Spring naar bijdragen
BunnieHop

Logé hond

Recommended Posts

Mijn ouders zijn 4 weken op vakantie waarvan er nu 2 weken op zit en mijn broer zit vanwege zijn stage nu ergens in the middle of nowhere en kan niet naar huis.

Nu zit ik dus een soort van noodgedwongen op de hond te passen van mijn ouders.

Het probleem is dat hij niet echt wil eten, behalve koekjes die uit mijn hand komen 😐

We hebben ook al geprobeerd om hem voor de paar dagen hier in huis te zetten, maar het beestje is echt doods en doodsbang. 

Kan hem ook niet uitlaten want zijn tuigje van de riem is veel te klein en hij loopt erop te kokhalzen en te schuimbekken, dus per direct afgeblazen. Maar hij moest dan wel ergens plassen en poepen áls we hem hier zouden hebben. Maar dan zitten we weer met Knoetje, want dat kan de hond wel: uitdagen.

Iemand advies wat ik het beste kan doen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lekker dan, ben je mooi klaar mee. Dat hij niet wil eten, is niet zo erg als bij een konijn, gelukkig. Hoe doen je ouders dat dan met uitlaten? Is het in het algemeen een angstig beest? Is ie groot of klein? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het betreft een Boomer, klein hondje van ik denk een krappe 9kg.

En dan is dat dus het probleem. Er ligt een riem omdat hij in het begin wel uitgelaten werd. Maar de laatste tijd alles behalve. Vandaar dat de riem nu dus ook te klein is en ik er niks mee kan.

En hij is over het algemeen erg angstig ja. Valt nu wel mee omdat ik nu als enige daar naar binnen stap en hij dus alleen van mij aandacht krijgt op het moment.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waar deed hij dan zijn behoefte? In de tuin? Gebruik je bandages om je knieën bij het squatten? Dan kun je die of iets vergelijkbaars misschien gebruiken om een "tuigje" om hem heen te maken en zo mee naar buiten te nemen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij hun is de tuin in tweeën gesplitst. Het voorste stuk is compleet betegeld en daar mag hij zijn behoeften doen. Ander stuk is is zo volgepropt met palmbomen en zooi dat ik eigenlijk nooit meer op vakantie hoef met dat 'uitzicht'.

Ik heb alleen een powerlifting belt voor zware Squats en deadlifts en dat ding is zo stug als de neten.

Ik heb verder wel elastieken in huis vanwege de lockdown van een aantal maanden geleden, maar dan zal het eerder bungeejumpen worden voor dat beestje vrees ik 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een toestand, joh. Arm beest, morgen verder denken over een oplossing maar. Ik denk dat ik straks nachtmerries heb van een bungeejumpend boomertje. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat sneu!

En een nieuwe halsband of een tuigje kopen of lenen van iemand die het hondje wel past? Of hem anders los in de tuin van je ouders laten lopen, wat hij gewend is? (of is dat niet veilig afgesloten?)

En als je zijn normale voer uit de hand geeft, pakt hij dat dan wel aan? Niet eten is inderdaad minder erg dan bij konijnen, maar als je nog 2 weken te gaan hebt,  is dat toch wel heel lang om niet te eten, ook voor een hond!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is gelukkig maar voor tot en met vrijdag, dan is mijn broer weer thuis.

Maar ik vind het wel enorm asociaal (niet van mijn broer, die doet gewoon wat hij moet doen) dat je zo'n beestje dan niet bij een hondenpension achterlaat voor die tijd.

Niemand hier in de buurt heeft een klein hondje, alleen van die minipaarden, en ik denk niet dat dat gaat passen 😅

Ik heb ook gewoon de achterdeur open staan en de bench binnen op zijn vertrouwde plek open gezet dat hij zijn behoeften buiten kan doen en binnen gewoon kan liggen. Dus eigenlijk zijn situatie zo veel mogelijk gelaten zoals het normaal is.

Ik zal dalijk wel proberen of hij zijn brokken uit de hand wil eten, had ik nog niet over na gedacht om te proberen 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites