Ga naar inhoud

Ervaring oculoheel of beaphar oogdruppels


Boefje

Aanbevolen berichten

Hoi sinds Noellie vaak aan de dwangvoer en medicatie zat in combi tocht door ventilator tijdens hittegolf en ec en haakjes waar ze destijds aan geholpen is heeft ze een traanoog.

 

Eigenlijk had ze al heel lang af en toe bij 1 oogje wat troepjes soms maar het oogde volgens dierenarts zo rustig dat ze er verder niks mee deed. Gewoon in gaten houden was het advies en mocht het erger worden even aan de bel trekken. Dus dat oog is niet het probleem.

 

Haar ander oogje traant behoorlijk. Een vieze natte plek onder haar oogje. Eerst wilde ik het gewoon met wat afgekoelt gekookt water behandelen maar ik denk dat ik het nu toch maar eens laat nakijken bij de dierenarts. Haar oog die zag er zelf wel normaal en rustig uit. Alleen die natte plek wat opviel. Maar ik vertrouw het toch niet helemaal.

 

Dat niesje wat ze een tijdje terug had is ook weg en ze heeft verder geen snot en toestanden daar had de dierenarts ook naar gekeken destijds. Dus ik denk niet dat dat de reden is van traanoog al zou het wel kunnen.

 

Probleem is dat ik trauma heb van oogdruppels en oogzalf voor konijnen. Dankzij de dexamethason oogdruppels had een konijn van mij een oog kwijtgeraakt en van de cavasan oogzalf werden de randen om het oog erg rood en opgezwollen bij al mijn konijnen die ik het gegeven had. Dus die rommel komt er bij mij niet meer in. Heb zelfs nog wel engere dingen over die cavasan gelezen.

 

Dus nu wilde ik bij de dierenarts iets alternatiefs voorleggen om te proberen. Ik las over oculoheel en over beaphar oogdruppels. Ik heb geen idee of dat goed zou werken. Dus ik vroeg mij af of hier mensen zijn met ervaring met 1 van deze 2 oogdruppels. 

 

Groetjes 

aangepast door Boefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

De beaphar oogzalf is gewoon een vitaminezalfje, zit verder niets van gekke stofjes in. Geen antibiotica of hormonen, zoals de zalfjes die je noemt. Die overigens beiden wel heel goed werken als het het juiste middel is voor het probleem, maar inderdaad beide wel wat heftigere zalfjes. 

 

Nadeel  van de beaphar oogzalf is dat het eigenlijk ook niet echt veel doet behalve vochtig houden en verzorgen. Het is dus eigenlijk alleen voor de kleinere irritaties en beschadigingen. Als er dus echt grotere problemen zijn, helpt het niet voldoende.  

 

 Met oculoheel heb ik geen ervaring. Hoewel het een paar andere stoffen bevat vermoed ik dat de werking vergelijkbaar is met de beaphar oogzalf, als ik het zo lees. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vaker oculoheel gebruikt, het is erg zacht voor de ogen en gemakkelijk te druppelen. Het ging hier wel altijd om een oog wat er een dag of wat niet zo fraai uit zag, drie dagen druppelen en het was weg. Het waren geen langdurige dingen zoals wat jij beschrijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Eefje:

Ik heb vaker oculoheel gebruikt, het is erg zacht voor de ogen en gemakkelijk te druppelen. Het ging hier wel altijd om een oog wat er een dag of wat niet zo fraai uit zag, drie dagen druppelen en het was weg. Het waren geen langdurige dingen zoals wat jij beschrijft.

Oh maar dat ene oog was ook nog niet zo lang. Ze had altijd wel een gevoelig oogje maar die ziet er verder wel ok uit op af en toe een klein troepje eens in de zoveel tijd. Maar over dat oog heb ik het niet. Het oog wat ik bedoel is ook niet rood en er zit ook geen vliesje overheen of wat. Het is gewoon nattig onder haar oog. Dus het valt te proberen. Maar eerst even na laten kijken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .