Ga naar inhoud

Cavia heeft jeuk.

Mira11

Aanbevolen berichten

Mijn gladharige cavia beertje Frits heeft behoorlijk last van jeuk over zijn hele lijf. Hij heeft kleine witte/geelachtige schilfertjes op zijn huid. De dierenarts kon niets vinden ook niet onder de microcoop. Voor de zekerheid heeft hij Stronghold gekregen omdat ze dacht dat het misschien hooiluis zou kunnen zijn. Dit helpt helemaal niet. 

Ze gaf ook aan dat het zou kunnen komen door de rui. Als tip gaf ze mee om hem te kammen. Ook hier geen verbetering.

Ik heb hem al gewassen en dat heeft een paar dagen iets geholpen zo leek het. 

Nu is hij weer voorop aan het bijten en krabben van de jeuk. Als ik hem aai komen er aardig wat schilfers en haren los maar dat geeft ook geen verlichting voor hem. 

Hij eet/drinkt goed en is verder vrolijk en actief.

Iemand een tip of idee? 

20201004_151510.jpg

20201004_151540.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een cavia komt niet in de rui.

En niks kunnen vinden onder de microscoop?

Luizen kan heel goed, dat heeft mijn Boris ook gehad. En al mijn cavia's zijn toen behandeld met ivermectine. En moet elke maand herhaald worden. En bij 1 van mijn cavia's zelfs om de week

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je reactie. 

Onder de microscoop was niets te zien. 

Ik heb hem toevallig gisteren behandeld met Beaphar anti-parasiet (ivermectine). Mijn zeugje heb ik ook meegedaan preventief. 

Cavia verharen niet zoals konijnen maar ik merk het wel als het kouder/warmer wordt met het weer dat ze een stuk meer verharen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Mira11:

Dank voor je reactie. 

Onder de microscoop was niets te zien. 

Ik heb hem toevallig gisteren behandeld met Beaphar anti-parasiet (ivermectine). Mijn zeugje heb ik ook meegedaan preventief. 

Cavia verharen niet zoals konijnen maar ik merk het wel als het kouder/warmer wordt met het weer dat ze een stuk meer verharen.

Die van Beaphar zal ik niet gebruiken...

Werd door mijn dierenarts streng afgeraden. Omdat dat heel anders gedoseerd is.

Anders naar een andere dierenarts? Luis is namelijk te zien onder de microscoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden zei Konijnenliefhebber1993:

Die van Beaphar zal ik niet gebruiken...

Werd door mijn dierenarts streng afgeraden. Omdat dat heel anders gedoseerd is.

Anders naar een andere dierenarts? Luis is namelijk te zien onder de microscoop.

Ik vond wel dat er veel in zat en het was ook nog eens 2 pipetjes per cavia.

Heb je jouw ivermectine van de dierenarts? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei Mira11:

Ik vond wel dat er veel in zat en het was ook nog eens 2 pipetjes per cavia.

Heb je jouw ivermectine van de dierenarts? 

Ja, via Eva Stoffels ( niet dat ik daar weer heen ga), maar als het nu op is, kan ik zo nieuwe bestellen via mijn dierenarts

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .