Ga naar inhoud

Oud, dementerend, ziek???


Okki

Aanbevolen berichten

Ik maak me een beetje zorgen om mijn rammetje Wannes. Hij is zeven jaar en ik zie steeds meer dingen waarvan ik denk 'dat klopt niet helemaal'. Maar ik kan er niet echt mijn vinger op leggen.

 

Ik heb hem nu bijna vier jaar en hij kon altijd wel heel diep slapen. Zijn vriendinnetje reageert direct als ik in de buurt kom, maar als hij slaapt, dan slaapt hij. Pas als ik hem over zijn bolletje aai ofzo wordt hij wakker. Van de zomer liet hij me enorm schrikken, hij lag raar op zijn zij, reageerde totaal niet op mij en toen ik hem oppakte was hij helemaal slap. En toen werd hij wakker en ging worstelen om los te komen. Daarna heb ik dat niet meer gezien.

 

Nu merk ik al een tijdje dat hij nogal lang naar zijn brokjes zoekt. Ik strooi de brokjes altijd uit over de bovenverdieping van hun verblijf, ze sjezen dan allebei naar boven en meestal was Wannes als eerste boven en ging meteen brokjes eten. De laatste weken is hij steeds die brokjes aan het zoeken. Zijn vriendinnetje is dan allang lekker aan het eten en hij loopt maar rond, is echt aan het zoeken en dan moet ik hem sturen naar de brokjes.

 

En vanavond wou ik voorzichtig voelen hoe natgeregend hij was, en hij bleek helemaal droog te zijn! Maar hij zag er wel uit alsof hij natgeregend was. Dus hij wast zichzelf niet meer?

 

Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet. Hij eet, drinkt, plast en keutelt verder prima, dus dat zit wel goed.

 

Kunnen jullie je licht er eens over laten schijnen? En 'moet' ik hier iets mee, naar de dierenarts? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ouderdom denk ik niet want 7 is nog niet zo heel oud hoor. Misschien is zijn reuk wat minder? Niest hij? Of klinkt hij vol?

 

Mijn konijn heeft ook wel eens dat je denkt omg ze is dood omdat ze te diep slaapt en ik heb hier wel meer mensen gelezen waarbij dat is gebeurd.

 

Ik zou idd ook gewoon naar dierenarts gaan. Je verhaal vertellen en hem ook verder in de gaten houden. Ik zou ook even beter in de gaten houden of hij nu wel genoeg biks krijgt.

 

Zou wel sneu zijn als het ander konijn alles op eet omdat hij het niet meer kan vinden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 is inderdaad nog niet zo oud (al noemde de dierenarts hem al een keer opaatje 🤣), maar omdat het allemaal een beetje vaag is ging ik toch denken dat het met zijn leeftijd te maken heeft.

 

Als hij het eten eenmaal gevonden heeft, eet hij prima. Dus hij krijgt wel genoeg brokjes binnen. Ook hooi zie ik hem vaak genoeg eten, nog wel vaker dan zijn vriendinnetje. Dat hooi vinden is trouwens geen probleem, het zijn alleen de brokjes, heel vreemd.

 

Hij niest niet, klinkt niet vol. Ik merk verder niks raars aan hem.

 

Ik zal na het weekend de dierenarts eens bellen.

aangepast door Okki
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat dus echt om het zoeken naar de brokjes en om het vettige vacht. Is hij net wakker als hij brokjes moet zoeken?

 

Noellie heeft ook wel eens van die demente momentjes gehad de afgelopen jaartjes dat ze ineens haar brokjes niet goed kan vinden. Vaak is ze nog half aan het slapen dan.

Zodra ze ineens weer wakker is begint ze erop af te rennen.

 

Dat vettig vachtje kan ik zo ook niet bedenken. Wel als ze medicijn heeft gehad en zich direct erna wast. Dan gaat dat medicijn ook in haar vachtje zitten. 

 

Hopelijk kan de dierenarts vertellen waar het aan ligt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, je zou het denken inderdaad dat hij dan net wakker is, maar dat is hij niet. Het valt ook echt ineens de laatste weken op. Dat hij zijn vacht niet lijkt te onderhouden zag ik vandaag pas. Ik ga er dit weekend nog eens extra op letten!

aangepast door Okki
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Pablo&Lola:


Hij heeft vast stiekem op Bunnybunch over je zorgen gelezen.. 😜 

Haha ja, zoiets dacht ik ook al! Affijn, ik blijf hem gewoon goed in de gaten houden in ieder geval! En als ik me nog eens zorgen maak, dan moet ik het meteen hier zetten, want dan is het de dag daarna over! 🤣 Zijn vacht ziet er nu ook pluizig uit en niet meer nat terwijl hij droog was. Maar hij kan rekenen op wat extra aandacht de komende tijd!

aangepast door Okki
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .