Ga naar inhoud

Kooi

Kelly Muyshondt
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo

ik wil even wat vragen. Ik woon met mijn dochter in een appartement. We hebben 1 konijn van 9 jaar, dus 1 kooi. Nu zouden we echt graag een tweede konijntje willen, maar we weten niet hoe we het moeten oplossen qua plaats.

Daarom vroeg ik me af:

1) kunnen we een babykonijntje met een 9-jarig konijn in 1 kooi stoppen?
2) indien niet, bestaan er dan kooien die je op mekaar kan zetten? Of bestaan er andere mogelijkheden?

Ik ben superbenieuwd.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt niet een babykonijn zomaar bij je konijn zetten. Je kunt het beste je konijn laten koppelen in de opvang. Konijnen moeten een klik hebben.

Een konijn kan pas gekoppeld worden vanaf 4mnd maanden. Als je een volwassen konijn hebt is dat wel zo fijn voor jouw 9 jarige. Als zo'n jong konijntje begint te puberen kan het behoorlijk vervelend worden. 

Je schrijft over een kooi. Een koppel kleine konijnen hebben min. 4m2 nodig. Dat kun je realiseren door een ren aan de kooi vast te maken of er schuilhuisjes in te zetten. De hoogte in kan wel maar dat is dan extra en niet in plaats van. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onder deze link vind je alle informatie over koppelen https://www.bunnybunch.nl/informatie/koppelen-van-konijnen 

Heb je een ram of een voedster? De beste combinatie is een gecastreerde ram met een voedster, maar dan nog moeten de karakters bij elkaar passen. Het beste kies je voor een volwassen konijn, kleintjes moeten nog door de puberteit wat hun karakter flink kan veranderen. Je hebt dan een reëele kans dat ze elkaar niet meer leuk vinden als de kleine volwassen is. Ik heb zelf een koppel van een voedster van 8.5 en een ram van 1. Dat kan wel, maar de ram is erg druk voor mijn voedster. Ze hebben daardoor de extra ruimte echt nodig, de ram kan dan rausen, mijn voedster kan zich terugtrekken als hij te druk is. Een opvang kan je goed helpen de juiste match te vinden en je kunt altijd op ze terugvallen. In de informatie artikelen op deze site staat een lijst met opvangen. 

Een kooi is voor 1 konijn al te klein. Er wordt voor een koppel kleine konijnen inderdaad zo'n 4m2 aangeraden aan permanente ruimte. Iets kleiner kan ook wel, als ze ook regelmatig los kunnen lopen in de woonkamer bijvoorbeeld. Maar dan nog is 3m2 voor een koppel echt wel nodig. Een kooi is veel te klein, daar kunnen ze te weinig in bewegen. Je zult ook merken dat konijnen veel leuker zijn als ze de ruimte hebben om te rennen en binkies te maken! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .