Spring naar bijdragen

Help, muizen!

Recommended Posts

Hoi, ik zag vanmiddag muizen rond mij konijnenhok lopen. Volgens mij hebben mijn konijnen er geen last van, maar ik las wel dat ze er ziek van kunnen worden. (Ze zijn wel ingeënt hoor.) Ik heb twee vragen, is het heel erg dat er muizen zijn? En zo ja, hoe haal je ze dan weg? Alvast bedankt!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Muizen brengen best veel ziektes over, die kun je inderdaad dus beter weren in het konijnenhok. Er zijn verschillende manieren om dat te doen, van zorgen dat het verblijf muis-proof is gemaakt, tot het neerzetten van vangkooitjes. 

• Haha 1
Link naar bericht
Deel via andere websites

Goed op het gaas letten. Volieregaas, met de kleine mazen, is muis-proof bijvoorbeeld. Opletten dat er nergens kieren zijn waar ze door kunnen en dat ze er niet van onderuit in kunnen graven. Best een werkje dus. 

Vangkooitjes zet je niet in het konijnenverblijf, maar er rondom. De konijnen gaan daar dan dus niet in.

• Haha 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Op 27-9-2020 at 10:53 zei Marjoleink:

En ook opletten dat er geen voer blijft staan waar de muizen op afkomen. Geef je konijnen zoveel dat ze het in een kwartier opeten. Als ze voer laten liggen dan weghalen.

Hier eten de muizen gewoon gezellig met de konijnen mee, al geef ik ze eten voor een minuut 😶🤣

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Evee locked this topic
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .