Ga naar inhoud

Stoppen met eten


Floppyears

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Vanmorgen bij het voeren reageerde Jazz helemaal niet. Ik heb hem erbij gezet maar hij wilde niks eten. Ik ben gelijk met hem naar de dierenarts gegaan. Zijn temperatuur was iets aan de lage kant, maar verder was er niets te zien of te voelen. Ze heeft onderhuids wat vocht toegediend en daarna kreeg hij een pijnstiller en darmstimulerend middel. Zodra ik thuis kwam wilde hij wel weer iets eten. Eerst een spriet hooi, daarna een paar brokjes uit de hand en net nog wat peterselie. Al met al een goed teken. Maar ik heb van de dierenarts nog pijnstillers en darmstimulerende middelen mee naar huis gekregen. Het punt is alleen dat hij nu elke keer bij me vandaan rent. Waarschijnlijk omdat ik hem vanmorgen nogal abrupt in het vervoersmandje heb gestopt. Ik ben een beetje bang dat als ik zo met een spuitje aan kom zetten hij vooral enorm in de stress schiet en straks weer stopt met eten. Ik word straks nog gebeld door de dierenarts maar ik vraag me vooral af wat ik nu het beste kan doen.

alvast bedankt.

groetjes,

maaike

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat Jazz weer eet. Mijn konijnen weten dat ze in de reismand moeten als ik er mee aan kom lopen. Dan alleen moeten ze erin (of pak ik ze heel sporadisch op). Ze gaan meteen op de vlucht en hebben er echt een grote hekel aan. Ik noem duidelijk de naam(of namen) van diegene die ik wil hebben. Ik pak ze nooit zomaar op als ze het niet verwachten.

Ondanks dat medicijnen geven echt geen hobby voor ze is zie ik geen verschil in gedrag. Ze weten wat er gaat komen en vertrouwen me erop dat ik ze niet zomaar ga pakken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Mira,

Normaal pak ik hem nooit, ook niet om naar de dierenarts te gaan. Ik laat ze altijd zelf in het mandje lopen. Maar vanmorgen zat de dierenarts al vol dus ik kon alleen een spoedafspraak krijgen en daarom moest ik snel zijn. Arm ventje. Hij vindt die pijnstillers volgens mij echt smerig. Dat andere spul eet hij gewoon op met een blaadje witlof, maar dit spul weigert hij. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou toch denken dat elk medicijn minder smerig smakend gemaakt kan worden, maar misschien is dat te simpel gedacht. De konijnen zijn niet dom en weten meteen dat er iets afwijkends te gebeuren staat wat niet leuk is. Ze zien het aan het reismandje, het paneeldeel om een hoekje af te zetten, ze voelen je spanning....slimmerdjes.

 

Sterkte met Jazz, hij eet in ieder geval, dat is al een klein zorgje minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de toiletbak schoonmaak dan springt er eentje in de ombouw van de toiletbak en keutelt daar steevast in dus ik heb in ieder geval twee keer per etmaal zicht op keuteltjes van hem. En ze hebben niet beide even grote keuteltjes gemiddeld dus dat hou ik dan ook maar aan als criterium welke keutels van wie zijn. Zo heb ik in ieder geval een klein houvastje. 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat grappig dat hij dat altijd doet. En handig ook. Ik heb een keer heel goed gekeken en volgens mij zie ik wel iets verschil. Ze zijn allemaal ongeveer even groot maar volgens mij zijn de keutels van Jazz iets donkerder en die van Pixie iets lichter. Ik heb in elk geval genoeg keutels in de bak gevonden vanmorgen dus ik ben er echt heel blij mee. Hij voelt zich duidelijk weer prima. 
Toch ben ik er niet helemaal gerust op. Het is toch heel raar als hij zomaar opeens pijn heeft en stopt met eten? Bij de dierenarts was hij ook iets onderkoeld. De dierenarts wilde hem zelfs opnemen en nu huppelt hij vrolijk rond. Wat zou het fijn zijn als ze konden praten zodat ik erachter kon komen wat het dan was. Hij had niks raars gegeten. Ik had wel net een nieuwe zak hooi geopend maar het ruikt niet raar ofzo en Pixie heeft nergens last van. Er is ook niks geks wat hij binnengekregen kan hebben. Het enige dat ik kan bedenken is dat hij misschien op mijn stress reageert. Ik weet niet of dat kan. 
Nou ja. Ik ben in elk geval blij dat hij weer vrolijk rond hupt en lekker eet en keutelt. Hij heeft me mijn onbehouwen actie van gisteren volgens mij weer vergeven want toen ik vannacht even kwam checken hoe het met hem ging kwam hij op me af rennen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .