Spring naar bijdragen
lolalisa

Toiletbak formaat en waar kopen?

Recommended Posts

Hi iedereen┬á­čśâ

Ik ben net nieuw hier op BunnyBunch.nl maar heb nu al veel aan alle informatie die hier rond gaat. Heel fijn!┬á­čÖé┬á

Ik ben op zoek naar een toiletbak voor mijn toekomstige konijn (middelgroot) en weet niet zo goed waar die te vinden. Moet ik een soort afwasteil kopen? Of een bak bij de Blokker of iets?

Oftewel: Hoe groot is jouw konijn's toiletbak en waar hebben je deze gekocht?

Groetjes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een hoekkattenbak met kap voor twee kleine konijntjes. Die is er ooit gekomen omdat mijn vorige voedster het geweldig vond om er in te graven. Gewoon ergens online besteld, functioneert nog altijd prima, ze liggen er ook graag in.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb er hier twee van, voor 1 medium en 3 kleine konijnen. Ik gebruik de rand niet. Als ik te laat ben met het ontbijt dan graven ze weleens een toiletbak leeg, maar meestal gaat dit prima. 

Screenshot_20200918-184501_Samsung Internet.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een onderbak van een kooi als toillet. 100x50 cm.

Als je online wat koopt moet je er rekening mee houden dat er soms hele brede randen aan zitten. Dan lijken de afmetingen groot maar is het uiteindelijk maar een klein toilet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een onderbak van een grote hamsterkooi of iets. Eerst had ik ook een onderbak van een konijnenkooi voor mijn binnen koppel, maar zelf vond ik het gesjouw daarmee best lastig en er belandde een hoop vulling naast de groene bak bij heg leeghalen ­čśů. Ik denk dat het ook wel persoonlijk is wat je prettig vindt en hangt ook wel af van je konijnen. Je kan een grote bak nemen, maar ook meerdere kleinere bakken. Voor mijn buitenkoppel dat iets minder zindelijk is heb ik een kleinere onderbak van een hamsterkooi en zo'n toiletje als Marjolein stuurde.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kan een toiletbak wel in elke dierenwinkel kopen, ik zou alleen aanraden om bij de kattenbakken te zoeken in plaats van bij de konijnenspullen ­čśë┬á

In de webwinkel heb ik ook verschillende staan: https://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/toiletbakken/

Ik heb zelf 2 onderbakken van caviakooien in de nachthokken staan voor de bodembedekking en het hooi, maar dat zijn eigenlijk geen toiletbakken (ze doen er zelden iets in). Ik heb los 2 kattenbakken staan (ong. 50 cm) per koppel in de rennen. Die worden wel veel gebruikt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@All thanks voor jullie reacties! ­čśä┬áIk denk dat ik voor de bunnybunch toiletbak ga, ik vind het namelijk zonde een kooi te kopen en alleen de onderbak te gebruiken haha.┬á

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kan ook een kattenbak kopen. De kitten bakken hebben vaak geen deksel, dus die werken prima voor konijnen. Ik gebruik zelf ook zoÔÇÖn kitten bak. Wel de rand er af gehaald.┬á

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei lolalisa:

@All thanks voor jullie reacties! ­čśä┬áIk denk dat ik voor de bunnybunch toiletbak ga, ik vind het namelijk zonde een kooi te kopen en alleen de onderbak te gebruiken haha.┬á

Dat is idd zonde als je hem daar speciaal voor moet aanschaffen. Ik had hem nog in de kast staan. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb deze, 50x37x14 cm, maar gebruik hem zonder de witte rand. Mijn konijnen zijn allebei tussen de 2 en 2,3 kg en passen hier samen op.

20200920_112821.jpg

bewerkt door Ot&Sien

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 20-9-2020 at 11:29 zei Ot&Sien:

Ik heb deze, 50x37x14 cm, maar gebruik hem zonder de witte rand. Mijn konijnen zijn allebei tussen de 2 en 2,3 kg en passen hier samen op.

20200920_112821.jpg

Ik heb ook deze bak, en hij bevalt prima. Wel heb ik de witte rand er omheen laten zitten, mijn konijnen springen daar gewoon overheen. De rand voorkomt dat er al te veel hooi en houtkorrels naast de bak vallen als mijn konijnen graven.

Soms zet ik de bak trouwens met konijnen en al op mijn bureau. Ze zitten dan vredig te knabbelen op hun hooi, terwijl ik aan het werk ben. Erg gezellig! En ik hoef ze dan niet individueel op te tillen, maar kan ze gewoon verplaatsen met bak en al. Ook handig als ik ze even laat buitenspelen in m'n tuintje, of ze meeneem naar mijn keuken als ik aan het koken ben.

Foto11.jpg

bewerkt door Kenijn

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 20-9-2020 at 11:29 zei Ot&Sien:

20200920_112821.jpg

Deze heb ik ook heel lang gebruikt voor mijn konijnen, ze zijn zo fijn en kosten maar een prikkie! Versleten, voor een paar euro weer een nieuwe. Helaas vond een van mijn konijnen 'm van de een op andere dag te klein en besloot naast te bak haar behoefte te doen. Nu heb ik de onderbak van een traliekooi. Het schoonmaken is alleen wat lastiger dan een kattenbak. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites