Ga naar inhoud

Vanmiddag met Spook naar de dierenarts


Gast

Aanbevolen berichten

Brr als ik dan naar dat trappetje kijk krijg ik al de bibbers. Ooit was mijn konijntje Bailey die er nu helaas niet meer is zo op zijn rugje van dat plankje gestuiterd. Gelukkig was er toen niks met hem aan de hand maar ik was flink geschrokken. Ben je niet bang dat ze van dat trappetje valt? Ik persoonlijk hou er niet zo van. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

@JokeC nee, Kliko is even lomp als anders naar haar. Die dendert gewoon over/door haar heen als het etenstijd is, lompe boer dat ie is 😶

 

Wat dat trappetje betreft merk ik niet dat ze moeite heeft er op te klimmen. Ze zit veel in het hok en loopt zonder problemen de trap op en af. Ik kan me ook niet voorstellen dat ze er af gevallen is, zij neemt de trap altijd heel voorzichtig. In tegenstelling tot Kliko die er volle vaart vanaf springt. Die had ik eerder verwacht met gebroken ledematen dan Spook, hij is zo ongelofelijk lomp... Springt het hok in als de trap weg is met schoonmaken, proberen in de kleine container te springen, op huisjes springen omdat het te lang duurt voor de trap er aan vast zit, met dingen gooien die daar veel te groot/zwaar voor zijn... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kan je er een paar tegels/stenen onder zetten, zodat het trappetje minder steil is? Hier ooit ook een voedster gehad die de laatste ‘trede’ naar beneden miste en er half van afgleed. Ze had gelukkig niks, maar heb het trappetje er toen meteen uitgesloopt en later het hele hok met verdiepingen naar de stort gebracht, haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige dat je zou kunnen doen is het oploopje langer maken, zodat het minder stijl wordt, maar dat kan meestal niet in een hok. Zo te zien, is het een Ferplast Grand Lodge toch? Daar lukt dat niet bij. Met iets eronder maakt je het oploopje wel minder stijl, maar zoals je al aangeeft, moet Spook dan wel op het oploopje springen in plaats van lopen wat ze nu doet. Lijkt me een grotere belasting dan zonder tegels eronder. 

 

Als je echt denkt dat het te veel risico geeft nu voor haar dan zou ik het trapje weghalen en het luikje erin doen, zodat ze niet meer naar boven kan tijdelijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spook doet het aanzienlijk beter nu, ik weet het zeker. Die muts wilde mij gewoon graag €190 laten aftikken bij de dierenarts voor haar denk ik 🤪

Of ze wilde graag een keer op een ander soort foto staan dan op mn telefoon, kan ook nog. 
Enniewee.... ze loopt beter (nog niet helemaal normaal maar wel bijna) en ze staat ook een klein beetje op d’r achterpoten. Niet rechtop, maar ze komt van de grond af en dat is al heel wat. 
Ik blijf wel dingen makkelijk aanbieden aan haar; hooi niet meer hoog in de ruif maar verspreid in het hok (blijft het ook beter droog), knaagmateriaal hoog en laag (voor Kliko moet er ook wat uitdaging zijn in slopen, dus ik doe ook takken hoog ophangen), gedroogde kruiden even niet in een eierdoos of zakje maar los door de ren óf in het hok tussen het stro verstopt (afhankelijk van het weer, is het erg nat doe ik het in het hok anders strooi ik wat in de ren) tot ze echt weer goed op de achterpoten staat. 
 

Morgen telefonisch contact met mn eigen dierenarts, even bespreken hoe het nu gaat. Ik zal fysio dan ook ter sprake brengen, maar het gaat nu zo goed dat ik twijfel of dat nodig en verstandig is. Vooral omdat Spook niet echt een tam konijntje is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net met mijn dierenarts overleg gehad. Ze vind fysio geen goed idee, die kan meer fout dan goed doen zegt ze omdat de wervels zo verschoven zijn. Ze vond het goed te horen dat Spook beter loopt en ook met haar voorpootjes weer wat van de grond komt. Haar idee is dat Spook met eigen kracht weer (bijna) helemaal de oude zal gaan worden, aangezien ze nu toch verbetering laat zien. Ook zij had nog nooit zo’n breuk gezien bij een konijn en zeker niet dat het dier het dan nog zo goed doet. Ze heeft het 1x bij een kat gezien en die hebben ze moeten euthanaseren. 
Ben blij dat Spook er nog is en dat ze nog zo goed functioneert en ook steeds beter lijkt te gaan functioneren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .