te vermelden haar eigen producten enorm aan. Zij gebruikt dus ook vaak hele dure producten die zeker niet altijd nodig zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .