Ga naar inhoud

4-10 dierendag

Gast
 Delen

Aanbevolen berichten

Morgen is het dierendag. Commerciële rompslomp? Of zetten jullie je dier(en) deze dag extra in het zonnetje? En zo ja, hoe verwen je ze dan?

Ben benieuwd! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn zoontje moet van zijn zakgeld iets voor de konijnen kopen, en zelf koop ik ook wel een extra wilgenrol, of het taartje uit de webshop. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nu niet aan heb gedacht, en ik geloof niet dat ik met hem een winkel in ga. Dus ik heb vast nog wel wat lekkers liggen, en ze hebben net een cat cube gekregen, dus ik vind het wel goed zo. En uiteraard doen we mee met eet-geen-dierendag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kliko en Spook krijgen morgen een taart van de Bunnybunch webshop. Die had ik nog liggen. Skittles en Yoda (de honden) iets lekkers, daar heb ik dus ook niet speciaal iets voor gekocht. Denk dat ik ze een gevulde KONG geef of zo. Bowser (🐢) krijgt een schoon aquarium, maar dat stond al op de planning, en ‘s avonds net als iedere zondag een variatie aan diepvries voer. Goudvis Hannibal, het nano aquarium en de vissen in de vijver moeten het doen met ontdooide muggenlarven. 

Dus nee, ik doe niet echt iets extra’s. Wat ik wél doe is ‘eet geen dieren’- dag. Dus i.p.v. een kippenpoot of zo bij mn frietjes morgenavond eet ik een groentenburger. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij kregen vandaag een pakket bezorgd, een flinke doos en best zwaar. Was van een vriendin (die zelf op 4 oktober jarig is en er dus altijd mee gepest werd) die een cat cube gekocht had en die volgepropt met lekkers en leuks voor de beestjes opgestuurd had. Blijkbaar had ik verteld hoe enthousiast jullie konijnen daarover zijn, dat had ze onthouden en voor dierendag (anders had ze het vast ook wel opgestuurd, hoor) deze kant op laten komen. Wij doen zelf niet veel aan dierendag, alleen de jongsten denken eraan (flink gepusht door school, denk ik). Maar deze keer dus een doos vol verrassingen. De konijnen zijn al wel in en op de cube geweest diverse keren, maar zitten liever nog op het terrasje van hun oude huisje. 

• Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier staat een leuke planning voor morgen.

Knoetje gaat morgen gezellig mee naar mijn nichtje om te kijken of het een match is.

De waterschildpadden krijgen morgen een lekkere scheut wormen en de landschildpadden krijgen een proteïne boost met een schaaltje met wat fruit waar ze lekker van kunnen smullen.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe er niet heel veel bijzonders aan, de konijnen krijgen nieuw sloop-speelgoed vandaag (maar dat krijgen ze op zich natuurlijk gewoon wel vaker) maar vandaag vieren wij de "verjaardag" van de dieren waarvan geen geboortedatum bekend is. Bij de konijnen is dat de verjaardag van Harold, en bij de katten van Hiro. 

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is het ook elke dag dierendag! Mijn man zegt vaak dat 'die beestjes altijd voorgaan'. Dat klopt ook wel, want elke morgen loop ik eerst met de hond, dan verzorg ik de konijnen en daarna voer ik de hond. Pas daarna gaan we zelf eten.

Vanmorgen de (bijna) laatste weegbree en paardenbloemen van dit jaar geplukt. Samen met het gras komt dit nog weer op na de laatste maaibeurt. De konijnen zijn er blij mee. Ze moeten het lekkers wel allemaal tussen het hooi weg zoeken, want ik meng alles door elkaar. Elke morgen krijgen ze ook een paar takjes van de wilg die naast hun verblijf staat.

Vandaag ook weer een eind wandelen met de hond, maar ook dat doen we vrijwel dagelijks. Dat wandelen is een van de redenen dat ik honden heb. Heerlijk een uur of meer in de prachtige Drentse natuur wandelen. En dat is niet alleen heel goed voor de hond...😉

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

De cavia's en mijn konijn komen niks te kort bij ons. Eigenlijk ook gewoon elke dag is het dierendag.

Mijn konijn heeft 2 weken geleden een catcube gekregen, dat was een flink cadeau. Verder heb ik onze dieren nog even extra verwend met zo'n grainless heart van JR Farm. Ohja en mijn konijn heeft nog een sloopspeelgoed gekregen, maar ja die had ze ook gewoon weer nodig.

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een verassingsdoos in elkaar geknutseld. Ik heb in een schoenendoos twee nieuwe speeltjes gelegd (een zelfgemaakt en de ander gekocht), een paar blaadjes witlof en zo speciale konijnenkoekjes die ik zelf heb gemaakt. Daarover allemaal proppen krantenpapier. Zo tof om te zien hoe hij zich daar in amuseerde. Ik ga vandaag natuurlijk ook extra aandacht geven. Voor de poes ga ik een taartje maken en  ook een beetje spelen en extra aaitjes en knuffeltjes geven. 

• Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei IreneM:

Kyra bouw ik sinds gisteren de groente weer op, dus ik durf haar niks extra's te geven. Dus Odin heeft daarom ook een beetje pech. De katten geef ik wel een extra snoepje 😁

Ik denk maar zo dat Kyra en Odin je er niet nijdig op aan zullen kijken, hoor! 😁 Ga het al goed/beter met Kyra?

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei JokeC:

Ik denk maar zo dat Kyra en Odin je er niet nijdig op aan zullen kijken, hoor! 😁 Ga het al goed/beter met Kyra?

Haha denk het ook niet, heb ze ook niet verteld dat het dierendag is 😜 Ze heeft geen plakpoep meer gehad deze week, en is niet meer verder afgevallen. Verder is ze nog steeds enorm actief en eet goed, ze heeft meer energie dan ik. Helaas drinken ze de laatste dagen wel weer heel veel. Morgen ga ik weer keutels brengen naar de dierenarts om te kijken of de coccidiose weg is.

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier de dierendag voor goudvis Hannibal een klein beetje omgegooid. Ik had schildpad Bowser al schoongemaakt, maar was daar eigenlijk heel snel klaar mee want die had er minder een zooitje van gemaakt dan ik dacht. Half aquarium ververst met schoon water, bodem beetje gezogen en de ramen schoongemaakt en hij kon er weer tegen. Was klein uurtje werk. Bij hem kan de filter wel wachten tot begin december met de grote schoonmaak. 
Aangezien ik toch de emmers bij de hand had nu meteen Hannibal maar even een schoon aquarium gegeven. En die had er wél een smeerboel van gemaakt. Dus hem (haar?) maar uit de bak gehaald en in een emmer gedaan, al het grind er uit en omgespoeld, overschot aan planten weggegooid en de goede planten omgespoeld, grote stenen met een schone borstel goed afgeboend, filter gespoeld en voor een deel nieuw filtermateriaal er in, ramen schoongemaakt, al het water er uit en vers water er in en toen Hannibal weer terug in de bak. Die was meteen weer actief, hij lag de afgelopen dagen beetje stil in een hoekje maar nu zwemt hij weer als vanouds de bak door gelukkig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei IreneM:

Ik weet niet op je hierop zit te wachten, maar goudvissen zijn net als konijnen groepsdieren en hebben echt wel een vriendje nodig 😬

Hannibal zat met nog 3 andere goudvissen, maar hij at ze op. Vandaar ook zn naam 😉

Er komt dus geen soortgenoot meer bij. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .