Spring naar bijdragen
YVDW

Ondergrond buitenren

Recommended Posts

Hey allemaal!

Ik heb een rammelaar konijntje van 9 jaar oud overgenomen. Beestje zit al heel zijn leven alleen. Castreren is hij naar mijn mening te oud voor en een gesterilliseerde voedster zal hij alleen maar bespringen. Hij mag hier nog zijn laatste maanden/jaren vertoeven in een paradijsje. 

Ik heb zonet een volierekader van 3 meter op 3 meter (en 1,82 hoog) vanop "serresvantack" besteld, wat ik volledig ga omheinen met martergaas. Bovenop komt ook nog een zeil en binnenin natuurlijk een nachthok, zandbak en allerlei speeltjes. 

Kan hij op deze leeftijd nog "aanleren" om 24/7 buiten te vertoeven? Kan ik dit nu nog opbouwen? 

En dan de vraag waarvoor ik oorspronkelijk dit topic open:

Nu wil ik hem graag op stenen houden. Kan iemand mij zeggen welke tegel/stenen ik juist kan gebruiken om op ons gras te leggen zodat ze zich niet kunnen uitgraven? 

Bedankt!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, hij kan op die leeftijd nog buiten leven, mits zijn gezondheid dat natuurlijk toe laat. En als hij een wintervacht heeft. Als hij nu binnen gewoond heeft, heeft hij die wintervacht niet en het is nu ook te laat om hem nog buiten te zetten dit jaar, een volle wintervacht aanmaken duurt een maand of 3 namelijk.  Hij zou dus pas half / eind mei volgend jaar naar buiten kunnen verhuizen.

Castratie met 9 jaar kan trouwens ook gewoon nog hoor, hoewel castratie met plaatselijke verdoving ipv gehele narcose dan wel aan te raden is. Maar weet dat dat ook nog steeds mogelijk is, zonder al te veel risico's. Het is bij rammen echt maar een kleine ingreep.

Qua tegels zou ik gaan voor een niet al te gladde tegel, zodat hij goed grip heeft. Het maakt niet veel uit wat je kiest, een gewone betontegel is al prima.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites