Ga naar inhoud

Niet eten en lusteloos


mammafelina

Aanbevolen berichten

Ik heb net Pip bij de dierenarts gebracht. Fluffy mocht gelukkig voor Pip ook mee voor de ondersteuning.

Vanmorgen reageerde Pip niet toen ik brokken kwam brengen, raar want normaal gesproken blijft ze om me heen draaien totdat ik de brokken neerzet en dan valt ze meteen aan.

Vanmorgen kwam echter alleen Fluffy aangerend, Pip bleef stilletjes in het nachthok liggen.

Ook het lijnzaad brokje dat ze elke ochtend krijgen wilde Pip niet hebben, net als de brokken uit mijn hand en een paar takjes selderij waar ze normaal gesproken gek op is.

Niet goed dus!

Dierenarts gebeld en ik kon gelukkig gelijk komen. Ze hadden echter geen reguliere afspraken meer, dus Pip moest in de opname. Nu is ze dus daar samen met Fluffy. Als ik om 13 uur nog niet gebeld ben met informatie mag ik zelf even bellen. Hopelijk komt het goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net gebeld door de dierenarts zelf.

Ze heeft Pip onderzocht. Pip is wat gevoelig op haar buikje, ze voelde een paar keutels zitten en verder niets.

Ze heeft met een lampje in het bekje van Pip gekeken en ziet daarmee wat rode plekjes op haar tong en haakjes op de kiezen. Pip krijgt nu een injectie met pijnstillers en een injectie met darm stimulerende medicatie.

Daarnaast geven ze haar zo een roesje van gasnarcose zodat ze goed in haar bekje kunnen kijken en gaan ze gelijk de haakjes verwijderen.

Als Pip klaar is wordt ik weer gebeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat ze een oorzaak hebben gevonden. Hopelijk knapt Pip na de gebitsbehandeling weer op.

Meestal moet een konijn na narcose een of twee dagen binnen blijven, omdat ze zich dan niet goed warm kunnen houden.

Ik zou zeggen haal in huis wat ze lekker vindt. Haar bekje doet natuurlijk nog pijn, en ze voelt zich misschien akelig van de narcose, dus ze zal niet meteen enthousiast eten. Hier is peterselie het eerste dat er weer in gaat. Ik neem aan dat het niet nodig is, maar heb je een spuit om eventueel te kunnen dwangvoeren? Dat kan ook met gestampte, geweekte brokjes als je geen dwangvoer hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmiddag om 16 uur mocht ik mijn schatjes weer ophalen.

Pip had scherpe punten op beide onderste achterste kiezen. Deze punten hebben aan beide kanten van haar tong wondjes veroorzaakt die er een beetje ontstoken uit zien.

Bij de dierenarts wilde ze niet eten en dwangvoeren lukte niet. 

Eenmaal thuis in haar vertrouwde omgeving wilde ze gelukkig wel lekker wat groenten en kruiden eten. Vanavond kwam ze weer net als vanouds enthousiast op haar biks af en begon lekker te eten.

Resizer_16013197541232.jpg

Resizer_16013197541231.jpg

Resizer_16013197541230.jpg

  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .