Spring naar bijdragen
Joachimdk444

Sebright

Recommended Posts

Mooi om te zien dat er bij kippen ook zoveel variatie in kleuren zit! 🙂

En een zeer goede vraag van Mira! Ben daar ook wel nieuwsgierig naar of er opvangen zijn speciaal voor kippen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Mira11:

Jeetje wat een prachtige veren!

Zijn er eigenlijk ook opvangen voor kippen? 

Ik vrees dat de opvang voor kippen, meer de slacht is vrees ik...vind der ook zo Mooi, en ik ben eigenlijk tegen de slacht.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei BunnieHop:

En een zeer goede vraag van Mira! Ben daar ook wel nieuwsgierig naar of er opvangen zijn speciaal voor kippen.

Jeetje, kippensoorten... ik heb zelf een kleine 40 kippen, 10 verschillende soorten denk ik en dan daar nog variaties in...🥰

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lopen die allemaal op hetzelfde terrein? Kunnen ze met elkaar opschieten?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei JokeC:

Lopen die allemaal op hetzelfde terrein? Kunnen ze met elkaar opschieten?

Kippen kunnen nogal makkelijk met elkaar opschieten, haantjes bij elkaar zetten is een lastige, maar hennen komt vaak wel goed. Ook afhankelijk van het ras natuurlijk, sommige rassen zijn veel verdraagzamer als andere.

Zie je ? Kruipt allemaal vrolijk bij elkaar in bed😂je moet enkel letten op de grootte van de kippen, hele grote kippen van een kg of 3, zijn nogal lastig met kippen van een gram of 500...

A2F68A1A-A823-4C65-A289-34AB57499990.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei BunnieHop:

Als jullie willen, kan ik best een post maken met alle verschillende rassen die ik heb...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Joachimdk444, ik vind het goed hoor 🙂

Ik ben wel nieuwsgierig naar wat er allemaal scharrelt in de tuin bij jou.

Als je zoveel kippen houdt trouwens, neemt dat niet veel plek in beslag? Of valt dat allemaal wel mee?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei BunnieHop:

@Joachimdk444, ik vind het goed hoor 🙂

Ik ben wel nieuwsgierig naar wat er allemaal scharrelt in de tuin bij jou.

Als je zoveel kippen houdt trouwens, neemt dat niet veel plek in beslag? Of valt dat allemaal wel mee?

Neemt veel plek in beslag ja, maar ik heb men eigen tuin en een heel grote tuin bij men grootouders die ik gebruik, vind het belangrijk dat ze veel plek hebben... ik zal er morgen eens aan beginnen! Natuurlijk zijn veel van men kippen kleinere soorten, die hebben wat minder nodig, maar er zijn toch ook wel grotere bij.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Mira11:

Zijn er eigenlijk ook opvangen voor kippen? 

Ja, die zijn er zeker.  Er zijn vogelopvangen die kippen op vangen. En er zijn ook opvangen om ex-legkippen een nieuw leven als huis-kip te geven (die kopen ze wel op van de industrie, wat ik dan ergens dus ook weer een beetje dubbel vind, bijvoorbeeld redeenlegkip.nl )

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leuke kipjes! Wij hebben ook jaren kippen gehad, toen we nog een moestuin hadden, en toen we die niet meer hadden bij ons in de achtertuin. Begin vorig jaar is de laatste overleden. Ik vond dat ze best wel oud werden, de oudste is 9 geworden. Wij hadden new Hampshire kipjes. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Aaah, Sebrights zijn zo mooi! Wij hebben ze ook gehad vroeger. Ze waren nog lief ook. 😊

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei Evee:

Leuke kipjes! Wij hebben ook jaren kippen gehad, toen we nog een moestuin hadden, en toen we die niet meer hadden bij ons in de achtertuin. Begin vorig jaar is de laatste overleden. Ik vond dat ze best wel oud werden, de oudste is 9 geworden. Wij hadden new Hampshire kipjes. 

Wat leuk! Ja die kipjes worden idd vrij oudd

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Ot&Sien:

Aaah, Sebrights zijn zo mooi! Wij hebben ze ook gehad vroeger. Ze waren nog lief ook. 😊

Ja he, ze zijn zo lieefff!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites