Ga naar inhoud

Oorontsteking


Bello

Aanbevolen berichten

Hallo lieve bunnylovers,

 

Na een weekje logeren bij mijn ouders hebben mijn vriend en ik ons konijntje weer opgehaald. Er was echt niks met hem aan de hand, at goed, rende lekker door de kamer en ook geen problemen met de keutels of plassen.

 

Echter de ochtend daarna (afgelopen zondag 27ste) was onze Bello gedesoriënteerd en schudde hij met z'n hoofdje. Ook schoten zijn oogjes steeds heen en weer. We hebben direct de spoed gebeld van de dierenarts en hebben Bello meegenomen. Hij heeft oorontsteking, druppels meegekregen. De DA zei dat het mogelijk ook cuniculi kon zijn maar wilde eerst deze behandeling afwachten. Eenmaal thuis heb ik alles hier op bunnybunch uitgezocht en het zat mij toch niet lekker. Gelukkig at Bello wel! Geen brokken maar wel hooi en stro. Drinken lukte niet. Omdat hij ook wel wat koud aanvoelde een warme kruik in zijn hokje gelegd. Bello heeft hier heerlijk tegenaan gelegen. Vannacht de kruik nog een keer ververst. Bello zijn oogjes stonden toen gelukkig alweer stil! Vanmorgen trok zijn kopje ook niet meer naar 1 kant!! Vandaag meteen de eigen DA gebeld en gevraagd om panacur, gewoon voor de zekerheid. DA vond dit heel goed en heeft dit dan ook meteen gegeven. Echter vindt Bello het enorm vies en krijg ik het met geen mogelijkheid naar binnen.. hebben jullie tips?! 

 

Ik heb geprobeerd om het met wortel babyvoeding te mengen. Normaal met de AB voor zijn Pasteurella is dit geen enkel probleem en likt hij het schaaltje af, nu went hij zijn kopje de andere kant op. Ook met witlof geprobeerd, precies t zelfde. In een spuitje in z'n bekje spuugt hij uit? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klinkt eerder als EC dan oorontsteking vind ik. Hoewel het één het ander niet uitsluit, het kan ook beide zijn! De draaiende ogen klinkt als nystagmus en dat komt bij EC ook voor. Fijn dat je zelf nog panacur gevraagd hebt. 

 

Ik heb zelf Joris de fenbendrops gegeven. In het begin at hij dat zo op, lukte het zelf uit het spuitje. Later ging hij wel wat meer tegenstribbelen maar heb ik het met gewoon doorpakken met dwang gegeven. Sterkte er mee!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Evee:

Het klinkt eerder als EC dan oorontsteking vind ik. Hoewel het één het ander niet uitsluit, het kan ook beide zijn! De draaiende ogen klinkt als nystagmus en dat komt bij EC ook voor. Fijn dat je zelf nog panacur gevraagd hebt. 

 

Ik heb zelf Joris de fenbendrops gegeven. In het begin at hij dat zo op, lukte het zelf uit het spuitje. Later ging hij wel wat meer tegenstribbelen maar heb ik het met gewoon doorpakken met dwang gegeven. Sterkte er mee!

Bello lijkt aan de super beterende hand! Hij heeft alleen nog wat evenwichtsprobleempjes als hij gaat lopen. Inmiddels kan hij zijn kopje weer met beide pootjes tegelijk wassen. 

 

Toch wil ik voor de zekerheid doorzetten met de panacur. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels voor een controle bij de DA geweest. Ze vond Bello er goed uit zien! Vocht is uit zn oortjes alleen nog wel erg rood/gevoelig. Nog even blijven zalven. We geven de Panacur nu door Bello in een handdoek te wikkelen waardoor hij eigenlijk geen kant op kan. Soort konijnenburrito😆

 

Evenwicht is nog niet helemaal terug maar hij heeft gistermiddag na het bezoek een bunnyflop gemaakt en heeft zelfs een klein stukje door de huiskamer gerend 😍

 

Langzaamaan durven we te gaan geloven dat het goed komt met onze kleine snuit. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .