Ga naar inhoud

Konijn ineens dood


Skipenpip

Aanbevolen berichten

Je ziet het waarschijnlijk al aan de titel, maar vanochtend is mijn konijn ineens dood gegaan. Ik geef mijn konijntjes Skip en Snickers altijd 's ochtends eten, dan geef ik Skip in zijn hok eten, en Snickers binnen. Dat doe ik omdat Snickers al sinds dat ik haar kreeg uit het asiel, heel erg dun is, dus ik wil weten hoe ze eet. Ik leg haar voer dan neer op de keukenvloer. Alleen vanochtend begon ze na een paar brokjes een beetje raar te bewegen, alsof ze haar brokjes niet door haar keel kreeg. Ik heb er toen een beetje water bij gezet, dat doe ik normaal niet omdat ze toch zo weer naar buiten gaat. Ze stopte met eten en ging rondlopen, maar liep toen recht tegen het keukenkastje aan, alsof ze hem niet had gezien. Daarna hupte ze een beetje raar naar mijn moeder toe, op de houten vloer. Mijn moeder zette haar weer op de tegels, en toen viel ze om. Ineens ging het heel snel achteruit, ze kon niet meer op haar pootjes staan en een paar seconden later was ze dood. Weet iemand wat dit is? Ik ben niet naar de dierenarts gegaan omdat dit binnen 5 minuten is gebeurt. Ik heb haar nog niet begraven omdat ik anders te laat op school kwam. Begraven word ook nog eens lastig omdat we bijna gaan verhuizen en haar dus niet in de tuin kunnen leggen, omdat die van andere mensen wordt.

 

Weet iemand wat te doen en hoe dit komt? ik hoor het graag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad ook aan autopsie zitten denken, zeker omdat mijn vorige konijn, Pip(was het zusje van Skip) ook plotseling is gestorven. Ik heb niet laten onderzoeken waarom ze te dun was, omdat mijn ouders het eerst ff zouden willen aankijken. Snickers was verder ook heel gezond, ze at alles wat ik haar gaf, deed een moord voor een hapje banaan en hupte de hele dag rond. Als Skip en Snickers allebei wilde drinken, duwde Snickers Skip gewoon aan de kant en begon ze te drinken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me goed voorstellen dat je wilt weten wat er is gebeurd. Ik zit ook te denken aan een verstikking, al dan niet veroorzaakte door de onderliggende ziekte. Of je een autopsie doet of niet, je haalt je konijn er niet mee terug. Voor het overgebleven konijn is het wel fijn om te weten dat het niet besmettelijk is.

 

Er zijn meer opties dan alleen in de tuin begraven. Je hebt dierencrematoria en begraafplaatsen. Met een verhuizing op handen geeft een individuele crematie misschien wat rust. Je krijgt dan na de crematie de as terug en dit kun je dan meenemen naar je nieuwe huis. Zorg je wel dat je haar koelt houdt, ook al is het nu niet heel warm, ontbinding gaat best snel!

 

Hoe dan ook, heel veel sterkte met het verlies!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ze ook in een groepje laten cremeren, dat is minder duur. Je krijgt dan alleen de as niet terug, ik weet niet hoe belangrijk dat voor je is. Ze kunnen evt wel een pootafdruk maken, dan heb je toch iets tastbaars. 

Ik koppel altijd zo snel mogelijk weer, vooral voor de konijntjes, maar ook voor mezelf. Een blij koppel is toch een stuk leuker om naar te kijken dan een eenzaam konijntje. Het nieuwe konijn sluit je toch wel weer in je hart, al kan dat soms wel even duren, maar dat geeft niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .