Ga naar inhoud

Jonge Franse hangoor te dun


Juudje

Aanbevolen berichten

Hoi hoi

 

sinds afgelopen weekend heb ik een jonge Franse hangoor. Nu 9 weken. 3 dagen terug had hij wat diarree. Toen ben ik voor de zekerheid toch maar met hem naar de dierenarts gegaan.  Fransje is toen ontwormt en even nagekeken. De dierenarts gaf aan dat hij wel wat dikker mocht worden. Hij kreeg onbeperkt biks en advies was om dit niet meer te doen. Nu een handje vol per dag en onbeperkt hooi + water

het is geen grote hooi eter en eet liever stro. Momenteel alle stro eruit gehaald en kruidenhooi in het hok gedaan. Dit lijkt hij lekkerder te vinden. 
 

wat kan ik nog meer doen om het Fransje wat dikker te krijgen? 
diarree was trouwens volgende dag weer helemaal over, gelukkig. 
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een handje vol biks per dag klinkt wel weer als vrij weinig voor een franse hangoor. Nou weet ik natuurlijk niet hoe groot jouw handen zijn, wat het dus ook weer een lastige manier maakt om konijnenbrokken af te meten. De inhoud van mijn hand is namelijk maar zo'n 20-25 gram brokken, terwijl in de hand van mijn man met gemak het dubbele past... Hoeveel geef je dan uiteindelijk? 

 

Je mag een jong konijn voeren naar het volwassen gewicht. Een franse hangoor word naar verwachting zo'n 6 kg. Dan zou hij nu 6x 20 gram brokken per dag mogen, dus 240 gram. Dat is heel wat meer dan een handje brokken dus. Het is wel een richtlijn waar je mee start. Niet onbeperkt brokken dus, maar met mate en berekend op het uiteindelijke volwassen gewicht. Het kan zijn dat het nu nog wel iets aan de ruime kant is qua hooi eten en blinde darmkeutels eten, maar dan stel je het met kleine stapjes bij (steeds een paar grammetjes minder brokjes) tot je wel een goede balans vind. Er kan ook nog verschil zitten in hoeveel brok je geeft afhankelijk van het soort (merk) brok. Van geextrudeerde brokken zoals supreme selective of beaphar care+ kom je meestal op minder uit, dan wanneer je een geperste brok geeft. Het is dus ook een richtlijn, een advieshoeveelheid om mee te starten en aan te passen naar het individu.

 

Het kan ook op zich geen kwaad als hij stro eet, stro is prima voor het afslijten van de tanden en een goede darmwerking, alleen bevat stro maar heel weinig voedingsstoffen. Als je dan dus echt maar minimaal brok geeft, en hij eet er weinig hooi bij, vrees ik dat je toch ergens wel op tekorten gaat stuiten op termijn. Hooi is ook goed voor de tandjes en de darmpjes, maar bevat wel voedingsstoffen. Slim dus dat je nu een hooisoort gevonden heeft die hij wel goed eet 🙂

 

 

Hier staat verder veel uitleg over voeding:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/voeding-van-een-konijn

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn handen zijn niet heel groot. Ik ga het afwegen. Hij krijgt konijnenkorrels van de welkoop. Het handje met brokje eet hij trouwens niet helemaal op in 24 uur. Heb ook al gedacht dat hij het niet zo lekker vind misschien. Zou dit mee kunnen spelen? 
 

Ik vind zijn blinde darmkeutels met regelmaat terug in het hok. 

Ben best wel bezorgd om het beestje. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei Juudje:

Mijn handen zijn niet heel groot. Ik ga het afwegen. Hij krijgt konijnenkorrels van de welkoop. Het handje met brokje eet hij trouwens niet helemaal op in 24 uur. Heb ook al gedacht dat hij het niet zo lekker vind misschien. Zou dit mee kunnen spelen? 
 

Ik vind zijn blinde darmkeutels met regelmaat terug in het hok. 

Ben best wel bezorgd om het beestje. 

 

De konijnenkorrels van de welkoop zijn helaas behoorlijk slecht qua voedingsstoffen. Ik zou je in dat geval ook adviseren over te stappen op een andere broksoort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bezorgheid snap ik veel goed. Het valt niet altijd mee om een konijnenbaasje te zijn. Gelukkig ben je hier terecht gekomen.

Het is belangrijk om zijn eten goed op orde te krijgen. Dat is soms best een beetje zoeken.

In de webshop van BunnyBunch kun je zien (en als je wilt kun je daar ook bestellen) welke brokjes gezond zijn. 

Ook zijn daar gezonde snacks te vinden.

Het is belangrijk dat hij goed bij zijn hooi kan. Sommige hooiruifjes zijn niet zo geschikt. Ze moeten dan veel moeite doen om het eruit te krijgen. Mijn konijnen eten het beste hooi als ik het in hun (grote)toiletbak leg. 

aangepast door Mira11
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op verschillende plaatsen hooi neerleggen wil ook nog weleens helpen, dan wordt hij er regelmatig mee geconfronteerd.

En overstappen op een andere brok doe je in stapjes, dus bijvoorbeeld beginnen met een kwart nieuwe een driekwart oude brok. Als dat goed gaat dan fifty-fifty, etc. Anders kan hij buikpijn krijgen door de overstap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich is het na de ontworming niet heel gek dat je een paar dagen blindedarmkeutels ziet. Maar het is wel belangrijk te zoeken naar een goede balans in de voeding waarbij ze wel opgegeten worden.

 

De welkoop brokken bevatten volgens mij zelfs dierlijke producten als ik mij niet vergis, en hebben een vrij slechte analyse. Op lange termijn kan dat behoorlijk slecht zijn voor de konijnendarmen, en ik denk dat die brok op zich zelfs ook al diarree kan geven.

Je zou inderdaad eens in de webwinkel kunnen kijken naar de merken en broksoorten daar, niet dat je ze er moet kopen, de meeste merken staan ook gewoon bij tuincentrums / dierenwinkels op de schappen hoor 😉 Maar dan heb je een aantal voorbeelden van merken en broksoorten die wel een goede samenstelling hebben: https://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/konijnenvoer-droogvoer/

 

Goed hooi eten is ontzettend belangrijk, dus een soort zoeken en de plekken zoeken waar hij het het liefst eet, is wel zo handig 🙂  Hier staan tips om konijnen meer hooi te laten eten: https://www.bunnybunch.nl/informatie/hooi

 

En hier het artikel met tips en uitleg voor een nieuw konijn: https://www.bunnybunch.nl/informatie/tips-voor-beginnen-aan-konijnen

Wie weet staan daar ook nog handige dingen in.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ontzettend bedankt voor alle informatie. 
 

Ik heb even wat rond gezocht en suprime selective junior rabbit is hier in de buurt te verkrijgen. 

Is het niet erg om alweer te wisselen van brokken? Hij is namelijk net over op de brokken van de welkoop. De brokken van de fokker waren hier namelijk nergens te verkrijgen. 
ben bang dat hij weer diarree krijgt en dan misschien nog dunner word. 
 

momenteel heb ik 2 hooiruifjes hangen. 1 in het nachthok en 1 in de ren. Ook heb ik hooi los in het nachthok liggen. De hooi in de ruifjes kijk hij eigenlijk niet naar om en eet alleen dat wat los in het nachthok ligt. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn at ook nooit hooi, totdat ik haar kruidenhooi van Barn-i in de smaak wortel/echinacea gaf. Daar is ze echt gek op, het smaakt kennelijk veel lekkerder dan 'gewoon' hooi en lijkt qua groenheid en sappigheid behoorlijk op gras. Telkens als ik het bijvul, komen mijn konijnen er op af gestormd. Misschien een idee om te proberen.

 

Brokjes waar mijn konijnen ook helemaal wild van worden, zijn van het merk Hopper Selective. Als je nieuwe brokjes geeft, kun je het gewoon heel langzaam opbouwen. Voer de nieuwe brokjes bijvoorbeeld eerst als een extra'tje (af en toe drie brokjes ofzo), zodat je konijn er rustig aan kan wennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei Kenijn:

Mijn konijn at ook nooit hooi, totdat ik haar kruidenhooi van Barn-i in de smaak wortel/echinacea gaf. Daar is ze echt gek op, het smaakt kennelijk veel lekkerder dan 'gewoon' hooi en lijkt qua groenheid en sappigheid behoorlijk op gras. Telkens als ik het bijvul, komen mijn konijnen er op af gestormd. Misschien een idee om te proberen.

 

Brokjes waar mijn konijnen ook helemaal wild van worden, zijn van het merk Hopper Selective. Als je nieuwe brokjes geeft, kun je het gewoon heel langzaam opbouwen. Voer de nieuwe brokjes bijvoorbeeld eerst als een extra'tje (af en toe drie brokjes ofzo), zodat je konijn er rustig aan kan wennen.

Hopper selective heeft een behoorlijk hoogcalciumgehalte. Zelf zou ik dat niet zo snel geven. 

De hooi met wortel/echinacea zitten daar gedroogde stukjes wortel in? Als dat zo is zou ik die erbij geven voor een keer tussendoor maar niet als enige hooi voor lange tijd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zitten gedroogde stukjes wortel in, maar die zakken allemaal naar onderen in de zak, dus ze zitten er niet standaard tussen als je een pluk hooi geeft. De enige reden om het niet als enige hooi te geven, zou m.i. de hoge prijs zijn.

 

Wat de ingrediënten van Hopper betreft ben ik geen wetenschapper of expert (jij wel?), maar de brokjes zijn prijzig en de website komt professioneel over. Ook zien de brokjes er heel krokant uit en vallen zeer in de smaak. Handig dus als een konijn niet graag brokjes eet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden zei Kenijn:

Er zitten gedroogde stukjes wortel in, maar die zakken allemaal naar onderen in de zak, dus ze zitten er niet standaard tussen als je een pluk hooi geeft. De enige reden om het niet als enige hooi te geven, zou m.i. de hoge prijs zijn.

 

Wat de ingrediënten van Hopper betreft ben ik geen wetenschapper of expert (jij wel?), maar de brokjes zijn prijzig en de website komt professioneel over. Ook zien de brokjes er heel krokant uit en vallen zeer in de smaak. Handig dus als een konijn niet graag brokjes eet.

Beetje flauw om zo te reageren over de brokjes. Ik geef alleen aan dat ik er zelf niet voor zou kiezen. Als jij er tevreden over ben is dat toch prima. Het is voor Juudje misschien wel fijn om te weten. Ze kan dan zelf een keuze maken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Franse Hangoor gaat een groot konijn worden dus is het zeker belangrijk dat zo'n jonkie het goede voer krijgt om op te groeien tot een volwassen groot konijn. Voedingsstoffen die het konijn binnenkrijgt kunnen maar één keer gebruikt worden natuurlijk door het konijnenlijf voor groei (en instandhouding). Het skelet kan maar één keer opgebouwd worden dus als dan de verhouding calcium/fosfor niet goed is, zit het konijn straks met de gebakken peren en kan het skelet zijn zware lijf niet sjouwen. We kunnen wel denken dat een konijn "het goed doet op voer X, want zij/hij heeft geen problemen", maar we kunnen niet in het konijnenlijf kijken dus ik denk dat we dan beter het zekere voor het onzekere kunnen nemen en een voer kiezen met een goede samenstelling. Ieder maakt die keuze voor zichzelf. 

 

Evelien heeft een prima uitleg en informatief stuk geschreven over voeding. Het is even wat werk om het door te lezen, maar dan heb je ook wat, namelijk een leidraad met uitleg waar je altijd op terug kunt grijpen. En natuurlijk kun je altijd op het forum terecht. 

 

https://www.bunnybunch.nl/informatie/voedingsbehoefte-van-een-konijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Juudje:

Ontzettend bedankt voor alle informatie. 
 

Ik heb even wat rond gezocht en suprime selective junior rabbit is hier in de buurt te verkrijgen. 

Is het niet erg om alweer te wisselen van brokken? Hij is namelijk net over op de brokken van de welkoop. De brokken van de fokker waren hier namelijk nergens te verkrijgen. 
ben bang dat hij weer diarree krijgt en dan misschien nog dunner word. 
 

momenteel heb ik 2 hooiruifjes hangen. 1 in het nachthok en 1 in de ren. Ook heb ik hooi los in het nachthok liggen. De hooi in de ruifjes kijk hij eigenlijk niet naar om en eet alleen dat wat los in het nachthok ligt. 

 

Een overstap naar supreme selective junior vanaf de welkoop brok is best een positieve stap vooruit qua voeding, dat kun je zelfs doen zonder over te wennen als het nodig is. Ze krijgen er helemaal niet snel diarree van. Ik verwacht niet dat dat problemen geeft, eerder verbetering. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Mira11:

Beetje flauw om zo te reageren over de brokjes. Ik geef alleen aan dat ik er zelf niet voor zou kiezen. Als jij er tevreden over ben is dat toch prima. Het is voor Juudje misschien wel fijn om te weten. Ze kan dan zelf een keuze maken. 

Tuurlijk, iedereen mag zijn eigen keuze maken. Het kwam op mij alleen wat perfectionistisch/betweterig over om op alles waarop je mogelijkerwijs iets aan kunt merken (namelijk alles wat BunnyBunch niet verkoopt en/of voorschrijft als hoofdvoedsel) ook daadwerkelijk iets aan te merken. Als een dierenarts die exact weet wat het beste is. Voedsel en hoeveelheden van bepaalde voedingsstoffen zijn zelden met grote exactheid voor iedereen voor te schrijven, al geeft het natuurlijk houvast om te geloven dat een bepaald dieet of scala aan merken het aller-, allerbeste is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

'Prijzig en goede website' zijn misschien niet de ideale aspecten om een brok op te beoordelen, maar Hopper zit op 0,8% terwijl ik zelf 0,9% als bovengrens aan zou houden dus op zich valt dat prima mee qua calciumgehalte. Mijn persoonlijke voorkeur zou wel zijn om nog iets lager te zitten, maar voor een gezond konijn zou het prima moeten kunnen. Eigenlijk zie je zelfs bij de budget korrels dat ze wel afgestapt zijn van de 1+ percentages, dat was een paar jaar geleden nog wel anders. Ik vond zelf de Hopper net te duur voor wat ze te bieden hebben als ik eerlijk ben, wel overwogen om voor een deel van de konijnen op over te stappen. En nee ik heb in plaats daarvan niet gekozen voor een brok die bij Bunnybunch verkocht wordt dus je hoeft het niet als verkooppraatje aan te merken 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei Kenijn:

Tuurlijk, iedereen mag zijn eigen keuze maken. Het kwam op mij alleen wat perfectionistisch/betweterig over om op alles waarop je mogelijkerwijs iets aan kunt merken (namelijk alles wat BunnyBunch niet verkoopt en/of voorschrijft als hoofdvoedsel) ook daadwerkelijk iets aan te merken. Als een dierenarts die exact weet wat het beste is. Voedsel en hoeveelheden van bepaalde voedingsstoffen zijn zelden met grote exactheid voor iedereen voor te schrijven, al geeft het natuurlijk houvast om te geloven dat een bepaald dieet of scala aan merken het aller-, allerbeste is.

Het gaat helemaal niet over houvast. Ik stel mijn mening bij als ik meer leer.

Ik ben op geen enkele wijze met Bunnybunch verbonden en heb meerdere bronnen waar ik mijn informatie vandaan haal. Dat ik het in veel dingen eens ben met wat er verkocht wordt bij Bunnybunch wil nog niet zeggen dat ik alles zo maar overneem. Ik heb mijn eigen mening en zoals jij jouw mening geeft, geef ik mijn mening. Niks mis mee. Voor mij gaat dit forum over ervaringen en informatie delen en die van belang zijn voor konijnen.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden zei Kenijn:

Tuurlijk, iedereen mag zijn eigen keuze maken. Het kwam op mij alleen wat perfectionistisch/betweterig over om op alles waarop je mogelijkerwijs iets aan kunt merken (namelijk alles wat BunnyBunch niet verkoopt en/of voorschrijft als hoofdvoedsel) ook daadwerkelijk iets aan te merken. 

Dat doet toch niemand? Het gaat hier specifiek over Hopper en Mira is daar blijkbaar geen voorstander van, om andere redenen dan waarom jij er wel voorstander van bent.

Bovendien schrijft Bunnybunch niets voor, en we hebben geen van allen een aandeel in de winst.

Het is alleen zo dat Evee een analyse heeft gemaakt van de samenstelling van een aantal merken biks. En misschien heeft Juudje daar iets aan om te beslissen op welk merk ze wil overstappen.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei Mira11:

Het gaat helemaal niet over houvast. Ik stel mijn mening bij als ik meer leer.

Ik ben op geen enkele wijze met Bunnybunch verbonden en heb meerdere bronnen waar ik mijn informatie vandaan haal. Dat ik het in veel dingen eens ben met wat er verkocht wordt bij Bunnybunch wil nog niet zeggen dat ik alles zo maar overneem. Ik heb mijn eigen mening en zoals jij jouw mening geeft, geef ik mijn mening. Niks mis mee. Voor mij gaat dit forum over ervaringen en informatie delen en die van belang zijn voor konijnen.  

Ik ben het eens met wat je zegt. Sorry dat ik wat gepikeerd reageerde, want inderdaad is uitwisseling waar het op dit forum om draait. Ik heb een persoonlijke allergie jegens waarheidsclaims en dogma's (zoals je die ook onder jonge moeders vaak ziet, bijvoorbeeld over borstvoeding en opvoeding, waarin men krampachtig zoekt naar eenduidige richtlijn en elkaar de maat neemt), maar dat was hier niet aan de orde. Ik reageerde een beetje te fel, omdat je iets aan te merken had op beide producten waar ik positieve ervaringen mee had en van meende dat Juudjes kieskeurige konijn het misschien zou lusten. Maar dat mag je natuurlijk gewoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Kenijn:

Ik ben het eens met wat je zegt. Sorry dat ik wat gepikeerd reageerde, want inderdaad is uitwisseling waar het op dit forum om draait. Ik heb een persoonlijke allergie jegens waarheidsclaims en dogma's (zoals je die ook onder jonge moeders vaak ziet, bijvoorbeeld over borstvoeding en opvoeding, waarin men krampachtig zoekt naar eenduidige richtlijn en elkaar de maat neemt), maar dat was hier niet aan de orde. Ik reageerde een beetje te fel, omdat je iets aan te merken had op beide producten waar ik positieve ervaringen mee had en van meende dat Juudjes kieskeurige konijn het misschien zou lusten. Maar dat mag je natuurlijk gewoon.

Kan gebeuren. No hard feelings. 🙂

Waar de één plezier mee heeft kiest de ander soms voor wat anders. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei Kenijn:

Ik ben het eens met wat je zegt. Sorry dat ik wat gepikeerd reageerde, want inderdaad is uitwisseling waar het op dit forum om draait. Ik heb een persoonlijke allergie jegens waarheidsclaims en dogma's (zoals je die ook onder jonge moeders vaak ziet, bijvoorbeeld over borstvoeding en opvoeding, waarin men krampachtig zoekt naar eenduidige richtlijn en elkaar de maat neemt), maar dat was hier niet aan de orde. Ik reageerde een beetje te fel, omdat je iets aan te merken had op beide producten waar ik positieve ervaringen mee had en van meende dat Juudjes kieskeurige konijn het misschien zou lusten. Maar dat mag je natuurlijk gewoon.

 

Ik had bewust even niet op je gereageerd, omdat ik het gevoel krijg dat ik mij moet verantwoorden. De reden dat dit forum er al 15+ jaar is, is alleen maar omdat het via de webwinkel betaald word. Ik ben zzp-er, mijn man heeft er gewoon een fulltime baan naast. Het is voor mij een uit de hand gelopen hobby waar ik eerst heel veel geld in heb moeten stoppen, voor we op het punt van nu zijn beland (dat ik dus fulltime de webwinkel run). En dan nog is het geen interessant commercieel, op winst belust businessplan wat er achter bunnybunch zit hoor 😂  Ik vind het vooral leuk om te doen, ik weet veel van konijnen, houd die kennis ook zo veel mogelijk up-to-date. En deel dat met anderen. Als je kijkt naar hoe de informatie op Bunnybunch in de loop der jaren gewijzigd is, geloof ik toch ook niet dat ik iemand ben die fouten niet verbeterd of toegeeft, als er weer nieuwe kennis en informatie beschikbaar komt.
En dat deel ik in de hoop dat het andere konijnenbaasjes informeert en aan het denken zet over hoe je konijnenwelzijn kan verbeteren. Je hoeft het totaal niet als mak lammetje te volgen allemaal, zeker niet - ik hoop dat je dat met de meeste dingen op internet juist niet doet! Het internet doet rare dingen met de wereld, dat zie je op het moment steeds vaker en duidelijker.  

 

Niemand verplicht je iets in de webwinkel te kopen, en behalve dat er af en toe naar gelinkt word in een reactie of artikel de reclame naar eigen winkel toch behoorlijk bescheiden volgens mij? Of vind je het nog te veel? Ik zet bewust bijna nooit banners boven / tussen het forum. 

 

Maar goed, dat is niet echt meer ontopic voor de vragen over de jonge franse hangoor hier. 

Wat betreft de brokken: Ik zeg wel vaker dat er meer goede konijnenvoeders zijn, ik verkoop zeker ook niet alles in de webwinkel. En ik zeg ook zeker niet dat er één brok het beste is van allemaal. Smaken verschillen toch ook nog bij konijnen, en het budget dat je er voor beschikbaar hebt.
Maar ik merk dat mensen het toch lastig vinden zelf de ingrediëntenlijst en analyse na te lopen en te begrijpen. En dan is een paar voorbeelden van goede brokken zien, toch wel even handig.

Het is gewoon heel zonde dat er veel echt super slechte brokken op de markt zijn die echt totaal niet voldoen, met dierlijk vet bijvoorbeeld (dat zit in de welkoop brokken die TS geeft aan het konijn waar dit topic over gaat), anti-coccidiosemiddel, aardappel enz. Volgens moet je dat gewoon niet aan je konijnen willen geven, maar mensen denken vaak er staat op de zak dat het voor konijnen is, dus het zal wel goed zijn. Helaas is dat in de praktijk dus niet zo. 

Supreme selective en beaphar care+ worden vaak genoemd en ook vaak gevoerd, omdat ze makkelijk te krijgen zijn, veel winkels verkopen het, er zijn regelmatig aanbiedingen mee, ze zijn prima qua samenstelling, konijnen doen het er goed op qua spijsvertering. Genoeg redenen dus om die merken aan te bevelen. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteravond nog even hooi gehaald bij de boerderij van een kennis. Dit hooi kan het fransje ook zeer waarderen. Dook er gelijk in. 
 

Ook heb ik hem wat brokjes van suprème selective junior gegeven door de brokjes. Vond het toch een prettiger idee om rustig over te stappen. Waarbij ik dus vanmorgen tot de conclusie kwam dat meneer al die brokjes er tussenuit had gegeten. 
 

Hoop het hij nu snel een beetje dikker gaat worden. Ben wel blij dat hij nu beter eet dan voorheen. 

Bedankt voor alle tips en informatie. 
 

Wel jammer dat er zoveel ‘slecht’ konijnenvoer word verkocht. Volgens mij wil iedereen uiteindelijk toch het beste voor zijn huisdieren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In ieder geval lust Fransje de nieuwe brokjes dus. 🙂 

 

Als ik denk aan wat we allemaal echt fout hebben gedaan in het verleden, omdat de kennis ontbrak bij ons, net als bij de dierenartsen en er geen Internet bestond waar je eventueel kennis en ervaring kon vinden.....😒

 

Nu kunnen we tenminste gebruik maken van de kennis en ervaring van heel veel mensen die gedeeld wordt, wetenschappelijke onderzoeken zelf opzoeken en delen, onze hersens gebruiken om hopelijk zin van onzin te scheiden...niet altijd eenvoudig, maar het is stukken beter dan voorheen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat hij de brokjes lekker vind! 

 

Zeker jammer dat er zoveel slechte producten voor konijnen verkocht worden (en niet alleen brokjes, bij snacks is het nog erger!). Ik bedoel, het hoeft ook niet allemaal 100% gezond te zijn, een verwennerij mag op zijn tijd best wel. Maar een gezonde basis qua dagelijkse voeding is toch wel heel belangrijk, dat helpt de dierenartsrekening laag te houden, want dat zijn de echte uitschieters in kosten bij het houden van konijnen. 

 

Hoeveel weegt hij op dit moment? Volgens mij zou dat normaal gezien ergens tussen de 1.5 en 2 kg moeten zitten op deze leeftijd / bij dit ras?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .