Ga naar inhoud

Allerbeste kwaliteit hooi


3 little couples

Aanbevolen berichten

In het voorjaar en de zomer pluk ik elke dag gras en kruiden voor de konijnen. Nu zijn de gemeente grasmaaiers inmiddels ook op de meer afgelegen plekjes geweest en moet ik helaas stoppen met het dagelijkse gras. Elk jaar bezorgd me dat weer stress, die verwachtingsvolle koppies in afwachting waar dat gras nu blijft 🙁. Maar nu dacht ik, het zou zo fijn zijn om heel kwalitatief hooi te serveren als alternatief. Heeft iemand tips welk hooi op dit moment het aller aller beste is? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt denk ik beter wat lekkere gezonde groenten geven ipv het allerbeste hooi. Dan ga je namelijk failliet. 😉

Het beste hooi vind je in de speciaalzaakjes (vaak online) en is echt behoorlijk prijzig. Niet in vergelijking met het voorverpakte hooi. 

Als je een goede kwaliteit hooi geeft denk ik dat je konijnen ook gewoon tevreden zijn.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geld speelt geen rol @Mira11 , in deze situatie zijn ze zielig dus alleen het beste voor mijn schatten, haha 😁. Ze krijgen ook elke dag een behoorlijke hoeveelheid bladgroente en het zijn best kieskeurige hooi eters. Ik heb aardig wat soorten geprobeerd maar de laatste tijd lukt het me niet zo goed iets te vinden waar ze echt op aanvallen (wat hooi betreft dan hè). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Marjoleink Aan de biks kan het niet liggen. Ze krijgen per konijn per dag maar 4 biksjes, meer als snoepje dus. En het hooi wordt 2 keer per dag vers aangeboden. Momenteel hooi van een grote baal van een paardenbenodigdheden winkel waarvan de kwaliteit naar mijn idee niet zo goed is. Daarnaast timotheehooi, die eten ze wel aardig. En Bunny versgras hooi waar 2 van de 4 redelijk van eten. En dan van de week nog Vitakraft bergweidehooi gekocht, maar dat vinden ze helemaal niet lekker. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha. Elite konijen! 😄

De Amerikaanse timothy hooi bij Happy Rabbits and Friends is echt heel erg mooi hooi. €9,50 per kilo 😲

Ik heb het gekocht om te kijken of het veel uit zou maken in vergelijking met het "gewone" voorverpakte timothyhooi. Ja dus. Het is super groen, lange stengels en geen stof en kleine stukjes op de bodem. Ik vind het wel belangrijk voor hun gezondheid dat ze een goede kwaliteit hooi krijgen maar dit was echt een eenmalig iets. Gelukkig zijn ze heel tevreden met het hooi wat ze krijgen.

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eten jou konijnen helemaal geen biks? Dan mogen ze idd behoorlijk veel en verschillende groenten eten en erg veel hooi want ze moeten hun voedingstoffen wel binnen krijgen. Timothy hooi is in principe best goed hooi hoor. Of verschillende kruidenhooi geven. Ik had ooit ergens gelezen dat hooi voor paarden niet zo goed is voor konijnen, maar ik weet het niet meer zeker. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Boefje Nee ze eten dus bijna geen biks. Ze krijgen veel groente inderdaad en ook elke dag een beetje gedroogde kruiden. Het paardenhooi wat ik gebruik is gewoon een baal hooi (hooi van de boer zeg maar) waarvan de kwaliteit de laatste jaren (waarschijnlijk door de droogte?) van achteruit is gegaan. Omdat mijn konijnen dus bijna geen biks eten is het extra belangrijk dat ik veel afwisselende verschillende hooi soorten aanbied. En het liefst dat ze er dan ook echt graag van willen eten 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-10-2020 at 08:09 zei Boefje:

Eten jou konijnen helemaal geen biks? Dan mogen ze idd behoorlijk veel en verschillende groenten eten en erg veel hooi want ze moeten hun voedingstoffen wel binnen krijgen. Timothy hooi is in principe best goed hooi hoor. Of verschillende kruidenhooi geven. Ik had ooit ergens gelezen dat hooi voor paarden niet zo goed is voor konijnen, maar ik weet het niet meer zeker. 

Paardenhooi is naar mijn weten juist wel prima voor konijnen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn kieskeurige voedster eet alleen kruidenhooi van Barni in de smaak wortel/echinacea. Er zitten kleine stukjes gedroogde wortel in, maar dat is echt heel weinig, en die zitten een beetje onderin de zak. Het hooi ruikt heel kruidig en het zijn dikke, groene stengels van verschillende soorten gras. Er zit nauwelijks stof in de zak. Mijn voedster valt er echt op aan, terwijl ze van ander hooi niets moet weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei mammafelina:

Mijn konijnen zijn gek op al het kruidenhooi van Barn i.

Omdat ik het toch wel erg prijzig vond worden, er gingen hier 3 a 4 zakken per week doorheen, heb ik het nu gemengd met weide hooi van Barn i. 

De nijntjes vinden het gelukkig nog steeds lekker en eten nog steeds goed hooi.

Wat een slim idee! Bij mij beginnen de kosten ook al behoorlijk op te lopen, dus ik ben ook op zoek naar goedkoper, maar toch smakelijk hooi om mee te mengen. Lijjt het weidehooi van Barn i qua kwaliteit (groene, dikke stengels, weinig stof) op het kruidenhooi?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in Canada verkopen ze alleen maar luxe hooi. Eigenlijk kun je hier alleen maar timothy hooi krijgen van Oxbow en nog een anders merk. Maar voor 25,- voor 2,5 kg rij ik liever naar de boer voor een baaltje van 20 kg voor 6,-. 

Als ik niet op centen hoefde te letten was dat hooi van Oxbow absoluut wel gebleven. Heel fijn spul, ruikt zalig, niet stoffig en geen gruis onderin de zak.

aangepast door Ripley
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Kenijn:

Wat een slim idee! Bij mij beginnen de kosten ook al behoorlijk op te lopen, dus ik ben ook op zoek naar goedkoper, maar toch smakelijk hooi om mee te mengen. Lijjt het weidehooi van Barn i qua kwaliteit (groene, dikke stengels, weinig stof) op het kruidenhooi?

Het kruidenhooi heeft wel groenere en dikkere stengels dan het weidehooi, maar wordt hier icm het kruidenhooi toch wel goed goed gegeten. Nadeel vindt ik wel dat het zo strak samengeperst in de verpakking zit, ik heb liever los hooi. Ik blijf dus zeker nog goed om me heen kijken naar een beter alternatief, maar tot die tijd voldoet wat ik nu heb prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat die perfecte dikke, groene stengels van Barn i kruidenhooi niet gewoon in grotere hoeveelheden, zonder kruiden en voor een wat lagere prijs te krijgen is. Want het is behoorlijk perfect hooi, ik heb nog nooit iets gezien wat er op lijkt. (Maar inderdaad, goed idee om door te blijven zoeken.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .