Spring naar bijdragen
bibi&bobo

Konijnen los in de tuin?

Recommended Posts

hoi, 

ik laat mijn konijnen wel is los in de tuin bijv. als ik het hok ga verschonen. Ze kunnen nergens ontsnappen.

Maar er is een probleempje.. als ze los lopen komen ze niet vanzelf terug en moet ik ze achterna... maar dat vinden ze natuurlijk niet leuk en rennen ze nog harder weg.

Met voer lokken lukt niet. Met snoepjes lukt niet, eigenlijk lukt niks... alleen achterna zitten totdat ik ze weer heb.

Hoe kan ik dit het beste oplossen? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je zou een stuk van de tuin kunnen afzetten voor je konijnen als je alles schoonmaakt.

Als je dit doet met een tijdelijke ren, kun je ze naderhand naar hun permanente ruimte terug begeleiden zonder de stress dat ze achterna gezeten worden en moeten worden opgepakt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat wat @BunnieHop zegt de beste manier is. Die ren kun je zo groot maken als je zelf wilt, maar het is een stuk makkelijker terug dirigeren naar hun hok als de ruimte wat kleiner is.
Verder zou je nog kunnen proberen om ze te leren in een transportmandje voor katten te gaan zitten als jij dat aanwijst of als je een geluidje maakt. Konijnen zijn slimme dieren en goed trainbaar dus dat moet te doen zijn (die 2 van mij konden het ook en dat zijn niet echt heldhaftige beestjes zeg maar...) als je er wat tijd en moeite in steekt. Dan kun je ze naar het bakje sturen als jij dat wilt en zo terug in het hok/hun ren zetten. 

Succes 🙃

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had mijn konijnen eerst met wat lekkers richting hun hok gelokt (dan moet dat wel lukken natuurlijk...🤣), en daarbij zei ik steeds 'in je hok'. Na een keer of drie, vier oefenen hadden ze het door. Als ik dan 'in je hok' zei, renden ze naar hun hok, gingen naar binnen en vervolgens kregen ze hun lekkers. Daar gingen ze echt voor zitten!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites