Spring naar bijdragen
Anne_

Huis konijnproof maken

Recommended Posts

Hoihoi,

Eind volgende week gaan mijn konijn en ik verhuizen. 🙂 Vandaag heb ik het appartement gezien en ik zag dat er een soort zeil op de vloer ligt. Nu heb ik eerder een kamer gehad met dit soort zeil en konijnen blijken daar met veel gemak grote gaten in te maken. Ook heeft ze veel lol in behang scheuren. Ik moet de boel heel laten, want heb helaas echt geen geld om te gaan klussen en al helemaal niet voor een nieuwe vloer.

Ik wil haar daar ook gewoon los laten lopen, een ren om haar heen worden wij allebei niet gelukkig van. 

Heeft iemand tips/ervaring hoe ik ervoor kan zorgen dat ze de vloer en het behang niet sloopt? 

Liefs,

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat het een moeilijke kwestie gaat worden. Er zijn natuurlijk dingen die je kunt doen om te proberen haar te weerhouden plinten, behang, zeil te slopen. Een zand-/graafbak helpt soms, afdekprofielen over de plinten helpen soms, renpaneeltjes om kwetsbare dingen heen plaatsen helpt soms, speelgoed helpt soms, sloop-/ knaaghuisjes helpen soms, een vriendje helpt soms (voor elk konijn is het beter dat ze een maatje hebben, maar dat is een ander verhaal). 

Wij hebben "hekjes" om alles heen staan wat niet kapot mag, maar dat is inmiddels niet meer zo heel veel, want gaandeweg leer je je interieur automatisch aanpassen aan huisdieren en kinderen. Nog even en we wonen in een grote loods met alleen recyclebaar knaagveilig speel- en klimtuig, zwembad en zandbak voor de huisdieren en kinderen en met een beetje geluk nog net wat hangmatten aan het plafond voor ons om in te slapen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voorkomen dat ze erbij kunnen. Dat is het enige wat echt helpt. Zoals @JokeC al aangeeft zijn er dingen die je kunt doen om het te verminderen. Door de tijd heen zijn er bij mij in huis de nodige dingen veranderd en aangepast. Helemaal knaagvrij krijg je het nooit. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites