Spring naar bijdragen
Sterrelotje

Extra ondergrond buitenhok?

Recommended Posts

Hoi, ons buitenhok staat op tegels op het terras. Wanneer het regent, worden de tegels in het hok hierdoor ook wat nat. Voor de konijnen niet perse een probleem, want ze lopen buiten hun hok ook over de natte straat. Alleen in hun hok poept het mannetje ook deels naast de wc waardoor de keutels nat worden en het erg vies wordt. Ook hooi trekken ze liever allemaal uit hun ruif en wordt dan nat. 
Nu zag ik een winkel die een soort onderplank verkoopt om het hok van de grond te krijgen. Ook las ik een optie van extra betontegels onder het hok leggen.

hHebben jullie het hok opgehoogd als het op stenen staat? Waarom wel/ niet? En zo ja, hoe?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb zelf een schuilhok gemaakt, en dat staat niet op pootjes. Daarbij heeft elk koppel ook een elmato schuilhuis, dat staat wel op pootjes. Hier het grote schuilhok open, er staat dus een caviakooi onderbak in. Rechts het oranje elmato schuilhuis.

konijnenrennen-nieuw-klein2.jpg

Zo ziet het grote schuilhok er uit als het dicht is.

charlie-ophok.jpg

Ik heb buiten een aantal toiletbakken staan waar ze veel in keutelen. Niet ideaal, maar de door de konijnen gekozen locaties, dus prima.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij hebben inderdaad het hok op een extra laag tegels staan, zelfs als het hoost loopt het water er niet in. Wel spetters van de regen zelf natuurlijk, maar water op de grond loopt er niet in.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 25-9-2020 at 15:46 zei Sterrelotje:

Hoi, ons buitenhok staat op tegels op het terras. Wanneer het regent, worden de tegels in het hok hierdoor ook wat nat. Voor de konijnen niet perse een probleem, want ze lopen buiten hun hok ook over de natte straat. Alleen in hun hok poept het mannetje ook deels naast de wc waardoor de keutels nat worden en het erg vies wordt. Ook hooi trekken ze liever allemaal uit hun ruif en wordt dan nat. 
Nu zag ik een winkel die een soort onderplank verkoopt om het hok van de grond te krijgen. Ook las ik een optie van extra betontegels onder het hok leggen.

hHebben jullie het hok opgehoogd als het op stenen staat? Waarom wel/ niet? En zo ja, hoe?

Hi! Wij hebben een beetje hetzelfde probleem. Denk er aan om een extra laag tegels in het hok / ren te leggen. Ik had eerst houten vlonder  tegels erin gelegd maar daar willen ze absoluut niet op zitten.  Ze kunnen bij mij kiezen waar ze zitten, binnen in het nachthok gaan ze echt nooit en de schuilhokjes gebruiken ze alleen om op het dakje te zitten. Ze zitten het liefst in de wind en regen onder een klein houten krukje op de koude tegelvloer in de ‘voorren’. Gekke beesten. Afijn, geen duidelijk antwoord op je vraag dus, maar worstel een beetje met hetzelfde

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites