Ga naar inhoud

Ervaring regelmatig kiezen slijpen


pakyakker

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei pakyakker:

Goed om te weten! Alleen is dat wel een uur rijden voor ons. Ze is heel erg bang in de auto, maar dan ook echt heeeel erg. 20 minuten naar de dierenarts is al bijna niet te doen. Ze is zo bang dat als ik iets te hard door de bocht ga ze gewoon zichzelf om laat vallen. Mega snel ademen en heel hard trillen horen er ook bij. Heel erg zielig.  Dus is dat het waard denk ik dan. Zoveel stress en dan keer drie.

Ojee.. ja dat is ook niks.. gelukkig vindt Noellie autorijden wel leuk. Ze springt zelfs in haar reismandje als ik zeg 'ga je mee?' Ze eet soms zelfs in haar reismandje onder het rijden. Ik zou in jou geval dat ook niet zo snel doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Boefje:

Ojee.. ja dat is ook niks.. gelukkig vindt Noellie autorijden wel leuk. Ze springt zelfs in haar reismandje als ik zeg 'ga je mee?' Ze eet soms zelfs in haar reismandje onder het rijden. Ik zou in jou geval dat ook niet zo snel doen. 

Ooh wat grappig dat ze autorijden zo leuk vind. 

Als ik met het reismandje aan kom wordt ze meteen boos.😂 Dan gaat ze gewoon liggen en moet ik haar in het mandje slepen. Ze wil dan niet meer op haar poten staan. En dan probeer ik haar als beloning nog wat lekkers te geven maar nee ik ben boos dus ik neem dat ook niet aan.

Ik voel mij ook altijd schuldig als ik haar weer meeneem naar de dierenarts. Omdat ze dan zo ligt te trillen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Boefje:

Gasnarcose is minder belastend. Misschien dierenarts zoeken die kundig is en gasnarcose gebruikt. 

Mag ik hier nog even op inhaken? Ik heb Dunya twee weken terug ook laten helpen aan haar kiezen en mijn (konijnkundige) dierenarts gebruikte blijkbaar een priknarcose. Naar mijn weten is een gasnarcose idd minder belastend en veiliger, maar wat zij zelf aangaven was dat een priknarcose ergens wat diervriendelijker is. Dit omdat ze dan niet het gas ruiken en van die nare geur in paniek raken. Ze gaven ook aan dat het doseren tegrnwoordig heel goed gaat en het anti narcose middel ervoor zorgt dat het risico erg klein is. Ik ben wel benieuwd of er mensen zijn die hier wat meer van weten, want mij klinkt het toch logischer dat de gasnarcose makkelijker te doseren is en het klinkt mij wat veiliger. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden zei pakyakker:

Ooh wat grappig dat ze autorijden zo leuk vind. 

Als ik met het reismandje aan kom wordt ze meteen boos.😂 Dan gaat ze gewoon liggen en moet ik haar in het mandje slepen. Ze wil dan niet meer op haar poten staan. En dan probeer ik haar als beloning nog wat lekkers te geven maar nee ik ben boos dus ik neem dat ook niet aan.

Ik voel mij ook altijd schuldig als ik haar weer meeneem naar de dierenarts. Omdat ze dan zo ligt te trillen.

Noellie had ik met 6 maandjes  en ik heb haar vaak meegenomen naar groningen toen ik in voorburg woonde. Ik denk dat Noellie het gewoon gewend is. Ik rijd ook niet zelf en zit naast haar op de achterbank. Het is ook wel een avontuurlijke drollie die heel nieuwsgierig is en op pad wil. Ze heeft heus wel momenten dat ze minder zin heeft. Vooral als ze al vaker naar dierenarts is geweest maar ze is wel relaxed in auto. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden zei Jamesthebunnybutler:

Mag ik hier nog even op inhaken? Ik heb Dunya twee weken terug ook laten helpen aan haar kiezen en mijn (konijnkundige) dierenarts gebruikte blijkbaar een priknarcose. Naar mijn weten is een gasnarcose idd minder belastend en veiliger, maar wat zij zelf aangaven was dat een priknarcose ergens wat diervriendelijker is. Dit omdat ze dan niet het gas ruiken en van die nare geur in paniek raken. Ze gaven ook aan dat het doseren tegrnwoordig heel goed gaat en het anti narcose middel ervoor zorgt dat het risico erg klein is. Ik ben wel benieuwd of er mensen zijn die hier wat meer van weten, want mij klinkt het toch logischer dat de gasnarcose makkelijker te doseren is en het klinkt mij wat veiliger. 

Misschien een nieuwe topic maken over gasnarcose. Misschien dat je dan meer reacties krijgt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe lang tussen 2 narcoses in is eigenlijk het veiligst voor een konijn?

Vlekje is 20 augustus gecasteerd + gebit slijpen. Dus een zwaardere narcose dan ze normaal voor gebit slijpen gebruiken. Volgense de dierenarts moest ik voor over 2 weken weer een nieuwe afspraak maken. Maar daar ga ik niet mee akkoord ik wacht liever nog een maand. Dan zit er 2 maanden tussen, lijkt mij beter dan 6 weken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Jamesthebunnybutler:

Mag ik hier nog even op inhaken? Ik heb Dunya twee weken terug ook laten helpen aan haar kiezen en mijn (konijnkundige) dierenarts gebruikte blijkbaar een priknarcose. Naar mijn weten is een gasnarcose idd minder belastend en veiliger, maar wat zij zelf aangaven was dat een priknarcose ergens wat diervriendelijker is. Dit omdat ze dan niet het gas ruiken en van die nare geur in paniek raken. Ze gaven ook aan dat het doseren tegrnwoordig heel goed gaat en het anti narcose middel ervoor zorgt dat het risico erg klein is. Ik ben wel benieuwd of er mensen zijn die hier wat meer van weten, want mij klinkt het toch logischer dat de gasnarcose makkelijker te doseren is en het klinkt mij wat veiliger. 

Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Mijn dierenarts gebruikt dus blijkbaar beide. Voor Vlekje is altijd priknarcose gebruikt en voor Elmo de cavia is gasnarcose gebruikt. Dan vraag ik mij af waarom Elmo en Vlekje niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Boefje:

Noellie had ik met 6 maandjes  en ik heb haar vaak meegenomen naar groningen toen ik in voorburg woonde. Ik denk dat Noellie het gewoon gewend is. Ik rijd ook niet zelf en zit naast haar op de achterbank. Het is ook wel een avontuurlijke drollie die heel nieuwsgierig is en op pad wil. Ze heeft heus wel momenten dat ze minder zin heeft. Vooral als ze al vaker naar dierenarts is geweest maar ze is wel relaxed in auto. 

Wel echt fijn! En wat leuk ook!

Ik rij zelf wel, want ik heb niet echt iemand die voor mij kan rijden. Ze staat wel naast mij op de stoel zodat ik haar wel goed in de gaten kan houden.

Het enige voordeel dat Vlekje zo bang is in de auto is wel dat ze dan bij de dierenarts dingen laat doen die ik thuis nooit voor elkaar zou krijgen. Beetje verdoofd van de stress zeg maar. Echt wel heel sneu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei pakyakker:

Wel echt fijn! En wat leuk ook!

Ik rij zelf wel, want ik heb niet echt iemand die voor mij kan rijden. Ze staat wel naast mij op de stoel zodat ik haar wel goed in de gaten kan houden.

Het enige voordeel dat Vlekje zo bang is in de auto is wel dat ze dan bij de dierenarts dingen laat doen die ik thuis nooit voor elkaar zou krijgen. Beetje verdoofd van de stress zeg maar. Echt wel heel sneu.

Ja dat maakt het ook lastig. Zo zie je maar dat ze zo kunnen verschillen. Ik heb vijf konijntjes gehad en allemaal verschillend van karakter. De 1 wilde nooit geaaid worden, de ander laat alles toe.

 

Noellie is gelukkig wel redelijk makkelijk in vergelijking met de meeste konijnen.

 

Zij is ook degene die altijd onverwachts met haar dikke stinkbillen op mijn gezicht springt als ik lekker op de bank lig te chillen met mijn foon alleen maar omdat ze aandacht wil. Een paar krassen van nageltjes in mijn gezicht erbij haha echt hoor... 

  • Vind ik leuk 1
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of iemand het nog ziet maar ik doe het maar hier.

Even een vraagje. Vrijdagochtend is Vlekje dus ook gevaccineerd. In de avond had ze beetje een vies neusje, gisteren was dat weg maar nu kom ik haar net eten geven en is haar neusje weer vies. Kan dit een bijwerking van de vaccinatie zijn? Of heeft ze nu opeens snot?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei pakyakker:

Ik weet niet of iemand het nog ziet maar ik doe het maar hier.

Even een vraagje. Vrijdagochtend is Vlekje dus ook gevaccineerd. In de avond had ze beetje een vies neusje, gisteren was dat weg maar nu kom ik haar net eten geven en is haar neusje weer vies. Kan dit een bijwerking van de vaccinatie zijn? Of heeft ze nu opeens snot?

Verder is er trouwens niks aan de hand. Goed eten, is nu weer lekker aan het graven. Heb haar ook nog niet horen niezen ofzo. Soms als we een natte nacht hebben gehad of als het opeens kouder is heeft ze wel eens in de ochtend een nat neusje, maar dat is gewoon helder vocht nu is het ook een heel klein beetje viezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Boefje:

Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Hoop dat het niks is en snel weer over is. Mocht je je echt zorgen maken zou ik dierenarts bellen. 

Ik vind het ook heel vaag ik bedoel ze is vrijdag helemaal onderzocht, maar de traanoogjes en iets te lange kiezen waren geen reden om het niet te doen. Ik snap dat haar weerstand nu iet lager is en dat het daarom op kan spelen? Maar ik heb ook totaal geen ervaring met vaccinaties want dit is de eerste keer dat ik haar heb laten vaccineren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn rammetje heeft vanaf het begin vaak een viezig neusje. Soms is het bijna weg, dan is het er weer. Ik ben in totaal al bij drie verschillende dierenartsen geweest met hem, en alledrie constateerden ze dat hij gezond is en geen snot heeft. Het hoeft blijkbaar niet verontrustend te zijn.

 

Dat het begonnen is na de vaccinatie, is wel opvallend. Dan ga je inderdaad denken dat het daarmee samenhangt. Ik zou in de gaten houden of het niet erger wordt en of het vanzelf weer weg gaat. (Ben je niet toevallig overgestapt op stoffig hooi of andere bodembedekking?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden zei Kenijn:

Mijn rammetje heeft vanaf het begin vaak een viezig neusje. Soms is het bijna weg, dan is het er weer. Ik ben in totaal al bij drie verschillende dierenartsen geweest met hem, en alledrie constateerden ze dat hij gezond is en geen snot heeft. Het hoeft blijkbaar niet verontrustend te zijn.

 

Dat het begonnen is na de vaccinatie, is wel opvallend. Dan ga je inderdaad denken dat het daarmee samenhangt. Ik zou in de gaten houden of het niet erger wordt en of het vanzelf weer weg gaat. (Ben je niet toevallig overgestapt op stoffig hooi of andere bodembedekking?)

Af en toe een snot neusje heeft Vlekje ook altijd bijna elke herfst/winter sinds baby. Ik ben er nooit mee heen geweest omdat het de ene dag wel was en de andere niet. Er komt ook helder vocht uit uit. Nu is haar neusje wel een beetje meer viezig maar ook niet extreem. Ik had even door mijn foto's gescrold van haar in de winter de afgelopen jaren en ze heeft het dus wel erger gehad. 

 

Ik moet zeggen dat ik er vrijdag inderdaad wat stoffig hooi in heb gedaan, want laatste restje uit de zak die zijn altijd wat stoffig. Ik ben natuurlijk geen dierenarts maar ik denk dat ze wel hetzelfde heeft als jou ram. Ik heb haar ook zo gekregen als baby met een wat waterig neusje. In de zomer is er niks aan de had maar zodra het meer gaat waaien en kouder en natter wordt speelt die af en toe op. Eigenlijk is deze week ook wel een rare week heel warm aan het begin en koud en nat aan het eind. Dat helpt ook niet mee.

 

Misschien dat ik morgen even naar de dierenarts bel of ze daar bekend mee zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is misschien lastig te zien op die foto omdat de vacht rondom Vlekjes neus donker is. Mijn rammetje is wit, en bij hem kan het rond zijn neusgaten soms een beetje groenig zijn. Ik was verrast dat de dierenartsen zeiden dat het geen kwaad kan. Wel zei eentje dat hij mogelijk allergisch is voor het stof in hooi. Maar hooi natmaken lijkt me zo'n kliederboel, en dan moet je alles elke 24 uur vervangen. Zijn er hier mensen die hooi inderdaad nat aanbieden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Kenijn:

Het is misschien lastig te zien op die foto omdat de vacht rondom Vlekjes neus donker is. Mijn rammetje is wit, en bij hem kan het rond zijn neusgaten soms een beetje groenig zijn. Ik was verrast dat de dierenartsen zeiden dat het geen kwaad kan. Wel zei eentje dat hij mogelijk allergisch is voor het stof in hooi. Maar hooi natmaken lijkt me zo'n kliederboel, en dan moet je alles elke 24 uur vervangen. Zijn er hier mensen die hooi inderdaad nat aanbieden?

Ik heb het ooit geprobeerd, maar het begon alleen maar te stinken en idd als je het te lang laat liggen gaat het schimmelen. Dus het is niet superhandig. Misschien is uitschudden een idee. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt het hooi ook wat vochtig maken met een plantenspuit, dan valt het qua geklieder mee. Wel vervangen ja want nat hooi gaat schimmelen. Ik zou, in beide gevallen, er niet zo'n groot punt van maken. Sommige konijnen hebben dit gewoon en als ze verder niet benauwd zijn, niet niezen, niet extreem veel uitvloeiing (check ook de voorpoten of die schoon zijn), tja, dan is er niet veel reden tot zorgen. Soms weet je gewoon niet waarom iets zo is. Bij witte konijnen lijkt dit ook sneller wat viezig omdat er stof in blijft hangen, dan is het gewoon schone uitvloeiing maar ja als ze met hun neus in het hooi zitten. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Boefje

Jaa gaat om dat donkere om haar neus en het is duidelijk nat als ik het aanraak. Maar ze is de hele dag echt heel actief geweest dus ik denk dat het gewoon weer een snotneusje is door de kou. Hierbij een foto hoe het er normaal uitziet.

@Dollie

Goede tip van dat hooi met een plantenspuit! Die ga ik zeker proberen. Misschien dat het ook nog wat doet voor haar traanoogjes.

Snapchat-1271547375 (2).jpg

aangepast door pakyakker
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei pakyakker:

@Boefje

Jaa gaat om dat donkere om haar neus en het is duidelijk nat als ik het aanraak. Maar ze is de hele dag echt heel actief geweest dus ik denk dat het gewoon weer een snotneusje is door de kou. Hierbij een foto hoe het er normaal uitziet.

@Dollie

Goede tip van dat hooi met een plantenspuit! Die ga ik zeker proberen. Misschien dat het ook nog wat doet voor haar traanoogjes.

Snapchat-1271547375 (2).jpg

Wat ist ook een snoes! Zo schattig!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .