Spring naar bijdragen
Eline_

Extra gaas rondom ren maken?

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Sinds 2 weken hebben wonen Kayla en Kobe bij ons in de tuin. Aan het hok hebben we een ren geplaatst van konijnenrennen.nl. Een prachtige ren waar ze heerlijk spelen. De onderste 5 rijen hebben een maaswijdte van 5*5 cm, daarboven is de maaswijdte 5*15 cm. Als afdekking hebben we 2 netten er overheen die vastzitten met spanelastieken. 

Wij wonen binnen de bebouwde kom. In de tuin kunnen geen katten komen vanwege stalen schuttingen en een gaas onder de tuindeur.

Nu mijn vraag: Is het nodig om nog extra volière gaas rondom de ren te bevestigen tegen eventuele roofdieren? 

B0BCB49A-EA72-48AB-8AEA-2101B62B5B19.jpeg

29325719-5050-472F-973C-5D0E670BDB67.jpeg

bewerkt door Eline_

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je een dwergkonijn hebt kan die gewoon uit deze ren ontsnappen, met gaas van 5x5. Door 5x15 kan een konijn zeker ontsnappen.

Ik snap niet helemaal dat ze dit als konijnenren verkopen. Volgens mij is dit echt een hondenren. Dus ja, ik zou hier zeker extra gaas op monteren.

Roofdieren komen ook (steeds meer) in stedelijk gebied voor. Bijvoorbeeld marters, maar zelfs ook vossen. Ik zou dus zeker de ren extra beveiligen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Marters zijn inderdaad een heel groot probleem aan het worden in Nederland. Wij waren binnen twee weken bijna al onze kippen kwijt. Die stomme krengen kunnen echt door ongemogelijk smalle gaten, 5x15 is een eitje voor ze.

Dus ja, ik zou er marterproof gaas omheen doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites