Spring naar bijdragen
Fleur.

Wat is de beste buiten ren

Recommended Posts

Als je handig genoeg bent, kun je er het beste zelf een maken, bijvoorbeeld met vollierepanelen. Dan kun je hem hoog genoeg maken dat je er zelf ook in kunt gaan staan (erg handig met schoonmaken), kun je zorgen dat hij veilig is tegen roofdieren en dat hij groot genoeg is (minimaal 4 m2 voor een koppel konijnen). 

Veel rennen die kant en klaar verkocht worden, zijn òf te klein,  òf niet overdekt (en dus niet veilig voor buiten) òf kunnen niet praktisch open waardoor schoonmaken erg lastig is.

Ik heb zelf de grote outback metalen ren van Zooplus, die is overdekt, stevig en je kunt een deel van het dak openklappen zodat je toch redelijk overal bij kunt. Maar hij is maar iets groter dan 2 m2, met het hok dat ik eraan vast heb komen ze bij mij dus maar op iets meer dan 3 m2. Volgend naar gaan wij onze achtertuin verbouwen, dus daarom is deze ren een prima tijdelijke oplossing. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een volière, en ben er heel erg blij mee. Er komen hier veel vossen voor in de omgeving, en deze ren is veilig tegen roofvogels, katten, vossen, marters enz. En de kleine mazen van het gaas zorgen er ook voor dat er geen ratten en muizen in kunnen.

Voor mij als baasje is het ook fijn want ik kan er gewoon rechtop in staan, wel zo makkelijk met verschonen en aandacht geven.

Ik heb kant en klare volierepanelen aangeschaft en zelf een dubbele voliere gemaakt daarmee, 2 rennen naast elkaar. Elke ren is 2x4 meter, dus 8 vierkante meter per koppel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@happy211 heb jij de ren op het gras of op de straat staan?

Ik heb deze ren vroeger gehad en ik dacht dat ik hem op de straat had staan.

Voor mij is hij wel groot genoeg om aan mijn hok te koppelen.

Maar hij kan niet op het gras ivm ontsnappingsgevaar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei Evee:

Ik heb een volière, en ben er heel erg blij mee. Er komen hier veel vossen voor in de omgeving, en deze ren is veilig tegen roofvogels, katten, vossen, marters enz. En de kleine mazen van het gaas zorgen er ook voor dat er geen ratten en muizen in kunnen.

Voor mij als baasje is het ook fijn want ik kan er gewoon rechtop in staan, wel zo makkelijk met verschonen en aandacht geven.

Ik heb kant en klare volierepanelen aangeschaft en zelf een dubbele voliere gemaakt daarmee, 2 rennen naast elkaar. Elke ren is 2x4 meter, dus 8 vierkante meter per koppel.

Waar heb je deze volière panelen gekocht?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Fleur.:

Waar heb je deze volière panelen gekocht?

Via internet. De winkel waar ik ze gekocht heb, verkoopt ze helaas niet meer! Maar als je zoekt op volière panelen kom je nog wel diverse webwinkels tegen die ze ook verkopen. Ook kun je zoeken op kattenren, dat zijn vaak ook volieres die geschikt zijn voor konijnen 😉 Dan moet je alleen wel goed op de maaswijdte letten, want dat is vaak wel iets grover.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei mammafelina:

@happy211 heb jij de ren op het gras of op de straat staan?

Ik heb deze ren vroeger gehad en ik dacht dat ik hem op de straat had staan.

Voor mij is hij wel groot genoeg om aan mijn hok te koppelen.

Maar hij kan niet op het gras ivm ontsnappingsgevaar.

Ik heb de ren inderdaad op de bestrating staan. Dat is ook makkelijker schoon te houden dan gras, wat vaak snel in modder veranderd. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites